Herken je als medewerker bij een ICT-bedrijf één van deze situaties?
- Vind je dat elke klant een hartelijk, positief en vooral duidelijk antwoord verdient op vragen? Maar heb je eigenlijk nooit geleerd hoe je dat aanpakt?
- Vind je het lastig om het vakjargon en de technische termen voor klanten te vertalen naar gewonemensentaal?
- Zou je willen dat klanten (en collega’s) sneller reageren op je e-mail?
- Krijg je regelmatig vragen over je e-mail of ticket, omdat de lezer toch niet snapt wat hij moet doen? En wil je dat heen-en-weer mailen voorkomen?
In de training Klantgerichte Tickets en E-mails Schrijven voor ICT-bedrijven leer je zo duidelijk schrijven dat een klant je direct begrijpt. Zelfs als het een technisch verhaal is. Na het afronden van de training heb je vol zelfvertrouwen klantcontact via de e-mail, tickets en chat. Bovendien schrijf je vlotter en heb je prettiger contact met de klant.
Leer duidelijke e-mails schrijven en klantvriendelijk tickets beantwoorden
Als medewerker bij een ICT-bedrijf schrijf je heel wat mails. En misschien ben je ook verantwoordelijk voor het afhandelen van tickets of het chatten met klanten die vragen hebben. Je hebt waarschijnlijk nooit les gehad in superduidelijk schrijven of een prettige klantrelatie opbouwen via e-mail. Maar toch wordt er verwacht dat je berichten beantwoordt op een heldere en positieve manier…
Misschien heb je weleens tips gevraagd aan een collega die makkelijk uit zijn woorden komt. Of heb je bij de communicatieafdeling geïnformeerd hoe je beter kan schrijven. Hun antwoorden helpen een beetje. Toch geeft het geen extra zelfvertrouwen tijdens het schrijven. Je zoekt een manier om er écht op te vertrouwen dat het goed, duidelijk en klantvriendelijk is wat je typt.
“Ik krijg van cursisten weleens de vraag of ik ze kan leren schrijven zoals CoolBlue. Ze vinden hun eigen teksten saai doordat het vaak zo technisch is. Coolblue is dan het bewijs dat je over ingewikkelde dingen ook vlotte en duidelijke teksten kan schrijven.
In deze schrijftraining leer ik cursisten anders kijken naar de e-mails die je schrijft en tickets die je afhandelt. Na de lessen kan jij ook in gewonemensentaal en op een positieve manier communiceren met klanten.”
- Paula van Gemen, jouw schrijftrainer
“Van cursisten krijg ik weleens de vraag of ik ze kan leren schrijven zoals CoolBlue. Ze vinden hun eigen teksten saai doordat het vaak zo technisch is. Coolblue is dan het bewijs dat je over ingewikkelde dingen ook vlotte en duidelijke teksten kan schrijven.
In deze schrijftraining leer ik cursisten anders kijken naar de e-mails die je schrijft en tickets die je afhandelt. Na de lessen kan jij ook in gewonemensentaal en op een positieve manier communiceren met klanten.”
- Paula van Gemen, jouw schrijftrainer
Jouw resultaat na het volgen van de training
Het resultaat voor het bedrijf
Ook deze cursisten raden deze schrijftraining aan
Wat kun je verwachten van de training Klantgerichte Tickets en E-mails Schrijven?
Deze training is geschikt als je in de ICT werkt en regelmatig contact hebt met klanten. Bijvoorbeeld een debiteurenbeheerder, medewerker van het klantcontactcentrum, projectleider, salesmedewerker of administratief medewerkers. En met name als je behoefte hebt om de schriftelijke communicatie met klanten meer van deze tijd te maken. Helder, positief en in duidelijk taal.
On demand lessen
De training bestaat uit 5 modules. Elke week krijg je toegang tot 1 nieuwe module met video’s en oefeningen. De online training duurt zo’n 6 uur, alles bij elkaar opgeteld.
Certificaat
Elke deelnemer aan de online training ontvangt een certificaat bij goede resultaten. Maar dat komt vast goed, want je mag onbeperkt vragen stellen en krijgt volop voorbeelden.
De inhoud van de training
Alle lessen staan in onze online lesomgeving. Je vindt hier 24/7 video’s, praktijkgerichte oefeningen en voorbeelden van standaardteksten die veel ICT-bedrijven gebruiken.
Module 1. Kennismaking
Ik stel me voor en laat zien hoe je de online lesomgeving gebruikt. Natuurlijk hoor ik ook graag wie jij bent!
Module 2. Structuur van een duidelijke tekst
Zorg dat klanten je e-mail of het ticket aandachtig lezen. Ik laat zien met welke overzichtelijke opbouw je dat bereikt.
- Je leert een ingewikkeld antwoord duidelijk te verwoorden.
- Je gebruikt opsommingen voor meer overzicht in de tekst.
- Je ontdekt welke tussenkopjes wel en niet goed werken.
- Je gaat aan de slag om een vriendelijke inleiding en een activerend slot te schrijven voor e-mails.
Module 3. Schrijfstijl
Een vlotte schrijfstijl zorgt voor prettiger contact met klanten. En door bewust je woorden te kiezen komt je boodschap beter over.
- Je ontdekt hoe je minder ICT-termen gebruikt zodat je klant begrijpt wat je vertelt.
- Je leert schrijven in verzorgde spreektaal. En ja, dit is ook geschikt in de ICT!
- Je kan lange zinnen ombouwen tot korte zinnen die superduidelijk zijn.
- Je gaat aan de slag met actief en helder schrijven.
Module 4. Schrijven met gevoel
Laat zien dat ook ICT’ers met empathie kunnen communiceren. Ik laat zien hoe je met kleine aanpassingen in de tekst klantvriendelijk en positief overkomt.
- Je leert de tekst te schrijven vanuit de klantvraag.
- Je laat de klant voelen dat je naar hem luistert.
- Je ontdekt een manier om sneller reactie te krijgen op mails.
- Je gaat aan de slag met de ‘perspectief-check’ om razendsnel te bepalen of je tekst klantvriendelijk overkomt.
Module 5. Voorbeelden & eindtoets
Veel ICT-bedrijven gebruiken standaardreacties op tickets en klantvragen. In deze module behandel ik veelgebruikte standaardteksten. Laat je inspireren en gebruik mijn voorbeelden als template om eigen teksten te herschrijven.
Op naar de eindtoets! Show je kennis en kunde en ontvang bij goed resultaat je certificaat.
Deelnemers geven deze training gemiddeld een 9,8
Schrijftraining voor ICT-bedrijven
Klantgerichte Tickets en E-mails Schrijven
Al meer dan 18.00 professionals hebben dit programma succesvol afgerond.
- 5 modules die jou helpen klantvriendelijk tickets af te handelen en duidelijke mails te sturen.
- Online lesmateriaal: video’s, tekstvoorbeelden voor ICT en werkboeken
- Onbeperkt vragen stellen
- Krijg feedback van schrijfcoach Paula
- 4 weken, 1,5 uur per week
- 1 jaar toegang tot de training
- Certificaat bij goede resultaten
€ 749
€ 549,-
excl. btw
Start over 5 minuten
PS Inclusief 14-dagen-niets-geleerd-geld-terug-
Met je team of hele organisatie de training volgen? We maken een scherpe offerte en adviseren je over de succesfactoren. Stuur een mailtje naar Paula of bel +31 6 50 481 484.
Jouw schrijftrainer
Ik ben Paula van Gemen, tekstspecialist en schrijftrainer.
Sinds 2002 geef ik schrijftrainingen en begeleid ik ICT-bedrijven. Ik leer ze positief, klantvriendelijk en superduidelijk communiceren met klanten.
Mijn missie ontstond vlak na mijn studie Algemene Letteren (lang geleden). Ik ging aan de slag bij een groot telecombedrijf. De manier waarop zij met hun klanten communiceerden vond ik vreselijk. Afstandelijk, onvriendelijk en vaak onnodig complex.
“Dat kan anders”, dacht ik. Elke klant kreeg van mij wat hij verdiende: hartelijke, positieve en vooral heel duidelijke antwoorden op vragen. Regelmatig kreeg ik een bedankje terug van de klant.
Ik besloot jaren later om medewerkers in ICT-bedrijven te training in hun communicatie met klanten. Ik wil ze met een nieuwe blik naar teksten en klantcontact laten kijken. ICT’ers zijn vaak geneigd om feitelijk te zijn en hebben minder oog voor het hartelijke, positieve stuk in communicatie met klanten. Maar als ze anders gaan denken over klantcontact, gaan ze ook anders schrijven. Ze leggen daardoor makkelijker een fijne verbinding met klanten.
Talrijke ICT-bedrijven hebben mij al ingehuurd voor schrijftrainingen.
Mag ik jou (of jullie) ook helpen? Ik neem je aan de hand, ben laagdrempelig, denk mee en ben een positief mens. Ik beloof je een levendige online training en ik beantwoord persoonlijk elke vraag die je hebt.
Zoek je geen individuele training, maar eentje om met meer collega’s te volgen? Vanuit Tekstmodel Schrijftrainingen bieden we deze training ook incompany aan. Bijvoorbeeld in combinatie met een kick-off en live dagen.
Neem gerust contact op als je de training met meer collega’s wil volgen. Dan hebben we het over je wensen.
Jouw schrijftrainer
Ik ben Paula van Gemen, tekstspecialist en schrijftrainer.
Sinds 2002 geef ik schrijftrainingen en begeleid ik ICT-bedrijven. Ik leer ze positief, klantvriendelijk en superduidelijk communiceren met klanten.
Mijn missie ontstond vlak na mijn studie Algemene Letteren (lang geleden). Ik ging aan de slag bij een groot telecombedrijf. De manier waarop zij met hun klanten communiceerden vond ik vreselijk. Afstandelijk, onvriendelijk en vaak onnodig complex.
“Dat kan anders”, dacht ik. Elke klant kreeg van mij wat hij verdiende: hartelijke, positieve en vooral heel duidelijke antwoorden op vragen. Regelmatig kreeg ik een bedankje terug van de klant.
Ik besloot jaren later om medewerkers in ICT-bedrijven te training in hun communicatie met klanten. Ik wil ze met een nieuwe blik naar teksten en klantcontact laten kijken. ICT’ers zijn vaak geneigd om feitelijk te zijn en hebben minder oog voor het hartelijke, positieve stuk in communicatie met klanten. Maar als ze anders gaan denken over klantcontact, gaan ze ook anders schrijven. Ze leggen daardoor makkelijker een fijne verbinding met klanten.
Talrijke ICT-bedrijven hebben mij al ingehuurd voor schrijftrainingen.
Mag ik jou (of jullie) ook helpen? Ik neem je aan de hand, ben laagdrempelig, denk mee en ben een positief mens. Ik beloof je een levendige online training en ik beantwoord persoonlijk elke vraag die je hebt.
Zoek je geen individuele training, maar eentje om met meer collega’s te volgen? Vanuit Tekstmodel Schrijftrainingen bieden we deze training ook incompany aan. Bijvoorbeeld in combinatie met een kick-off en live dagen.
Neem gerust contact op als je de training met meer collega’s wil volgen. Dan hebben we het over je wensen.
Veelgestelde vragen
Alles wat je wil weten over de schrijftraining Klantgerichte Tickets en E-mails Schrijven voor ICT-medewerkers.
Hey scroller! Heb je nog een vraag, stel 'm gerust per mail of bel +31 6 50 481 484.
Betaal direct online en start al over 5 minuten
Ook deze cursisten raden deze schrijftraining aan
CONTACTGEGEVENS
tekstmodel schrijftraining
Goorstraat 37, 6027 NB Soerendonk
telefoon: +31 6 50 481 484
info@tekstmodel.nl
KvK-nummer: 92613446
Tekstmodel is een erkende onderwijsinstelling
© 2002-2024 tekstmodel.nl - Schrijftraining met voor helder en positief schrijven