Schrijftraining van tekstmodel

Schrijftraining voor het bedrijfsleven en de (semi-)overheid. Leer extreem helder schrijven. Bekijk alle trainingen.

  • Alle trainingen
  • Inspiratie
    • Inspiratieblog
    • Podcast over heldere taal
  • Over
    • Mijn verhaal
    • Ontmoet ons team
    • Klantervaringen
  • Contact
  • Inloggen
  • mijn ACADEMIE
    • Dashboard
    • Inloggen
  • Gratis training?
Home » Blog » Klantcommunicatie » Gedraag je alsof je verliefd bent op je klant!

Gedraag je alsof je verliefd bent op je klant!

door Paula van Gemen, jouw schrijftrainer

Klantvriendelijke teksten

Leestijd: 2 minuten

Ben je wel eens verliefd geweest?

Wat doe je dan?

Je laat de ander voelen dat hij of zij het centrum van de wereld is.

Toch?

Dat is exact het gevoel dat jouw klant zou moeten hebben als hij een brief of e-mail van jou krijgt.

Verliefde mensen schrijven ongelooflijk vriendelijke teksten!

Je kunt je verliefdheid op elk moment inzetten. Ook meteen in de eerste alinea.

Leef je in, leef mee en toon emotie. De klant voelt zich geliefd.

Als je dat in jouw teksten toepast:

  • doen mensen sneller wat je van hen vraagt;
  • luisteren ze beter naar je;
  • reageren ze vriendelijker op je.

Kijk, dit is klantvriendelijk schrijven:

Stel je voor dat jouw centrale verwarming niet goed werkt. Het is ijskoud in huis en je belt de verhuurder. Even later krijg je een mail van hem. Van welk antwoord krijg jij het warmer?

Van een mail die zo begint:

Naar aanleiding van uw reparatieverzoek, delen wij u als volgt mede …

Of spreekt dit meer aan:

U liet mij vanmorgen weten dat uw cv-installatie niet goed werkt. Ik kan me voorstellen dat dit erg vervelend voor u is. Ik heb meteen overlegd met onze verwarmingsinstallateur. Hieronder leest u wat we voor u gaan doen om de problemen zo snel mogelijk op te lossen.

Ik denk dat iedereen blij wordt van antwoord twee. Inlevend, persoonlijk, menselijk. Het is dus niet zo moeilijk om klantvriendelijk te schrijven.

Ik wens je veel succes (en liefde)!

Hoe vermijd je ouderwetse woorden in jouw teksten?

Dat ontdek je in het gratis rapport van tekstmodel: Ouderwetse woorden of heldere taal?

Vrolijke groet,

Paula van Gemen
tekstspecialist & schrijftrainer

Credits: de foto is gemaakt door Jill, Pin ‘m gerust.

Delen
Delen
Delen
E-mail
Delen
Delen
32 Shares

Categorie: Klantcommunicatie Lees meer over: Klantgerichte communicatie

Anderen bekeken ook

Positief schrijven (Hoe het jouw klantcommunicatie versterkt)

Positief schrijven

Leestijd: 2 minuten

Met een glimlach bereik je meer. Daar ben ik van overtuigd!

Dat geldt ook voor je teksten. Het is leuk voor jezelf én prettig voor je lezer.

Tip: Lees dit blog over positieve woorden: “Een zonnige lach ‘hoor’ je in jouw tekst”

De techniek van positief schrijven

De techniek is heel eenvoudig … Tegenover elke ‘nee’ staat een ‘ja’!

Als iets niet kan, is er ook altijd iets wat wel kan.
Als een deur dicht kan zijn, kan hij ook open zijn.
Als iets niet compleet kan zijn, kan het ook wel compleet zijn.

Lees verder » Positief schrijven (Hoe het jouw klantcommunicatie versterkt)

Zo bezorg je jouw klant een fijne dag. (Gevoelens zijn namelijk niet standaard.)

Klant

Leestijd: 2 minuten

Laatst meldde ik me bij de receptioniste van een klant.

In plaats van achter haar bureau te blijven zitten, stond ze op.

Ze liep naar me toe en gaf mij een hand, terwijl ze vriendelijk zei: ‘Goedemorgen mevrouw Van Gemen, goed dat u er bent’.

Wat een leuke binnenkomst was dat. De toon was gezet!

Lees verder » Zo bezorg je jouw klant een fijne dag. (Gevoelens zijn namelijk niet standaard.)

Paula van Gemen

Over Paula van Gemen

Plaats een reactie Antwoord annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

© 2002-2022 tekstmodel.nl - Schrijftraining met heart voor helder en positief schrijven

whatsapp
Waarom wachten? 🚀🚀🚀 Vertel me wat je nodig heb! Klik hier of bel +31 6 50 481 484. 🙌
Dit is een verplichte cookiemelding

Door op 'Accepteren' te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies zoals omschreven in onze privacyverklaring.

Noodzakelijk:

Deze cookies zijn noodzakelijk om onze website te gebruiken. Ze worden gebruikt voor basisfuncties en zonder deze cookies kan de website niet functioneren.

Statistieken:

Statistische cookies worden gebruikt om anoniem informatie te verzamelen over het gedrag van een bezoeker op de website.

Marketing:

Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen op de website. Hierdoor kunnen website-eigenaren relevante advertenties tonen gebaseerd op het gedrag van deze bezoeker.

Wat doen deze cookies

  • Tailor information and advertising to your interests base.
  • Gather personal identity info like public name or location.

Wat doen deze cookies niet

  • Remember any of you private user info.