Herken je deze situaties…?
- Krijg je regelmatig vragen over een e-mail of brief, omdat de lezers niet begrijpen wat ze moeten doen? En wil je graag heen en weer mailen voorkomen?
- Vind je het irritant dat klanten en debiteuren traag of helemaal niet reageren op je e-mail, brief of chatbericht? Terwijl dit wél nodig is om ze te kunnen helpen.
- Vind je het lastig om ingewikkelde financiële uitleg in ‘gewonemensentaal’ op te schrijven?
- Heb je het gevoel dat mensen je tekst slecht lezen, doordat ze niet al je vragen beantwoorden?
In de training Klantgericht E-mailen voor (zorg)verzekeraars, financiële dienstverleners en deurwaarders en leer je glasheldere e-mails, tickets, brieven en chatberichten schrijven. Je ontdekt hoe je vakjargon vertaalt voor klanten en debiteuren. Na deze training weet je 100% zeker dat je begrijpelijk schrijft zodat het klantcontact prettiger verloopt.
Worstel je met het vinden van de juiste woorden?
Voor medewerkers in de financiële dienstverlening en (zorg)verzekeringsbranche is het altijd druk. De telefoon rinkelt continu. Je mailbox staat vol nieuwe berichten. En toch wordt er van je verwacht dat je snel, klantvriendelijk en extreem helder reageert op vragen van klanten en debiteuren. Uitleg aan de telefoon geven lukt je wel, maar klantgericht schrijven heb je eigenlijk nooit geleerd…
Misschien heeft de communicatie-afdeling een schrijfwijzer opgesteld: “Zo doen we het mensen, houd je eraan”. Deze spelregels zijn handig, maar het is geen manier om een betere schrijver te worden. Daarvoor heb je specifieke kennis en oefening nodig. Alleen dan maak je grote stappen voorwaarts om klantgericht en superduidelijk te communiceren.
“Jij weet hoe dingen werken. Financieel gezien of vanuit jouw expertise met verzekeringen. Het is jouw vak. Maar hoe breng je deze kennis over op klanten en debiteuren? Ik help je met de vertaalslag naar heldere communicatie in gewonemensentaal.
Sinds 2002 ben ik schrijftrainer met een expertise in heldere en positieve taal. Met veel ervaring in de financiële sector – bij banken en kredietverstrekkers – en ervaring bij grote verzekeringsmaatschappijen weet ik exact wat je nodig hebt. Niet alleen om snel, duidelijk en klantgericht te schrijven. Maar ook om je positief te onderscheiden van concurrerende bedrijven.
”
- Paula van Gemen, jouw schrijftrainer
“Jij weet hoe dingen werken. Financieel gezien of vanuit jouw expertise met verzekeringen. Het is jouw vak. Maar hoe breng je deze kennis over op klanten en debiteuren? Ik help je met de vertaalslag naar heldere communicatie in gewonemensentaal.
Sinds 2002 ben ik schrijftrainer met een expertise in heldere en positieve taal. Met veel ervaring in de financiële sector – bij banken en kredietverstrekkers – en ervaring bij grote verzekeringsmaatschappijen weet ik exact wat je nodig hebt. Niet alleen om snel, duidelijk en klantgericht te schrijven. Maar ook om je positief te onderscheiden van concurrerende bedrijven.”
- Paula van Gemen, jouw schrijftrainer
Jouw resultaat na het volgen van de training
Het resultaat voor het bedrijf
Cursisten delen hun ervaring met de schrijftraining
Samengevat: training Klantgericht E-mailen
De schrijftraining is geschikt voor als je bij een financiële dienstverlener, een (zorg)verzekeraar, een verzekeringstussenpersoon of een deurwaarders- of incassobureau werkt. Je hebt regelmatig schriftelijk klantcontact via e-mails, brieven, chatberichten of tickets. Je hebt verder geen specifieke functie of voorkennis nodig.
Incompany training
Volg je liever met meerdere collega’s de schrijftraining over klantgericht schrijven? Dan is een training voor het hele team of je hele organisatie een optie. Neem even contact op om je doelen en wensen aan me te vertellen. Ik adviseer je dan over een programma dat helemaal bij jullie past.
Certificaat + 4 PE-punten KBvG
Elke deelnemer ontvangt een certificaat bij het succesvol afronden van de schrijftraining. Ben je deurwaarder? Dan krijg je 4 algemene PE-punten van de KBvG.
De inhoud van de online schrijftraining
De online schrijftraining Klantgericht E-mailen voor de financiële dienstverlening en (zorg)verzekeraars bestaat uit 5 modules die staan in een online leeromgeving. Je hebt 24/7 toegang tot alle video’s, tekstvoorbeelden en praktijkgerichte schrijfoefeningen. Omdat de training on demand is bepaal je zelf het tempo waarin je leert
Module 1. Kennismaking
Ik stel me voor en laat zien hoe je de online lesomgeving gebruikt. Natuurlijk hoor ik ook graag wie jij bent!
Module 2. Opbouw van teksten
Hoe val je positief op in de inbox van de ontvanger? Welke schrijfmethodes kun je hiervoor gebruiken? Ik deel mijn aanpak om e-mails en brieven goed op te bouwen.
- Je weet hoe je een klantvriendelijke inleiding schrijft.
- Je gebruikt een succesvolle opbouw zodat zelfs een lang bericht overzichtelijk is.
- Je gebruikt kernzinnen, tussenkoppen en opsommingen om je boodschap scanbaar te maken.
- Je gaat aan de slag om een activerend slot te schrijven zodat je lezer in actie komt.
Module 3. Schrijfstijl
Hoe schrijf je een begrijpelijke e-mail voor iedereen? Ook voor laaggeletterde klanten en debiteuren. Ik leer je met een andere blik kijken naar teksten. Hierdoor schrijf je helder voor iedereen.
- Je ontdekt hoe je minder financiële vaktaal gebruikt en je boodschap eenvoudiger verwoordt.
- Je gaat schrijven in professionele spreektaal. En ja, dit is ook geschikt voor de financiële dienstverlening!
- Je herschrijft lange lastige zinnen naar korte varianten die glashelder zijn.
- Je leert actief, concreet en motiverend schrijven zodat jouw bericht zijn doel bereikt.
Module 4. Schrijven met gevoel
Een klantgerichte schrijfstijl zorgt voor resultaten. En het verbetert de kwaliteit van het contact. Vriendelijker schrijven zit in kleine dingen. Ik laat zien hoe je met enkele aanpassingen in een tekst klantgerichter overkomt.
- Je leert e-mails schrijven vanuit de klantvraag.
- Je laat klanten en debiteuren voelen dat je goed naar ze luistert.
- Je gebruikt de ‘perspectiefcheck’ om razendsnel te controleren of je tekst klantvriendelijk overkomt.
Module 5. Voorbeelden en eindtoets
Veel bedrijven in de financiële dienstverlening gebruiken standaardteksten. Logisch, want dat scheelt veel tijd. Maar zijn deze teksten al klantvriendelijk, extreem helder en in moderne taal geschreven? In deze module geef ik je een heleboel voorbeelden van goed geschreven standaardteksten. Laat je inspireren en gebruik ze als template om je eigen teksten te (her)schrijven.
Op naar de eindtoets! Show je kennis en kunde en ontvang bij goed resultaat je certificaat. En de deurwaarders krijgen uiteraard hun 4 PE-punten van de KBvG!
Deelnemers geven deze training gemiddeld een 9,8
Klantgericht E-mailen
Online schrijftraining voor de financiële dienstverlening en (zorg)verzekeraars
- 5 modules over helder en klantvriendelijk schrijven
- online lesmateriaal: video’s, schrijfoefeningen en tekstvoorbeelden
- onbeperkt vragen stellen
- 6 uur lesmateriaal
- certificaat bij goede resultaten
- 1 jaar toegang tot de training
- certificaat bij goede resultaten
- 4 PE-punten (KBvG) voor deurwaarders
€ 749
€ 549,-
excl. btw
Start over 5 minuten
PS Inclusief 14-dagen-niets-geleerd-geld-terug-
Heb je interesse in een teamtraining? Stuur een e-mail of bel Paula +31 6 50 481 484 voor een scherpe prijsopgave.
Jouw schrijftrainer
Ik ben Paula van Gemen. Sinds 2002 geef ik schrijftrainingen over helder en positief schrijven in Nederland en België.
Mijn drang naar extreem heldere en positieve teksten ontstond vlak na mijn studie Algemene Letteren (in de vorige eeuw). Ik kreeg een baan bij een groot telecombedrijf. Maar ik heb nog nachtmerries over de manier waarop zij communiceerden met klanten. Vreselijk! Afstandelijk, onnodig complex en onvriendelijk.
“Dat kan anders”, dacht ik. Zelf schreef ik hartelijk en helder tegen klanten, waarvoor ik regelmatig complimenten ontving van klanten. Dit was een belangrijke bevestiging van mijn aanpak.
Vriendelijk schrijven werkt beter voor je klant en je bedrijf. Iedereen ziet het positieve resultaat ervan. Je moet gewoon even weten hoe je het aanpakt. En dat leg ik je graag uit in een lekker levendige training. Online on demand of incompany.
Mag ik jou/jullie helpen met klantgerichte e-mails schrijven? Voor individuele cursisten is onze online on demand training ideaal. Je meldt je aan op deze pagina en kunt direct starten. De lessen volg je in je eigen tempo.
Wil je liever de training volgen met meerdere collega’s? Dan kun je ook kiezen voor een teamtraining, gericht op jullie situatie en wensen. Klinkt dit aantrekkelijk? Neem dan even contact met me op om te overleggen. Mijn telefoonnummer is +31 (0)6 50 481 484.
Jouw schrijftrainer
Ik ben Paula van Gemen. Sinds 2002 geef ik schrijftrainingen over helder en positief schrijven in Nederland en België.
Mijn drang naar extreem heldere en positieve teksten ontstond vlak na mijn studie Algemene Letteren (in de vorige eeuw). Ik kreeg een baan bij een groot telecombedrijf. Maar ik heb nog nachtmerries over de manier waarop zij communiceerden met klanten. Vreselijk! Afstandelijk, onnodig complex en onvriendelijk.
“Dat kan anders”, dacht ik. Zelf schreef ik hartelijk en helder tegen klanten, waarvoor ik regelmatig complimenten ontving van klanten. Dit was een belangrijke bevestiging van mijn aanpak.
Vriendelijk schrijven werkt beter voor je klant en je bedrijf. Iedereen ziet het positieve resultaat ervan. Je moet gewoon even weten hoe je het aanpakt. En dat leg ik je graag uit in een lekker levendige training. Online on demand of incompany.
Mag ik jou/jullie helpen met klantgerichte e-mails schrijven? Voor individuele cursisten is onze online on demand training ideaal. Je meldt je aan op deze pagina en kunt direct starten. De lessen volg je in je eigen tempo.
Wil je liever de training volgen met meerdere collega’s? Dan kun je ook kiezen voor een teamtraining, gericht op jullie situatie en wensen. Klinkt dit aantrekkelijk? Neem dan even contact met me op om te overleggen. Mijn telefoonnummer is +31 (0)6 50 481 484.
Veelgestelde vragen
Heb je nog vragen over de training Klantgericht E-mailen voor de financiële sector en (zorg)verzekeraars? Dan beantwoord ik deze graag. Hieronder vind je veelgestelde vragen met bijpassende antwoorden. Staat er niet bij wat jij wilt weten? Dan mag je altijd even mailen of bellen.
Hey scroller! Heb je nog een vraag over Klantgericht E-mailen voor de financiële dienstverlening? Stel 'm gerust per mail of bel +31 (0)6 50 481 484.
Betaal direct online en start al over 5 minuten
CONTACTGEGEVENS
tekstmodel schrijftraining
Goorstraat 37, 6027 NB Soerendonk
telefoon: +31 6 50 481 484
info@tekstmodel.nl
KvK-nummer: 92613446
Tekstmodel is een erkende onderwijsinstelling
© 2002-2024 tekstmodel.nl - Schrijftraining met voor helder en positief schrijven