Je doet je best, maar toch bereik je niet het gewenste resultaat …
- Heb je het gevoel dat je mailtjes niet worden gelezen? En mist je klant of collega hierdoor belangrijke informatie?
- Stel je vragen in een e-mail of brief, maar krijg je geen of slechts half antwoord?
- Kost het schrijven van de tekst je (te) veel tijd? En krijg je alsnog vragen over de inhoud?
- Stel je de klant centraal, maar komt dit nog niet uit de verf op papier?
- Vind je het 10 keer makkelijker om aan de telefoon iets uit te leggen dan op papier?
Veel professionals hebben last van ‘schrijfpijn’. Ze moeten tijdens hun werk mails en brieven schrijven, maar het kost veel tijd en energie. En de hoge inspanning wordt helaas niet vertaald naar hoge resultaten… Dit is te veranderen áls je gemotiveerd bent.
Hoe schrijf je zonder moeite klantgerichte en heldere brieven en e-mails?
In deze praktische schrijftraining leer je prettig leesbare brieven en e-mails schrijven aan onder andere klanten en collega’s. Je schrijft positief, bouwt een fijne relatie op met de lezers en activeert ze om snel te reageren.
Tijdens je studie heb je waarschijnlijk ‘degelijk’ leren schrijven. Maar met een hartelijke tekst bereik je makkelijker je doel. Bovendien hoef je echt niet met moeilijke woorden te gooien om zakelijk of professioneel over te komen. In deze schrijftraining leer je schrijven van mens tot mens. Dit zorgt voor een klik met je lezers.
Wil jij écht contact maken met lezers en klanten?
“We worden de hele dag overladen met informatie. Op de automatische piloot checken we of het nuttig is voor ons. Wat kan ik hiermee? Wat heb ik hieraan? What’s in it for me? Dat is heel logisch, menselijk gedrag.
Als schrijver van een brief of e-mail is het ook heel logisch dat je vooral druk bent met jouw verhaal opschrijven. Jij hebt iets te vertellen. Hierdoor verlies je makkelijk de vragen van je lezer uit het oog.
In deze schrijftraining leer ik je bewust denken over je lezer vóór je gaat schrijven. Dit hoeft echt geen half uur te zijn. Als je de lezer goed kent, kan dit ook in 30 seconden.”
- Paula van Gemen, jouw schrijftrainer
“We worden de hele dag overladen met informatie. Op de automatische piloot checken we of het nuttig is voor ons. Wat kan ik hiermee? Wat heb ik hieraan? What’s in it for me? Dat is heel logisch, menselijk gedrag.
Als schrijver van een brief of e-mail is het ook heel logisch dat je vooral druk bent met jouw verhaal opschrijven. Jij hebt iets te vertellen. Hierdoor verlies je makkelijk de vragen van je lezer uit het oog.
In deze schrijftraining leer ik je bewust denken over je lezer vóór je gaat schrijven. Dit hoeft echt geen half uur te zijn. Als je de lezer goed kent, kan dit ook in 30 seconden.”
- Paula van Gemen, jouw schrijftrainer
Jouw resultaat na het volgen van de training
Het resultaat voor je bedrijf
Wil jij met plezier teksten schrijven die hun doel behalen?
Ook deze cursisten raden deze schrijftraining aan
Dit kun je verwachten van de training Klantgericht E-mailen
Voor deze training heb je geen specifieke vooropleiding of functie nodig. Wel is het belangrijk dat je minimaal mbo-niveau hebt. En natuurlijk dat je ervoor openstaat om eenvoudiger te communiceren met klanten, collega’s en externe partijen.
On demand lessen
De schrijftraining bevat 5 modules. Vol levendige video’s, voorbeelden en schrijfoefeningen. Je volgt de lessen waar en wanneer je wilt. In jouw tempo. In totaal bevat de training zo’n 6 uur aan lesmateriaal.
Certificaat
Er ligt een certificaat op je te wachten als je de schrijftraining afrondt met goede resultaten. Maar dat komt goed, want je mag onbeperkt vragen stellen in de online leeromgeving.
De inhoud van de online training
Alle lessen van Klantgericht E-mailen staan 24/7 in je persoonlijke online leeromgeving. Neem de video’s, voorbeelden en oefeningen door wanneer je er tijd en focus voor hebt.
Module 1. Kennismaking
Ik stel me voor en laat zien hoe je de online leeromgeving gebruikt. Natuurlijk hoor ik ook graag wie jij bent!
Module 2. Structuur van een duidelijke tekst
E-mails en brieven hebben een logische structuur nodig. Het zorgt ervoor dat teksten er overzichtelijk uitzien. Ik laat zien hoe je een tekst opbouwt die uitnodigt tot lezen.
- Je bepaalt welke informatie noodzakelijk is voor je lezer.
- Je leert een inleiding schrijven die de lezer verleidt om verder te lezen.
- Je ontdekt hoe je voor overzicht zorgt als je veel te vertellen hebt.
- Je gaat oefenen om de kern van je boodschap te bepalen.
Module 3. Schrijfstijl
Een goede schrijfstijl zorgt voor een prettig leesbare tekst. Het draagt bij aan jouw succes als je helder, positief en actief schrijft. We gaan aan de slag om jouw schrijfstijl te updaten.
- Je leert waarom een zakelijke tekst echt geen ouderwetse taal of vakjargon nodig heeft om professioneel over te komen.
- Je kijkt met een analytische blik naar (te) lange zinnen. Hoe kan dat korter en duidelijker?
- Je ontdekt waarom je met verzorgde spreektaal eerder je doel bereikt.
- Je gaat aan de slag om actief en vriendelijk te schrijven.
Module 4. Schrijven met gevoel
Connectie maken met je lezer zit in kleine dingen. Ik leg uit hoe je teksten schrijft die de juiste snaar raken. Want met positiviteit bereik je meer.
- Je kruipt in de huid van je lezer. Hiermee maak je goede teksten nóg beter.
- Je begrijpt waarom dreigen of boos zijn niet werkt om iets gedaan te krijgen. En hoe je de lezer wel activeert.
- Je kijk op klantvriendelijk communiceren is veranderd. Je schudt makkelijker hartelijke teksten uit je toetsenbord.
- Je gaat de ‘perspectief-check’ gebruiken om te bepalen of je tekst positief en duidelijk is voor de lezer.
Module 5. Extra voorbeelden & eindtoets
Veel bedrijven gebruiken templates voor e-mailberichten en standaardbrieven. Dat is superhandig als je vaker dezelfde boodschap vertelt aan bijvoorbeeld klanten. Daarom vind je hier een verzameling voorbeeldteksten die jij ook vaak zal versturen. Kijk de kunst af en gebruik het ter inspiratie voor je eigen teksten.
- Lees de voorbeeldbrief over de sleuteloverdracht van een woning. Zo zie je hoe je een lang verhaal ook helder en positief kunt brengen.
- Bekijk de voorbeeldmail over een mislukte incasso. Zo ontdek je hoe je jouw lezer vriendelijk eraan herinnert dat de betaling niet is gelukt.
- En leer van twee voorbeelden over administratief ‘gedoe’. Je ontdekt hoe je ook een administratief moetje vriendelijk en snel oplost.
Op naar de eindtoets! Show je vooruitgang van de afgelopen tijd. En ontvang een welverdiend certificaat bij goed resultaat.
Deelnemers geven deze training gemiddeld een 9,8
Online schrijftraining
Klantgericht E-mailen
Al meer dan 18.000 professionals hebben dit programma succesvol afgerond.
- 5 modules met lessen om heldere en positieve e-mails en brieven te schrijven
- online lesmateriaal: video’s, oefeningen, tekstvoorbeelden en een naslagwerk in pdf
- onbeperkt online vragen stellen
- 4 weken, 1,5 uur per week (je mag er ook langer over doen, of korter)
- certificaat bij goede resultaten
€ 749
€ 549,-
excl. btw
Start over 5 minuten
PS Inclusief niets-geleerd-geld-terug-
Met je team of hele organisatie de training volgen? We maken een scherpe offerte en adviseren je over de succesfactoren. Stuur een mailtje naar Paula of bel +31 6 50 481 484.
Jouw schrijftrainer
Hoi, ik ben schrijftrainer Paula van Gemen.
In 2002 startte mijn carrière. Sindsdien geef ik dagelijks schrijftrainingen aan bedrijven en overheden door heel Nederland en België.
Als klein meisje van 8 was ik al gefascineerd door de kracht van woorden. Woorden die de lezer pakken, emotioneren en in beweging brengen. Ik ging me erin verdiepen. En ja, ik verloor mezelf erin. Het werd een passie (vergeef me voor het cliché).
Met veel enthousiasme geef ik al mijn kennis door over het schrijven van positieve en heldere teksten. En ook jou help ik graag met het verbeteren van je schrijfstijl en aanpak bij het schrijven van e-mails en brieven.
Wil je samen met collega’s een schrijftraining volgen?
Dat lijkt me gezellig! En een goede stap voor je bedrijf. Neem even contact met me op. Dan overleggen we of een online teamtraining iets voor jullie is. Ook deel ik met je hoe je je collega’s kunt motiveren om mee te doen én hoe je het geleerde kunt borgen in de organisatie (ook weer een cliché, ik weet het). Laten we even bellen: +31 6 50 481 484.
Jouw schrijftrainer
Hoi, ik ben schrijftrainer Paula van Gemen.
In 2002 startte mijn carrière. Sindsdien geef ik dagelijks schrijftrainingen aan bedrijven en overheden door heel Nederland en België.
Als klein meisje van 8 was ik al gefascineerd door de kracht van woorden. Woorden die de lezer pakken, emotioneren en in beweging brengen. Ik ging me erin verdiepen. En ja, ik verloor mezelf erin. Het werd een passie (vergeef me voor het cliché).
Met veel enthousiasme geef ik al mijn kennis door over het schrijven van positieve en heldere teksten. En ook jou help ik graag met het verbeteren van je schrijfstijl en aanpak bij het schrijven van e-mails en brieven.
Wil je samen met collega’s een schrijftraining volgen?
Dat lijkt me gezellig! En een goede stap voor je bedrijf. Neem even contact met me op. Dan overleggen we of een online teamtraining iets voor jullie is. Ook deel ik met je hoe je je collega’s kunt motiveren om mee te doen én hoe je het geleerde kunt borgen in de organisatie (ook weer een cliché, ik weet het). Laten we even bellen: +31 6 50 481 484.
Veelgestelde vragen
Alles wat je wilt weten over de schrijftraining Klantgericht E-mailen. Staat jouw vraag er niet tussen? Mail of bel me even. Ik geef altijd eerlijk advies. Ik zeg het ook als ik de training niet bij je vind passen.
Hey scroller! Heb je nog een vraag, stel 'm gerust per mail of bel +31 6 50 481 484.
Betaal direct online en start al over 5 minuten
Ook deze cursisten raden deze schrijftraining aan
CONTACTGEGEVENS
tekstmodel schrijftraining
Goorstraat 37, 6027 NB Soerendonk
telefoon: +31 6 50 481 484
info@tekstmodel.nl
KvK-nummer: 92613446
Tekstmodel is een erkende onderwijsinstelling
© 2002-2024 tekstmodel.nl - Schrijftraining met voor helder en positief schrijven