Schrijftraining van tekstmodel

Schrijftraining voor het bedrijfsleven en de (semi-)overheid. Leer extreem helder schrijven. Bekijk alle trainingen.

  • Andere branche?
  • Alle trainingen
    • Alle trainingen
    • Klantgericht E-mailen
    • Extreem Helder Schrijven (B1)
    • Spelling & Grammatica
    • Masterclass voor Schrijfcoaches
  • Inspiratie
    • Inspiratieblog
    • Podcast over heldere taal
  • Over
    • Mijn verhaal
    • Ontmoet ons team
    • Klantervaring
  • Contact
  • Inloggen
  • mijn ACADEMIE
    • Dashboard
    • Inloggen
Home » Andere Branche? » Schrijftrainingen voor de zorg » Klantgericht E-mailen en Brieven Schrijven

Klantgericht E-mailen en Brieven Schrijven

Direct bestellen

Klantgerichte E-mails en Brieven Schrijven

SNEL HELDERE E-MAILS AAN PATIËNTEN, COLLEGA'S EN ARTSEN

SNEL HELDERE E-MAILS AAN PATIËNTEN, COLLEGA'S EN ARTSEN

Direct bestellen

Hoe schrijf je moeiteloos duidelijke e-mails en brieven?

Geen vragen of misverstanden over je bericht. Opgeluchte patiënten en cliënten omdat ze exact weten waar ze aan toe zijn. En collega’s en artsen die sneller reageren op belangrijke e-mails. Hoe fijn zou het zijn om met meer gemak brieven en e-mails te schrijven die direct duidelijk zijn én zorgen voor positief contact?

Worstel je weleens met het vinden van de juiste woorden?

  • Vind je het lastig om minder goed nieuws helder op te schrijven? En wil je dan 100% zeker weten dat de lezer je boodschap begrijpt?
  • Heb je het idee dat e-mails slecht worden gelezen? En ben je bang dat patiënten, collega’s en artsen hierdoor belangrijke informatie missen?
  • Wil je af van formeel en afstandelijk taalgebruik? Maar weet je niet goed hoe je professioneel schrijven combineert met hartelijk en motiverend schrijven?

Veel medewerkers bij zorginstellingen vinden het lastig om heldere e-mails en brieven te schrijven. Het is altijd druk, vast ook bij jou. Je hebt niet de luxe om lang na te denken over je woordkeuze. Soms verstuur je een bericht dat achteraf niet duidelijk genoeg blijkt te zijn. Je leert daarom in deze schrijftraining helder, hartelijk en sneller te schrijven.

schrijftraining -

Voor wie is deze schrijftraining geschikt?

Je werkt bij een zorginstelling of bent zorgprofessional met een eigen praktijk. Tijdens je dagelijkse werk stuur je veel e-mails en brieven. Daarom heb je interesse in een training om je schrijfvaardigheid te verbeteren.

  • Administratief medewerkers
    Je hebt veel contact met patiënten en cliënten. Omdat steeds meer wordt afgehandeld via brief en e-mail wil je superhelder schrijven. Dit voorkomt onduidelijkheden, vragen en telefoontjes achteraf.
  • Klantenservice
    Je krijgt een heleboel vragen binnen van cliënten en patiënten. Je wilt hen op een vriendelijke, motiverende manier helpen. Daarom wil je leren hoe je op positieve toon reageert op vragen en klachten.
  • Zorgprofessionals
    Je communiceert schriftelijk met patiënten, collega’s en artsen. Je vindt het belangrijk om je bericht overzichtelijk, menselijk en respectvol op te schrijven.
  • Zzp’ers met een eigen praktijk
    Je regelt online je afspraken. Cliënten en patiënten krijgen bijvoorbeeld per e-mail de bevestiging van een afspraak, een bericht als het niet doorgaat of informatie over hun intake. Je wilt dat alles vooraf helder is voor ze én dat je een vriendelijke indruk achterlaat.

Direct bestellen
Ik weet genoeg, geef mij toegang
Paula van Gemen

“Je leert bij ons niet de standaarddingen zoals efficiënt omgaan met je mailbox. Mijn training gaat over wát je communiceert en hóe je het verwoordt. In de zorg is het extra belangrijk dat je schriftelijke communicatie helder, motiverend en vriendelijk is. Niet alleen het contact met patiënten en cliënten, maar ook met collega’s. Dat zorgt voor beter contact en betere beslissingen over te verlenen zorg.”

- Paula van Gemen, jouw schrijftrainer

Paula van Gemen

“Je leert bij ons niet de standaarddingen zoals efficiënt omgaan met je mailbox. Mijn training gaat over wát je communiceert en hóe je het verwoordt. In de zorg is het extra belangrijk dat je schriftelijke communicatie helder, motiverend en vriendelijk is. Niet alleen het contact met patiënten en cliënten, maar ook met collega’s. Dat zorgt voor beter contact en betere beslissingen over te verlenen zorg.”

- Paula van Gemen, jouw schrijftrainer

Jouw resultaat na het volgen van de training

De schrijftraining Klantgerichte E-mails en Brieven Schrijven voor de zorg verhoogt de kwaliteit van je schriftelijke communicatie. Van berichten naar patiënten en cliënten tot (interne) mailtjes naar collega’s en artsen.

  • Je schrijfstijl is verbeterd van formeel en afstandelijk naar hartelijk, helder en in gewonemensentaal. Hierdoor heb je fijner contact.
  • Je schrijft motiverend, waardoor je sneller reactie krijgt op e-mails.
  • Je weet exact hoe je snel een duidelijke brief of e-mail schrijft. Hierdoor stijgt het vertrouwen in je schrijfvaardigheid.
Goede brief schrijven op taalniveau b1

Het resultaat voor je organisatie

Maasterclass voor Schrijfcoaches
  • Je laat zien dat je er bent voor patiënten en cliënten door helder, positief en in gewonemensentaal te communiceren.
  • Je voorkomt vragen en misverstanden door direct glashelder te communiceren. Dit scheelt iedereen tijd en ‘gedoe’.
  • Je brieven en e-mails worden beter gelezen en begrepen. Lezers komen tijdig in actie en weten wat ze moeten doen.

Cursisten delen hun ervaring met de schrijftraining

Shira

SHIRA VINKENBURG

Beleidsadviseur HR / WNT coördinator Hagaziekenhuis

“Voordat ik met de training begon schreef ik op een te moeilijk niveau. Door het schrijven van moeilijke woorden en te formeel taalgebruik. De bingowoorden kon ik allemaal wegstrepen. En in de opbouw voor memo’s gebruikte ik eerst de opbouw van de onderbouwing en dan pas de kernboodschap. 

Voor de teksten op het intranet en memo’s ben ik een betere schrijver geworden. Ik denk vooraf goed na over het doel, doelgroep en kernboodschap. Ook gebruik ik kortere zinnen en minder moeilijke woorden. De bingokaarten en de vertaallijst houd ik bij de hand! De afgelopen weken heb ik een paar teksten opgeleverd die al een stuk leesbaarder zijn.

Mijn grootste eyeopeners zijn:

  • Complexe onderwerpen kunnen ook makkelijk geschreven worden.
  • Voor verschillende doelgroepen moet je verschillende teksten maken. Niet lui zijn ;-).
  • Ik ben gestopt met het schrijven van te moeilijke woorden en zinnen, tangconstructies en aanloopzinnen.

Ik heb prachtige successen mogen vieren. Meerdere mails waarin de lezer een bedankje stuurde voor het heldere antwoord dat ik schreef. En een aantal intranetteksten waarop veel minder feedback van communicatie is gekomen. En betere besluitvormingsmemo’s geschreven. 

Taal, tekst en communicatie vind ik al erg leuk, maar door de training ben ik nog enthousiaster over het gebruiken van taal. Online is een prima vorm. De training is goed opgezet en de filmpjes zijn erg fijn in combinatie met het werkboek en de oefeningen”.

John

JOHN GUNNEWEG

Senior medewerker HR Services Hagaziekenhuis

“Voordat ik met de training begon gebruikte ik bijna alle woorden van de bingokaart. Aanloopzinnen stonden vaak in mijn teksten. Ik gebruikte al wel opsommingen voor meer overzicht. En schreef geen lange zinnen. Wel gebruikte ik regelmatig tangconstructies.

Ik vond het al leuk om te schrijven maar nu vind ik het nog leuker. De voorbereiding krijgt nu veel meer tijd. Eerst de lezersvragen duidelijk krijgen is erg belangrijk. En ‘de klopt, klopt, da’s mooi’ gebruik ik. Ook schrijf ik persoonlijker met minder ontkenningen.

Mijn grootste eyeopener ontdekte ik in de stelling ‘schrijf in verzorgde spreektaal’. Deze basisregel springt er voor mij wel uit! Ik merk dat ik daardoor echt anders schrijf. Zo fijn dat de lezer de tekst beter begrijpt als je schrijft alsof je (verzorgd) tegen hem of haar spreekt.

Zelf heb ik nog geen directe successen kunnen vieren. Wel van de collega’s van mijn HR-afdeling. Hartstikke leuk om te merken dat het echt leeft binnen ons team en dat iedereen er een praktisch voordeel in ziet.

Ik vond het een voordeel dat we de cursus op ons eigen tempo konden doen. De video’s van Paula waren bijzonder duidelijk, dat hielp ook".

.

Direct bestellen
Ik weet genoeg, geef mij toegang

Over de training Klantgerichte E-mails en Brieven Schrijven voor de zorg

Voor deze training heb je geen specifieke vooropleiding of functie nodig. Wel is het belangrijk dat je minimaal mbo-niveau hebt. En natuurlijk dat je ervoor openstaat om eenvoudiger te communiceren met klanten, collega’s en externe partijen.

Online training

Begin je het liefst vandaag nog met het verbeteren van je schrijfvaardigheid? Dat kan! Meld je aan voor de onlinetraining. Je ontvangt direct inloggegevens per e-mail.

On demand lessen

Neem de lessen door waar en wanneer je wilt. Je krijgt zo’n 6 uur aan lesmateriaal in video’s, oefeningen en voorbeeldteksten. Leer in je eigen tempo, want je hebt 1 jaar toegang tot de schrijftraining.

Extra veel voorbeelden

De tekstvoorbeelden in de schrijftraining zijn afgestemd op de zorg. Je mag deze gebruiken als basis van jouw eigen brieven en e-mails.
Zo (her)schrijf je lekker snel je eigen teksten.

Vragen stellen

Heb je een vraag over een video, schrijfoefening of voorbeeld? Of zit je vast in een eigen tekst? Stel dan onbeperkt je vragen in de online leeromgeving. Je krijgt snel een helder antwoord van ons.

Certificaat

Rond je de training succesvol af? Dan krijg je een certificaat! Maar het allermooiste resultaat is dat je sneller een hartelijke en motiverende brief of e-mail schrijft.

14 dagen garantie

De training is gemaakt door en voor zorgprofessionals. Is het toch niet wat je ervan verwacht? Neem binnen 14 dagen contact op. Dan storten we het aankoopbedrag terug.

De inhoud van de online training

Alle lessen van Klantgerichte E-mails en Brieven Schrijven voor de zorg zijn online on demand. In jouw persoonlijke online leeromgeving vind je onder andere video’s, schrijfoefeningen en voorbeeldteksten.

Module 1. Kennismaking

Ik stel me voor en laat zien hoe je de online leeromgeving gebruikt. Natuurlijk hoor ik ook graag wie jij bent en wat jouw leerdoelen zijn!

Module 2. Structuur van een heldere tekst

Hoe schrijf je een brief of e-mail die aandachtig wordt gelezen? Door de tekst overzichtelijk, beknopt en scanbaar te maken. In deze module leer je gestructureerd schrijven zodat je boodschap helder overkomt.

  • Je leert overzicht aanbrengen met opsommingen en tussenkoppen.
  • Je plaatst de kernboodschap op de juiste plek zodat hij zeker opvalt.
  • Je oefent met het schrijven van een activerend slot die lezers motiveert de juiste handeling uit te voeren.

Module 3. Schrijfstijl

Duidelijk schrijven is makkelijker gezegd dan gedaan. Daarom leer je in deze module schrijven in gewonemensentaal zodat iedereen je bericht snapt. Daarmee voorkom je vragen en misverstanden.

  • Je ontdekt dat formele taal en vakjargon niet nodig zijn om professioneel over te komen.
  • Je kijkt met een analytische blik naar (te) lange zinnen. Je herschrijft ze naar een korte duidelijke variant.
  • Je schrijft zelfs een moeilijke boodschap in concrete en heldere taal die óók patiënten en cliënten zeker begrijpen.

Module 4. Schrijven met gevoel

Een vriendelijke tekst zorgt voor beter contact en meer resultaat. Met kleine aanpassingen in een tekst laat je lezers ervaren dat je naar ze luistert en met ze meedenkt. In deze module ontdek je hoe je brieven en e-mails schrijft die menselijk, respectvol en positief zijn.

  • Je kruipt in de huid van lezers zodat je hun vragen en zorgen begrijpt.
  • Je weet de juiste snaar te raken om lezers te motiveren en in actie te komen.
  • Je oefent met de perspectiefcheck om razendsnel te bepalen of je tekst voor iedereen vriendelijk en duidelijk is.

Module 5. Extra voorbeelden & eindtoets

Veel zorginstellingen en praktijken gebruiken standaardteksten voor brieven en e-mails. Bijvoorbeeld voor het bevestigen van een afspraak of informatie over de intake. Daarom vind je in deze module aanvullende voorbeelden van veelgebruikte teksten in de zorg. Gebruik ze gerust als basis van het (her)schrijven van eigen brieven en e-mails. Daar zijn ze voor!

Op naar de eindtoets! Laat zien dat jouw schrijfvaardigheid is verbeterd en ontvang bij positief resultaat je certificaat.

Deelnemers geven deze training gemiddeld een 9,8

Klantgerichte E-mails en Brieven Schrijven

Online on demand schrijftraining voor de zorg

  • succesvolle aanpak om heldere en hartelijke brieven en e-mails te schrijven
  • online lesmateriaal: video’s, oefeningen en voorbeeldteksten
  • onbeperkt vragen stellen
  • 4 weken, 1,5 uur per week
  • 1 jaar toegang tot de training
  • certificaat bij goede resultaten

€ 749

€ 549,-

excl. btw

Aanmelden voor de online training

Start over 5 minuten

PS Inclusief 14-dagen-niets-geleerd-geld-terug-garantie. Niet tevreden? Je kunt opzeggen zonder reden en krijgt je geld terug.

Heb je interesse in een teamtraining? Stuur een e-mail of bel Paula (+31 6 50 481 484) voor een scherpe prijsopgave.

Jouw schrijftrainer

Hey! Ik ben Paula van Gemen. Sinds 2002 geef ik schrijftrainingen over positief, helder en motiverend schrijven.

De zorg is één van de sectoren waar ik mij op richt, omdat goede schriftelijke communicatie bijdraagt aan het leveren van de juiste zorg. Voor alle betrokkenen is het belangrijk dat informatie duidelijk is en op een menselijke, respectvolle manier wordt gebracht. Patiënten snappen wat er aan de hand is en welke (zorg)keuzes ze moeten maken.

Mijn schrijftraining is positief en praktijkgericht, want ik geloof niet zo in het delen van ingewikkelde theorieën. Ik laat liever zien hoe jij in de praktijk sneller een heldere e-mail of brief schrijft. Daarom geef ik je korte uitleg, maak ik de training leuk en krijg je een heleboel tekstvoorbeelden. Dan blijft nieuwe kennis beter hangen én is het makkelijk toepasbaar tijdens jouw dagelijkse werkzaamheden.

Jouw schrijftrainer

Paula van Gemen

Hey! Ik ben Paula van Gemen. Sinds 2002 geef ik schrijftrainingen over positief, helder en motiverend schrijven.

De zorg is één van de sectoren waar ik mij op richt, omdat goede schriftelijke communicatie bijdraagt aan het leveren van de juiste zorg. Voor alle betrokkenen is het belangrijk dat informatie duidelijk is en op een menselijke, respectvolle manier wordt gebracht. Patiënten snappen wat er aan de hand is en welke (zorg)keuzes ze moeten maken.

Mijn schrijftraining is positief en praktijkgericht, want ik geloof niet zo in het delen van ingewikkelde theorieën. Ik laat liever zien hoe jij in de praktijk sneller een heldere e-mail of brief schrijft. Daarom geef ik je korte uitleg, maak ik de training leuk en krijg je een heleboel tekstvoorbeelden. Dan blijft nieuwe kennis beter hangen én is het makkelijk toepasbaar tijdens jouw dagelijkse werkzaamheden.

Veelgestelde vragen

Heb jij nog een vraag over de schrijftraining Klantgerichte E-mails en Brieven Schrijven voor de zorg? Heel goed dat je nieuwsgierig bent hoe alles zit. Hieronder vind je veelgestelde vragen met het antwoord.

Staat jouw vraag er niet bij? Bel gerust +31 6 50 481 484 of stuur een e-mail. Dan krijg je snel antwoord van ons!

Voor welke zorginstellingen is deze schrijftraining?

Goede vraag! De training Klantgerichte E-mails en Brieven schrijven is voor de zorg in de breedste zin van het woord. Onze cursisten werken op totaal verschillende plekken, zoals:

  • ziekenhuizen
  • verzorgingstehuizen
  • revalidatiecentra
  • gehandicaptenzorg
  • dagopvang
  • dagbesteding
  • zzp’ers met een eigen praktijk

Staat jouw werkplek hier niet tussen? En wil je even navragen of de training passend is? Bel of mail gerust! Dan is het direct duidelijk.

Voor welke functies is deze training geschikt?

Schrijf je dagelijks e-mails en/of brieven aan patiënten, cliënten, collega’s of artsen? Dan is deze training passend bij je werkzaamheden. De schrijftraining leert je in enkele uren een goede aanpak om heldere, motiverende en positieve brieven en mails te schrijven.

Veel van onze cursisten werken als:

  • communicatiemedewerker
  • zorgprofessional
  • administratief medewerker
  • planner van afspraken
  • medewerker klantenservice
  • zzp’er met een eigen praktijk

Staat jouw functie hier niet bij en wil je even checken of de training passend is? Neem gerust contact op. Dan weet je razendsnel het antwoord.

Welke teksten leer ik schrijven in deze training?

Je leert in deze schrijftraining brieven en e-mails schrijven. Op deze twee tekstsoorten is de training specifiek afgestemd. Het is dus ideaal als je voor je werk regelmatig mails en brieven verstuurt.

Wil je ook andere teksten beter aanpakken? Dan is Extreem Helder Schrijven op Taalniveau B1 voor de zorg een betere optie. Daarin ga je aan de slag om élk type tekst glashelder op papier te zetten. Denk bijvoorbeeld aan verslagen, rapportages, webteksten en beleidsteksten. In deze training ligt de nadruk ook op schrijven op taalniveau B1. Jouw teksten zijn dan ook geschikt voor laaggeletterden.

Wij gebruiken standaardteksten voor e-mails en brieven. Is deze training dan nuttig?

Absoluut! Er valt juist winst te behalen bij berichten die je vaak verstuurt. Denk bijvoorbeeld aan een brief ter bevestiging van een intakegesprek. Of het mailtje dat wordt verstuurd om een afspraak te bevestigen of te verplaatsen.

Als je standaardberichten duidelijk zijn, voorkom je misverstanden en hoef je niet steeds dezelfde vragen te beantwoorden. Ook zet je in deze brieven en e-mails de toon voor het persoonlijke contact bij jouw zorginstelling of praktijk. Je wilt een prettige (eerste) indruk maken, toch?

Het voordeel van heldere schriftelijke communicatie met cliënten en patiënten.

  • Ze snappen wat ze moeten doen ter voorbereiding op een intakegesprek of afspraak.
  • Ze weten exact waar, hoe laat en waar hun afspraak is.
  • Ze hebben minder vragen over jouw bericht. Dat scheelt telefoontjes en e-mails beantwoorden.
  • Ze waarderen je heldere en positieve manier van communiceren. Zelfs laaggeletterden begrijpen je brief of mailtje.
Is deze training volledig toegespitst op de zorg? Ja!

Onze schrijftraining is van A tot Z afgestemd op de schrijfwerkzaamheden bij zorginstellingen. De lessen zijn door en voor zorgprofessionals ontwikkeld. Alle schrijftips en tekstvoorbeelden dus zijn makkelijk toe te passen tijdens je werk. En natuurlijk mag je onze voorbeelden gebruiken als basis om jouw e-mails en brieven te (her)schrijven. Wij hebben het zware werk al voor je gedaan, maak er gerust gebruik van!

Is schrijven in gewonemensentaal wel geschikt voor de zorg?

Het is heel logisch dat je deze twijfel hebt. Zeker als je geleerd hebt om ‘professioneel’ te schrijven en het al jaren op dezelfde manier aanpakt. Laat me daarom uitleggen waarom het steeds belangrijker wordt om toegankelijker te schrijven.

De zienswijze op taal en communicatie in de zorg verandert. Steeds meer zorginstellingen vinden dat alle informatie helder hoort te zijn voor patiënten, cliënten en hun familie. Op basis daarvan maken ze betere beslissingen over hun zorg.

En ook voor collega’s en artsen is het prettiger om een helder en overzichtelijk bericht te krijgen. Want niemand zit erop te wachten om een lap tekst door te ploegen op zoek naar de kern van het bericht.

Jij kunt een steentje bijdragen aan betere communicatie door je schrijfvaardigheid te verbeteren. Vervang wetenschappelijke taal en formele taal voor een meer menselijke aanpak. Dus wees concreet, respectvol en vertel in gewone taal wat er aan de hand is. Zo praat je op de werkvloer toch ook? Waarom dan (nog) niet in een e-mail of brief?

Hoeveel tijd kost de online schrijftraining?

Je krijgt zo’n 6 uur aan lesmateriaal. In deze tijd kijk je de video’s, neem je de tekstvoorbeelden door en voer je de schrijfoefeningen uit. Stap voor stap verbetert jouw schrijfvaardigheid.

Je leert in je eigen tempo, omdat de training online en on demand is. Dat houdt in dat al het lesmateriaal 24/7 beschikbaar is in jouw persoonlijke leeromgeving. Je neemt de lessen door wanneer jij het wilt. Je krijgt 1 jaar toegang tot de training en in die periode kun je het certificaat halen.

Zijn er verplichte lesdagen? Nee hoor!

Er zijn géén verplichte lesdagen dat je achter de computer moet zitten. Ook bevat de onlinetraining géén offline bijeenkomsten. Deze schrijftraining is 100 procent online. Wél krijg je persoonlijke begeleiding. Heb je een vraag? Stel hem in jouw online leeromgeving. Dan krijg je snel en uitgebreid antwoord van ons.

Is het verplicht de training binnen 4 of 5 weken af te ronden?

Nee hoor! Die 4 weken is een richtlijn. Je neemt dan elke week 1 lesmodule door van zo’n 1,5 uur. Dat is voor veel zorgmedewerkers behapbaar. Maar zoals gezegd: het is absoluut geen verplichting.

Ben je druk, ziek of ga je op vakantie? Dan pak je de training daarna weer op. Je krijgt 1 jaar toegang tot de training, dus je kunt het gewoon in je eigen tempo volgen.

Voor wie is deze training niet geschikt?

Dat is een goede vraag. Mag ik het omdraaien? Ik hou namelijk van een positieve insteek.

De schrijftraining is specifiek voor medewerkers bij zorginstellingen. Je schrijft regelmatig brieven of e-mails naar patiënten, cliënten, collega’s en artsen. Het kost je te veel tijd om deze teksten uit te werken. En achteraf blijkt weleens dat de inhoud niet duidelijk genoeg was.

Jij bent gemotiveerd om glasheldere mailtjes en brieven te schrijven, zodat je misverstanden en vragen voorkomt. Ook wil je op positieve toon communiceren en in moderne taal schrijven om het contact zo prettig mogelijk te maken. Zelfs als je vervelend nieuws hebt voor patiënten.

Herken jij je hierin? Dan past deze schrijftraining bij jouw werkzaamheden en leerdoelen.

Hebben jullie ervaring met het geven van training in de zorg? Ja!

Als sinds 2002 geeft Paula schrijftrainingen aan onder andere zorginstellingen. Enkele opdrachtgevers zijn Ziekenhuis Rijnstate, Autismehuis, Reinier de Graaf Gasthuis, Hagaziekenhuis, Adelante, Pameijer en Interakt Contour.

En met de kwaliteit van onze schrijftrainingen zit het ook goed. In 2020 wonnen we met Tekstmodel Schrijftrainingen de award ‘Beste Opleider van Nederland’ van Springest met een gemiddeld cijfer van 9,8.

Heb jij ook interesse in een incompany- of online training? Bel gerust om je doelen en wensen door te spreken. Dat weet je snel genoeg of we een match zijn.

 

Krijg ik persoonlijke begeleiding bij de online training?

Jazeker! Het enige verschil met een ‘live training’ is dat we online communiceren. Heb je een vraag? Dan stel je hem in de online leeromgeving. Je krijgt persoonlijk antwoord. Als schrijftrainer vind ik het namelijk erg belangrijk dat je een persoonlijke leerervaring hebt!

Het is nu ontzettend druk. Kan ik de training op een later moment doen?

Dat kan omdat het een online on demand training is. Maar je bent op deze site met een reden… Je hebt goede voornemens om de schrijfvaardigheid van jezelf (en/of medewerkers) te verbeteren. Je wilt helder en vriendelijk communiceren in brieven en e-mails. En in minder tijd je boodschap uitwerken.

Lukt het je om wekelijks 1,5 uur te investeren om je schrijfdoelen te behalen? Dan heb je over 4 weken de hele schrijftraining afgerond. Dan schrijf je sneller én betere mailtjes en brieven. Wil je dat écht weer uitstellen? Of ben je klaar om door te pakken?

Wat is het voordeel van een online training t.o.v. een incompany training?

Vanuit Tekstmodel Schrijftrainingen hebben we heel bewust gekozen om de trainingen voor de zorg óók online aan te bieden. De werkdruk is vaak hoog en het is lastig om een hele werkdag te missen. Een online on demand training is dan een fijne oplossing, omdat je leert waar en wanneer je wilt. Maar dat is niet het enige voordeel.

Uit onderzoek blijkt namelijk dat je meer onthoudt van een online training dan van een live training. Waarom? Dit zijn de belangrijkste redenen:

  1. Je leert in kleine stappen. Daardoor blijft de lesstof beter hangen.
  2. Je leert met meer focus. Je gaat aan de slag op een rustig moment.
  3. Je past het geleerde direct toe. Je kijkt een video, (her)schrijft een tekst en klaar.

En ik stel je gerust: onze online training is minstens even levendig als een live trainingsdag. Bovendien krijg je ook persoonlijke begeleiding van ons team als je vragen hebt. Dat wordt gewaardeerd, eerdere deelnemers geven onze online training een dikke 9+. Iets waar we ontzettend trots op zijn!

Hoe werkt de 14-dagen-niet-goed-geld-terug-garantie?

Wij staan vierkant achter de kwaliteit van onze online trainingen voor de zorg. De training is gemaakt door en voor zorgprofessionals. Ook wordt de training hoog beoordeeld door cursisten. Maar is het voor jou toch niet leerzaam? Neem dan binnen 14 dagen contact met ons op. Dan storten wij het aankoopbedrag terug.

Krijg ik een certificaat voor de schrijftraining? Ja!

Rond je Klantgerichte E-mails en Brieven Schrijven voor de zorg succesvol af? Dan heb je het certificaat meer dan verdiend. Het is een mooie toevoeging op je cv. Maar nog mooier is je verbeterde schrijfvaardigheid.

Je schrijft makkelijker en sneller e-mails en brieven op vriendelijke toon. Deze kwaliteit neem je de rest van je carrière mee. Je helpt daarmee jezelf én patiënten, cliënten, collega’s en artsen die jouw berichten lezen. Dat is dubbele winst!

Hey scroller! Heb je nog een vraag, stel 'm gerust per mail of bel +31 6 50 481 484.

Wil jij heldere hartelijke brieven en e-mails schrijven die iedereen snapt?

Duidelijk schrijven op positieve toon is haalbaar voor iedereen. Met de juiste aanpak kun jij het ook! Na de schrijftraining schud jij makkelijker een tekst uit je mouw die duidelijk én positief van toon is.

Bovendien weet je lezers te motiveren in actie te komen. Je bouwt een tekst overzichtelijk op waardoor je bericht beter wordt gelezen. En je krijgt ook nog minder vragen én reageren lezers sneller op e-mails. Succes gegarandeerd!

Aanmelden voor de online training

Betaal direct online en start al over 5 minuten

Zorgprofessionals delen hun ervaring met de schrijftraining

Mascha

MASCHA VREDEBREGT

Medewerker Communicatie, SallandWonen

“Ik schreef met een hoop vakjargon en afkortingen. Soms zelfs oude taal omdat ik dit chique vond. Ik schreef in een taal die ik zelf begreep, maar keek veel te weinig naar de behoefte van de lezer.

Mijn grootste inzicht is dat simpel niet betekent dat de tekst onprofessioneel is of betuttelend. Het is juist een middel waardoor iedereen (ongeacht taalniveau) op een prettige manier de tekst kan lezen. Volg deze training. Het zet dingen in een ander daglicht.”

Chantal

CHANTAL GROOTEN

medewerker HR servicebureau Adelante

"Tijdens mijn studie heb ik voornamelijk het ‘degelijke’ taalgebruik geleerd. Daarnaast gebruikte ik vaak lange zinnen.

Na de schrijftraining maak ik gebruik van moderne woorden. Mijn mails zijn nu overzichtelijk en de kern komt snel aan bod. In één oogopslag wordt duidelijk wat ik wil vertellen. Daarnaast is de mail vooral gericht op de lezer, dit maakt de mail klantvriendelijker.

Het contact met Paula was prettig. Haar enthousiasme werd op mij overgedragen. Dit werkte erg motiverend!"

Ciska

CISKA PROOS

Marketing Communications Manager, B. Braun Medical

“Deze training helpt niet alleen met klantgericht schrijven, je volledige content- en tekstbeleving wordt anders. Ik vind echt dat de titel ‘Klantgericht E-mailen’ de training tekort doet. Content verbeteren, zo noem ik het als iemand er nu naar vraagt. Ik krijg complimenten en sowieso meer en betere respons”

CONTACTGEGEVENS
tekstmodel schrijftraining
Goorstraat 37, 6027 NB Soerendonk
telefoon: +31 6 50 481 484
info@tekstmodel.nl
KvK-nummer: 92613446

Contactformulier »

Algemene voorwaarden en Privacyverklaring

LogoNRTO

​​Lid van ​Clarity International​

Clarity

Tekstmodel is een erkende onderwijsinstelling

CRKBO

Lid van Plain Language Association InterNational

plainlanguage

© 2002-2025 tekstmodel.nl - Schrijftraining met heart voor helder en positief schrijven

Delen
Delen
E-mail
Delen
Delen
Delen

© 2002-2024 tekstmodel.nl - Schrijftraining met heart voor helder en positief schrijven

whatsapp
Waarom wachten? 🚀🚀🚀 Vertel me wat je nodig heb! Klik hier of bel +31 6 50 481 484. 🙌
Dit is een verplichte cookiemelding

Door op 'Accepteren' te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies zoals omschreven in onze privacyverklaring.

Noodzakelijk:

Deze cookies zijn noodzakelijk om onze website te gebruiken. Ze worden gebruikt voor basisfuncties en zonder deze cookies kan de website niet functioneren.

Statistieken:

Statistische cookies worden gebruikt om anoniem informatie te verzamelen over het gedrag van een bezoeker op de website.

Marketing:

Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen op de website. Hierdoor kunnen website-eigenaren relevante advertenties tonen gebaseerd op het gedrag van deze bezoeker.

Wat doen deze cookies

  • Tailor information and advertising to your interests base.
  • Gather personal identity info like public name or location.

Wat doen deze cookies niet

  • Remember any of you private user info.