8 gecertificeerde studie-uren
6 algemene studie-uren
8 PE-punten
6 PE-punten
Heb je het gevoel dat e-mails en brieven naar cliënten beter kunnen?
Als bewindvoerder, schuldhulpverlener of budgetcoach zet je veel op papier voor cliënten. Iets mondeling uitleggen gaat je goed af. Maar precies dezelfde boodschap uittypen blijkt een stuk lastiger …
Worstel je weleens met het vinden van de juiste woorden?
- Je hebt niet de luxe om lang te denken over je woordkeuze. Je bent altijd druk. Soms verzend je een e-mail die achteraf niet duidelijk genoeg blijkt te zijn.
- Schrijf je formeel en met ouderwetse woorden omdat je denkt dat het professioneel is? Dan begrijpen helaas niet alle cliënten je boodschap. Ze doen niks of handelen juist verkeerd.
- Wil je brieven en e-mails schrijven op een positieve toon? Dan maak je het contact met cliënten zo prettig mogelijk. Zelfs als je streng bent.
De training Klantgericht E-mailen leert je motiverend en helder schrijven. Elke brief of e-mail schrijf je in duidelijke taal en positief van toon. Het traject is voor cliënten al lastig genoeg. Door helder en vriendelijk te communiceren neem jij een klein beetje stress weg bij cliënten. En je motiveert ze zelfs sneller in actie te komen.
Ben jij klaar voor een verbeterslag van je e-mails en brieven?
Geen misverstanden of vragen over je brief. Sneller reactie op je e-mail. Hoe fijn zou het zijn om teksten te schrijven waarmee je meer gedaan krijgt bij cliënten?
Tijdens je opleiding of op je werk heb je waarschijnlijk ‘formeel’ of ‘degelijk’ leren schrijven. Maar zeg eens eerlijk, denk jij dat dit begrijpelijke taal is voor cliënten? Jij kent alle regels wel, zij nog niet. Heldere uitleg op een positieve toon is dan stukken fijner dan een dwingende tekst vol lastige woorden.
Gebruik als bewindvoerder of schuldhulpverlener gewonemensentaal in je berichten. Want één ding ik zeker: iedereen waardeert een prettig leesbare e-mail of brief. En het is een hele opluchting voor cliënten als ze 100% zeker weten wát ze moeten doen na het lezen van jouw tekst.
Wil jij positief opvallen door je heldere uitleg aan cliënten?
“Veel bewindvoerders en schuldhulpverleners gebruiken al jaren dezelfde standaardbrieven. Maar tegenwoordig mogen teksten minder formeel en ingewikkeld. Sterker nog: simpele teksten worden steeds vaker een vereiste!
In deze schrijftraining leer je cliënten in beweging te krijgen met heldere en motiverende e-mails en brieven. Je gaat ervaren dat je meer gedaan krijgt. Zélfs als je vervelend nieuws hebt.”
- Paula van Gemen, jouw schrijftrainer
“Veel bewindvoerders en schuldhulpverleners gebruiken al jaren dezelfde standaardbrieven. Maar tegenwoordig mogen teksten minder formeel en ingewikkeld. Sterker nog: simpele teksten worden steeds vaker een vereiste!
In deze schrijftraining leer je cliënten in beweging te krijgen met heldere en motiverende e-mails en brieven. Je gaat ervaren dat je meer gedaan krijgt. Zélfs als je vervelend nieuws hebt.”
- Paula van Gemen, jouw schrijftrainer
Jouw resultaat na het volgen van de training
Het resultaat voor jouw kantoor
Wil jij exact weten hoe je helder en motiverend schrijft?
Bewindvoerders en schuldhulpverleners delen hun ervaring met de schrijftraining
Wat kun je verwachten van de online training Klantgericht E-mailen?
On demand lessen
Volg de online training waar en wanneer je wilt. Elke week een paar lessen kijken? Of juist een dagdeel bingewatchen? Jij kiest zelf wanneer je de 8 uur aan lesmateriaal doorneemt.
Certificaat + PE-punten
Je ontvangt een certificaat én PE-punten (gecertificeerde uren) als je de training succesvol afrondt. Dat is dubbel feest!
De inhoud van de online schrijftraining
Al het lesmateriaal van Klantgericht E-mailen voor bewindvoerders en schuldhulpverleners staat in je persoonlijke online leeromgeving. Je vindt hier video’s, schrijfoefeningen en een heleboel voorbeelden van brieven en e-mails.
Module 1. Kennismaking
Ik stel me voor en laat zien hoe je de online leeromgeving gebruikt. Ook laat ik een voorbeeld zien zodat je weet wat het resultaat van deze training is. Natuurlijk hoor ik ook graag wie jij bent!
Module 2. Structuur van een duidelijke brief en e-mail
Een heldere tekst is overzichtelijk. Maar hoe begin je? Hoe breng je de belangrijkste boodschap goed over? En hoe schrijf je een activerend slot
- Je leert je tekst overzichtelijk opbouwen. De aanpak werkt bij korte én lange brieven en e-mails.
- Je gebruikt kernzinnen, opsommingen en tussenkoppen om bericht scanbaar te maken.
- Je gaat aan de slag om een kernboodschap kort en krachtig op papier te zetten.
- Je schrijft een activerende slotalinea waarin je de cliënt motiveert om te antwoorden of een handeling uit te voeren.
Module 3. Schrijfstijl
Een tekst in gewonemensentaal zorgt ervoor dat je boodschap aankomt. Maar hoe kies je de juiste woorden? En hoe weet je zéker dat cliënten je bericht begrijpen?
- Je neemt afscheid van formeel schrijven. Je omarmt het schrijven van brieven en e-mails in verzorgde spreektaal.
- Je leert een lastige boodschap vertalen naar een concrete tekst die iedereen begrijpt.
- Je gaat aan de slag om actief, helder en motiverend te schrijven zodat jouw bericht zijn doel bereikt.
Module 4. Schrijven op een positieve toon
Cliënten vriendelijk benaderen maakt een wereld van verschil. Ook al is het contact niet altijd ‘prettig’. Je laat met een positieve toon zien dat je betrokken bent en ze zo goed mogelijk helpt binnen de regelgeving.
- Je leert de cliënt centraal stellen in de tekst. Welke vragen en informatiebehoefte hebben zij?
- Je begrijpt waarom dreigen of boos zijn niet werkt om iets gedaan te krijgen. En hoe je de cliënten met een positieve insteek beter motiveert.
- Je oefent met de perspectiefcheck om razendsnel te bepalen of je tekst helder, positief en motiverend is voor cliënten.
Module 5. Extra tekstvoorbeelden & eindtoets
Gebruik jij standaardteksten voor e-mailberichten en brieven? Of pak je de recente e-mail erbij en pas je wat dingetjes aan? Het gebruiken van goede basisteksten is ontzettend handig. Je bespaart tijd en hoeft niet steeds opnieuw na te denken wat je allemaal moet zeggen. Daarom krijg je templates van ons voor allerlei situaties.
Module 6. Eindtoets en certificaat
Op naar de eindtoets! Laat zien dat je snapt wat helder, motiverend en positief schrijven inhoudt. Als je slaagt krijg je een certificaat en PE-punten (gecertificeerde uren).
Jouw schrijftrainer
Ik ben jouw altijd positieve schrijftrainer Paula van Gemen. Sinds 2002 geef ik trainingen over helder schrijven aan bedrijven en gemeentes in Nederland en België.
Sinds 2014 geef ik schrijftrainingen aan schuldhulpverleners, bewindvoerders en budgetcoaches. Deze zijn levendig, positief en optimaal afgestemd op jouw schrijfwerk. Want leren hoort leuk, leerzaam én praktijkgericht te zijn!
Ik heb jarenlange ervaring in jouw branche. Dus ik weet hoe druk je het hebt als
bewindvoerder, schuldhulpverlener of budgetcoach. Er lijkt geen einde te komen aan je werk. Beantwoord je één mail? Dan vliegen alweer twee nieuwe je inbox in. Daarom is het een fijne vaardigheid om snel en begrijpelijk te schrijven. Dat levert je elke werkdag gemak op.
In mijn training laat ik je anders kijken naar teksten. Je maakt een denkomslag waardoor je sneller een e-mail of brief schrijft die superduidelijk is voor cliënten. En dankzij motiverende woorden en een positieve toon krijg je meer gedaan bij hen. Dat is een hele opluchting. Voor jou én voor je cliënten.
Jouw schrijftrainer
Ik ben jouw altijd positieve schrijftrainer Paula van Gemen. Sinds 2002 geef ik trainingen over helder schrijven aan bedrijven en gemeentes in Nederland en België.
Sinds 2014 geef ik schrijftrainingen aan schuldhulpverleners, bewindvoerders en budgetcoaches. Deze zijn levendig, positief en optimaal afgestemd op jouw schrijfwerk. Want leren hoort leuk, leerzaam én praktijkgericht te zijn!
Ik heb jarenlange ervaring in jouw branche. Dus ik weet hoe druk je het hebt als
bewindvoerder, schuldhulpverlener of budgetcoach. Er lijkt geen einde te komen aan je werk. Beantwoord je één mail? Dan vliegen alweer twee nieuwe je inbox in. Daarom is het een fijne vaardigheid om snel en begrijpelijk te schrijven. Dat levert je elke werkdag gemak op.
In mijn training laat ik je anders kijken naar teksten. Je maakt een denkomslag waardoor je sneller een e-mail of brief schrijft die superduidelijk is voor cliënten. En dankzij motiverende woorden en een positieve toon krijg je meer gedaan bij hen. Dat is een hele opluchting. Voor jou én voor je cliënten.
Veelgestelde vragen
Heb je een vraag over de schrijftraining Klantgerichte E-mailen? Hieronder staan de meest gestelde vragen op een rijtje. Staat jouw vraag er niet tussen? Bel of mail gerust. Dan krijg je altijd eerlijk advies. Ook als dat inhoudt dat deze schrijftraining niet aansluit is bij jouw wensen.
Hey scroller! Heb je nog een vraag, stel hem gerust per mail of bel +31 6 50 481 484.
Betaal direct online en start al over 5 minuten
CONTACTGEGEVENS
tekstmodel schrijftraining
Goorstraat 37, 6027 NB Soerendonk
telefoon: +31 6 50 481 484
info@tekstmodel.nl
KvK-nummer: 92613446
Tekstmodel is een erkende onderwijsinstelling
© 2002-2024 tekstmodel.nl - Schrijftraining met voor helder en positief schrijven