Herken je één van deze situaties?
- Krijg je (te) weinig akkoord op jouw offertes?
- Heb je het gevoel dat je meer kunt verkopen?
- Kost het schrijven van offertes je veel te veel tijd?
- Heb je een bloedhekel aan formele en standaard offertes…
en wil je het zelf anders aanpakken?
Ik leer je makkelijker de woorden te vinden om overtuigende, klantgerichte offertes te schrijven waarop je vaker akkoord krijgt.
Veel ondernemers worstelen met het maken van offertes
Als ondernemer ben je niet opgeleid als tekstschrijver. Maar toch wordt er van je verwacht dat je duidelijk en overtuigend offertes schrijft…
Misschien heb je weleens boeken en blogs gelezen over het maken van offertes. Of heb je gespiekt hoe concurrenten het aanpakken. Helaas wordt er veel gedeeld en gebruikt wat maar matig is of verschrikkelijk ouderwets. Daar win je geen klanten mee.
Wil jij een verschil gaan maken met jouw offertes? Concreet betekent dat: meer opdrachten, meer mooie klanten, meer omzet en meer winst.
“Succesvolle offerteschrijvers weten wat de klant wil doordat ze de juiste vragen stellen en met volle aandacht met de klant bezig zijn. Ze hebben een aanbod dat als een maatpak past.”
- Paula van Gemen, jouw schrijftrainer
“Succesvolle offerteschrijvers weten wat de klant wil doordat ze de juiste vragen stellen en met volle aandacht met de klant bezig zijn. Ze hebben een aanbod dat als een maatpak past.”
- Paula van Gemen, jouw schrijftrainer
Jouw resultaat na het volgen van de training
De training De Winnende Offerte Schrijven voor ondernemers helpt je bij het maken van professionele, moderne offertes in jouw eigen stijl.
Cursisten delen hun ervaring overde schrijftraining
Wat kun je verwachten van de training De Winnende Offerte Schrijven?
Het maakt niet uit of je een startende ondernemer bent of een ervaren rot in het vak. Deze training is voor gedreven ondernemers die offertes willen schrijven die daadwerkelijk klanten en omzet opleveren.
Met gratis bonus
Je krijgt gratis bonuslessen erbij die niet specifiek gaan over offertes schrijven, maar over alle communicatie daaromheen. Ook krijg je een handige checklist voor jouw verkoopgesprekken.
Certificaat
Je ontvangt een certificaat als je goede resultaten behaalt in de training. Maar dat komt vast goed, omdat je altijd vragen mag stellen.
De inhoud van de online schrijftraining
Module 1. Kennismaking
Ik stel me voor en laat zien hoe je de online lesomgeving gebruikt. Natuurlijk hoor ik ook graag wie jij bent!
Module 2. De opbouw van een offerte
We starten de training met de belangrijkste basisprincipes. Zodra je de technieken uit deze module toepast, heb je de opdracht al voor de helft binnen! Je leert:
- Je leert een vaste opbouw die bijdraagt aan jouw succes.
- Je ontdekt welke vragen je absoluut moet stellen aan je klant omdat deze informatie essentieel is voor een goede offerte.
- Je past een techniek toe die jou helpt om beter en sneller offertes te schrijven.
Module 3. De inleiding van een offerte
Een cliché-inleiding is een gemiste kans. In deze module leer je een persoonlijke inleiding te schrijven die herkenning oproept bij je klant.
- Je krijgt schrijftechnieken waarmee je de inleiding klant specifiek maakt.
- Dankzij voorbeelden doe je inspiratie op welke gebeurtenissen perfect passen in de inleiding.
- Je schrijft jouw eigen persoonlijke en klantgerichte inleiding voor een offerte.
Module 4. De klantvraag
Ongelooflijk maar waar: in veel offertes krijgt de vraag van de klant de minste aandacht. In mijn optiek een doodzonde. Want juist in die alinea overtuig je de klant ervan om voor jou te kiezen.
- Je leert een manier om de wensen en angsten van je klant te achterhalen en deze te verwerken in de offerte.
- Je ontdekt dat je klantvraag-alinea best lang mag zijn en waarom.
- Je gaat aan de slag om een klantvraag om te zetten naar een overtuigende tekst.
Module 5. Jouw aanbod
Je hebt de klant klaargestoomd voor jouw aanbod. Hij staat nu open voor jouw oplossing. Tijd dus om deze zo aantrekkelijk mogelijk te presenteren.
- Je leert de klant het unieke gevoel te geven dat het aanbod precies op hem is afgestemd.
- Je leert waarom het belangrijk is dat je de taal van de klant spreekt.
- Je gaat jouw eigen aanbod overtuigend verwoorden.
Module 6. Prijzen
Het is tijd om over geld te praten. Hoe schrijf je op wat het kost zonder je klant direct af te schrikken?
- Je ontdekt waarom ‘prijs’ en ‘kosten’ verboden woorden
- Je leert wat je kan doen als de klant om korting vraagt omdat je ‘te duur’ bent.
- Laat je inspireren door voorbeelden en schrijf je eigen investeringsalinea.
Module 7. Voorwaarden
Wat krijgt de klant en onder welke voorwaarden? Het is belangrijk om hierover duidelijk te zijn in de offerte.
- Je leert in verzorgde spreektaal korte voorwaarden opstellen in positieve taal.
- Je ontdekt de klant in de ja-modus te houden tijdens dit noodzakelijke onderdeel van de offerte.
- Je leest voorbeelden van heldere productvoorwaarden en gaat aan de slag om je eigen voorwaarden te schrijven of verbeteren.
Module 8. Het resultaat
Aan het einde van je offerte schets je nogmaals het gewenste resultaat voor de klant. Zo eindig je op een positieve manier.
- Je begrijpt waarom het belangrijk is dat je het geheugen van je klant opfrist.
- Je leert de beste drie doelen selecteren die je klant wil behalen.
- Je schrijft een alinea die je klant motiveert ‘ja’ te zeggen tegen je offerte.
Module 9. Het slot
Een klantgerichte offerte eindigt natuurlijk niet in een clichéslot, maar ook op een ijzersterke wijze.
- Je leert waarom het belangrijk is expliciet te vragen naar het vervolgproces.
- Je krijgt voorbeelden van activerende slotalinea’s die je zo kunt kopiëren.
- Je gaat je eigen slotalinea schrijven voor een offerte.
Module 10 + 11 + 12. Bonusmateriaal
Alleen een goede offerte maken is niet genoeg om jouw klant te overtuigen. In de bonusmodules leer je de kneepjes van het schrijfvak en ontdek je technieken om al jouw klantcommunicatie klantgericht te maken. Ook krijg je een handige checklist die je mee kunt nemen naar elk klantgesprek.
De Winnende Offerte Schrijven
Schrijftraining voor ondernemers
- Een complete training die jou helpt een heldere en overtuigende offerte te maken.
- Online lesmateriaal: video’s, tekstvoorbeelden en een werkboek.
- Een dosis enthousiasme om jou op koers te houden om de eindstreep te halen.
- online on demand training van 8 uur
- zelf je tempo bepalen
- persoonlijk certificaat
€ 1.557
€ 1557,-
excl. btw
Start over 5 minuten
PS Inclusief 14-dagen-niets-geleerd-geld-terug-
Heb je interesse in een teamtraining? Stuur een e-mail of bel Paula +31 6 50 481 484 voor een scherpe prijsopgave.
Jouw schrijftrainer
Ik ben Paula van Gemen, tekstspecialist, schrijftrainer en ook ondernemer.
Sinds 2002 geef ik schrijftrainingen… In datzelfde jaar schreef ik mijn eerste offerte.
Sommige offertes waren bij voorbaat gedoemd om te mislukken. Andere waren succesvol. Zo succesvol dat ik soms gevestigde partijen aan de kant schoof.
Maar wat was nu hét verschil tussen goud en zilver? Tussen de winnende en de verliezende offerte?
Het zat ‘m altijd in woorden.
Bij verliezende offertes zijn de schrijvers gefocust op zichzelf en hun aanbod en wat ze zelf kwijt willen.
Bij de winnende offerte weten schrijvers met hun woorden de lezer te verleiden om door te lezen. Die woorden gaan over de lezer! De klant.
Ik ontwikkelde spoedig een eigen succesformule voor mijn verkoopgesprekken en offertes. Deelde die met collega’s, begeleidde collega’s en ontwikkelde trainingen.
Het gaat erom dat je anders gaat denken over je klant en over het verkoopproces. Dat je je echt focust op je klant. Daardoor komen de woorden die hem of haar overtuigen vanzelf.
In mijn schrijftraining leer ik jou geen trucjes, maar een denkomslag. Want alleen dan is het resultaat blijvend. En: alles met een glimlach!
Mag ik jou ook helpen om betere offertes (en dus meer omzet) te behalen?
Jouw schrijftrainer
Ik ben Paula van Gemen, tekstspecialist, schrijftrainer en ook ondernemer.
Sinds 2002 geef ik schrijftrainingen… In datzelfde jaar schreef ik mijn eerste offerte.
Sommige offertes waren bij voorbaat gedoemd om te mislukken. Andere waren succesvol. Zo succesvol dat ik soms gevestigde partijen aan de kant schoof.
Maar wat was nu hét verschil tussen goud en zilver? Tussen de winnende en de verliezende offerte?
Het zat ‘m altijd in woorden.
Bij verliezende offertes zijn de schrijvers gefocust op zichzelf en hun aanbod en wat ze zelf kwijt willen.
Bij de winnende offerte weten schrijvers met hun woorden de lezer te verleiden om door te lezen. Die woorden gaan over de lezer! De klant.
Ik ontwikkelde spoedig een eigen succesformule voor mijn verkoopgesprekken en offertes. Deelde die met collega’s, begeleidde collega’s en ontwikkelde trainingen.
Het gaat erom dat je anders gaat denken over je klant en over het verkoopproces. Dat je je echt focust op je klant. Daardoor komen de woorden die hem of haar overtuigen vanzelf.
In mijn schrijftraining leer ik jou geen trucjes, maar een denkomslag. Want alleen dan is het resultaat blijvend. En: alles met een glimlach!
Mag ik jou ook helpen om betere offertes (en dus meer omzet) te behalen?
Veelgestelde vragen
Alles wat je wil weten over de schrijftraining De Winnende Offerte Schrijven voor ondernemers.
Hey scroller! Heb je nog een vraag, stel 'm gerust per mail of bel +31 6 50 481 484.
Betaal direct online en start al over 5 minuten
Ook deze cursisten raden de training aan
CONTACTGEGEVENS
tekstmodel schrijftraining
Goorstraat 37, 6027 NB Soerendonk
telefoon: +31 6 50 481 484
info@tekstmodel.nl
KvK-nummer: 92613446
Tekstmodel is een erkende onderwijsinstelling
© 2002-2024 tekstmodel.nl - Schrijftraining met voor helder en positief schrijven