Schrijftraining van tekstmodel

Schrijftraining voor het bedrijfsleven en de (semi-)overheid. Leer extreem helder schrijven. Bekijk alle trainingen.

  • Alle trainingen
  • Inspiratie
    • Inspiratieblog
    • Podcast over heldere taal
  • Over
    • Mijn verhaal
    • Ontmoet ons team
    • Klantervaringen
  • Contact
  • Inloggen
  • mijn ACADEMIE
    • Dashboard
    • Inloggen
  • Gratis training?
Home » Blog

Inspiratieblog & schrijftools

Kies een onderwerp: » Klantcommunicatie » Offertes » Schrijfstijl » Spelling & Grammatica » B1-schrijven » Podcast.

De favoriete radiozender van jouw klant. Ben jij ingetuned?

door Paula van Gemen, jouw schrijftrainer

Afstemmen op jouw klant

Leestijd: 1 minuut

WII fm … ooit van gehoord? Is dat mijn nieuwe radiozender?

Nee hoor.

Het is de favoriete zender van jouw klant! (WII fm -> What’s in it for me)

Lees verder » De favoriete radiozender van onze klant. Ben jij ingetuned?

Categorie: Klantcommunicatie

Wat als je geen klik met de klant voelt?

door Paula van Gemen, jouw schrijftrainer

Geen klik met de klant

Leestijd: 3 minuten

Ik heb even een vraagje over als je geen klik met de klant voelt.

Wat doe jij als iemand een offerte aanvraagt, maar die persoon wil geen gesprek – niet telefonisch en niet live. Die persoon wil gewoon dat je even iets op de mail zet.

Geef jij dan zomaar je prijs door? Maak je meteen een mooi plan van aanpak? Of een uitgebreide offerte?

Lees verder » Wat als je geen klik met de klant voelt?

Categorie: Offerte opstellen Lees meer over: Offerte maken

Een serieuze offerteaanvraag? Of een relatie om te janken!

door Paula van Gemen, jouw schrijftrainer

Een serieuze offerteaanvraag.

Leestijd: 4 minuten

Stel, je ontvangt een offerteaanvraag …

Hoe weet je dan of een klant echt interesse heeft in jouw product of dienst?

Of dat hij gewoon aan het ‘offerteshoppen’ is?

Ik zal je uitleggen wat ik bedoel.

Soms heeft iemand allang een andere offerte liggen, of zelfs al een deal met een andere partij. En toch heeft hij nog even een offerte nodig om aan de directie te laten zien: ‘Kijk, ik heb meerdere offertes aangevraagd, maar dit was echt de beste.’

Lees verder » Een serieuze offerteaanvraag? Of een relatie om te janken!

Categorie: Offerte opstellen Lees meer over: Offerteaanvraag

Positief schrijven (Hoe het jouw klantcommunicatie versterkt)

door Paula van Gemen, jouw schrijftrainer

Positief schrijven

Leestijd: 2 minuten

Met een glimlach bereik je meer. Daar ben ik van overtuigd!

Dat geldt ook voor je teksten. Het is leuk voor jezelf én prettig voor je lezer.

Tip: Lees dit blog over positieve woorden: “Een zonnige lach ‘hoor’ je in jouw tekst”

De techniek van positief schrijven

De techniek is heel eenvoudig … Tegenover elke ‘nee’ staat een ‘ja’!

Als iets niet kan, is er ook altijd iets wat wel kan.
Als een deur dicht kan zijn, kan hij ook open zijn.
Als iets niet compleet kan zijn, kan het ook wel compleet zijn.

Lees verder » Positief schrijven (Hoe het jouw klantcommunicatie versterkt)

Categorie: Klantcommunicatie Lees meer over: Positief schrijven

4 alternatieven voor ‘naar aanleiding van’ waardoor je brief persoonlijker wordt

door Paula van Gemen, jouw schrijftrainer

Vorige week gaf ik een kick-off bij een klant van me.

Ik vroeg iedereen om zijn of haar leerdoel voor de schrijftraining op te schrijven.

Wat denk je? Wat stond er met stip op nummer één?

Het begin van een brief!

Ik weet dat heel veel mensen met de inleiding worstelen. Daarom deel ik in dit blog een stukje uit de training om je op weg te helpen.

Lees verder » 4 alternatieven voor ‘naar aanleiding van’ waardoor je brief persoonlijker wordt

Categorie: Klantcommunicatie Lees meer over: adviesrapport schrijven, Hoe schrijf je een inleiding?, Inleiding van een brief

Laat de klant naar jou verlangen

door Paula van Gemen, jouw schrijftrainer

Offerte maken

Leestijd: 4 minuten

In dit blog over een offerte opstellen lees je:

  • een ultieme techniek die heel veel ondernemrs vergeten;
  • waarom het belangrijk is dat je het geheugen van je klant opfrist;
  • welke vragen je kunt stellen om jouw klant te laten dromen.

Ontbreekt dit ook in jouw offerte?

Wist je dat jouw klant “Ja” wil zeggen op jouw offerte? Jouw klant, of jouw potentiële klant wil dolgraag met jou in zee. Maar jouw klant wil ook overtuigd worden dat jij de beste partij bent.

Laat de volgende twee gedachtes eens samenkomen:
Lees verder » Laat de klant naar jou verlangen

Categorie: Offerte opstellen Lees meer over: Klantgerichte offerte

Eigen tekst redigeren? Houd je hersens voor de gek!

door Paula van Gemen, jouw schrijftrainer

Eigen tekst redigeren

Leestijd: 2 minuten

In dit blog lees je over één van de vele technieken om je eigen tekst na te kijken (= redigeren.)

Stel je voor: je staat op het punt om op vakantie te gaan.

Je moet nog een belangrijke nota versturen. Je collega is er niet. En je wilt zeker weten dat de tekst foutloos is.

Alleen … je hebt de nota zelf geschreven. En je hebt hem al tig keer bekeken. En je merkt dat je een beetje blind bent voor je eigen fouten.

Wat kun je dan doen?

Lees verder » Je eigen tekst redigeren? Houd je hersens voor de gek!

Categorie: Klantcommunicatie

  • 1
  • 2
  • 3
  • …
  • 5
  • Volgende

Positief & motiverend schrijven?

 
 

Verbeter jezelf vandaag nog!

Heldere Brieven en E-mails Schrijven

De Winnende offerte schrijven

B1-schrijven

  • E-mail
  • Facebook
  • LinkedIn

Onderwerpen

De favoriete radiozender van jouw klant. Ben jij ingetuned?

Wat als je geen klik met de klant voelt?

Een serieuze offerteaanvraag? Of een relatie om te janken!

Positief schrijven (Hoe het jouw klantcommunicatie versterkt)

4 alternatieven voor ‘naar aanleiding van’ waardoor je brief persoonlijker wordt

Laat de klant naar jou verlangen

Eigen tekst redigeren? Houd je hersens voor de gek!

Zo bezorg je jouw klant een fijne dag. (Gevoelens zijn namelijk niet standaard.)

Een klantgerichte offerte zie je zelden. (Dus deze kans is voor jou!)

Structureer jij volgens het piramideprincipe? Heel efficiënt!

Stijlbreuk! ‘Gelukkig niks ergs’, dachten we nog …

Is het bij deze of bij dezen?

Doe de quiz | Hoe goed scoren jouw offertes?

De drie grootste valkuilen in HR-brieven

Een schrijfstijl kopiëren … of je eigen schrijfstijl toepassen?

Als B1-schrijven niet is wat je denkt dat het is …

Korte zinnen: zet eens wat vaker een punt

Offerte schrijven? Onverwachte resultaten + wat ik absoluut NIET doe!

Burgergericht schrijven en het gemak van de PEP-formule

Kijk hoe makkelijk je jouw afwezigheidsassistent verbetert!

Deze 3 schrijftechnieken helpen jou om leesbare teksten te schrijven

Ouderwetse woorden of heldere taal? Gebruik deze populaire lijst …

Gedraag je alsof je verliefd bent op je klant!

De kracht van een persoonlijke boodschap bij een functiewisseling ( + gratis voorbeeldbrief)

Spreektaal of schrijftaal: hoe schrijf je over gevoelige onderwerpen?

Help! Ik heb het ‘sollicitatiebrief-stress-syndroom’

Is een factuur het einde van een zakelijke relatie?

Hoe krijg je jouw klanten zover dat ze naar jou luisteren?

Een zonnige lach ‘hoor’ je in jouw tekst (En de kracht van positieve woorden)

Gewoon even tweeten: ‘U heeft uw rekening van 1.200 euro nog niet betaald …

© 2002-2022 tekstmodel.nl - Schrijftraining met heart voor helder en positief schrijven

whatsapp
Waarom wachten? 🚀🚀🚀 Vertel me wat je nodig heb! Klik hier of bel +31 6 50 481 484. 🙌
Dit is een verplichte cookiemelding

Door op 'Accepteren' te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies zoals omschreven in onze privacyverklaring.

Noodzakelijk:

Deze cookies zijn noodzakelijk om onze website te gebruiken. Ze worden gebruikt voor basisfuncties en zonder deze cookies kan de website niet functioneren.

Statistieken:

Statistische cookies worden gebruikt om anoniem informatie te verzamelen over het gedrag van een bezoeker op de website.

Marketing:

Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen op de website. Hierdoor kunnen website-eigenaren relevante advertenties tonen gebaseerd op het gedrag van deze bezoeker.

Wat doen deze cookies

  • Tailor information and advertising to your interests base.
  • Gather personal identity info like public name or location.

Wat doen deze cookies niet

  • Remember any of you private user info.