Schrijftraining van tekstmodel

Schrijftraining voor het bedrijfsleven en de (semi-)overheid. Leer extreem helder schrijven. Bekijk alle trainingen.

  • Andere branche? 👆
  • Alle trainingen
    • Alle trainingen
    • Extreem Helder Schrijven (B1)
    • Tickets en E-mails Schrijven
    • Winnende Offertes Schrijven
    • Masterclass voor Schrijfcoaches
    • Spelling & Grammatica
  • Inspiratie
    • Inspiratieblog
    • Podcast over heldere taal
  • Over
    • Mijn verhaal
    • Ontmoet ons team
    • Klantervaring
  • Contact
  • Inloggen
  • mijn ACADEMIE
    • Dashboard
    • Inloggen
Home » Andere Branche? » Schrijftrainingen voor ICT » Klantgerichte Tickets en E-mails Schrijven

Klantgerichte Tickets en E-mails Schrijven

Direct bestellen

Klantgerichte Tickets en E-mails Schrijven

SCHRIJFTRAINING VOOR ICT-BEDRIJVEN

SCHRIJFTRAINING VOOR ICT-BEDRIJVEN

Direct bestellen

Herken je als medewerker bij een ICT-bedrijf één van deze situaties?

  • Vind je dat elke klant een hartelijk, positief en vooral duidelijk antwoord verdient op vragen? Maar heb je eigenlijk nooit geleerd hoe je dat aanpakt?
  • Vind je het lastig om het vakjargon en de technische termen voor klanten te vertalen naar gewonemensentaal?
  • Zou je willen dat klanten (en collega’s) sneller reageren op je e-mail?
  • Krijg je regelmatig vragen over je e-mail of ticket, omdat de lezer toch niet snapt wat hij moet doen? En wil je dat heen-en-weer mailen voorkomen?

In de training Klantgerichte Tickets en E-mails Schrijven voor ICT-bedrijven leer je zo duidelijk schrijven dat een klant je direct begrijpt. Zelfs als het een technisch verhaal is. Na het afronden van de training heb je vol zelfvertrouwen klantcontact via de e-mail, tickets en chat. Bovendien schrijf je vlotter en heb je prettiger contact met de klant.

schrijftraining -

Leer duidelijke e-mails schrijven en klantvriendelijk tickets beantwoorden

Als medewerker bij een ICT-bedrijf schrijf je heel wat mails. En misschien ben je ook verantwoordelijk voor het afhandelen van tickets of het chatten met klanten die vragen hebben. Je hebt waarschijnlijk nooit les gehad in superduidelijk schrijven of een prettige klantrelatie opbouwen via e-mail. Maar toch wordt er verwacht dat je berichten beantwoordt op een heldere en positieve manier…

Misschien heb je weleens tips gevraagd aan een collega die makkelijk uit zijn woorden komt. Of heb je bij de communicatieafdeling geïnformeerd hoe je beter kan schrijven. Hun antwoorden helpen een beetje. Toch geeft het geen extra zelfvertrouwen tijdens het schrijven. Je zoekt een manier om er écht op te vertrouwen dat het goed, duidelijk en klantvriendelijk is wat je typt.

Direct bestellen

“Ik krijg van cursisten weleens de vraag of ik ze kan leren schrijven zoals CoolBlue. Ze vinden hun eigen teksten saai doordat het vaak zo technisch is. Coolblue is dan het bewijs dat je over ingewikkelde dingen ook vlotte en duidelijke teksten kan schrijven.

In deze schrijftraining leer ik cursisten anders kijken naar de e-mails die je schrijft en tickets die je afhandelt. Na de lessen kan jij ook in gewonemensentaal en op een positieve manier communiceren met klanten.”

- Paula van Gemen, jouw schrijftrainer

Paula van Gemen

“Van cursisten krijg ik weleens de vraag of ik ze kan leren schrijven zoals CoolBlue. Ze vinden hun eigen teksten saai doordat het vaak zo technisch is. Coolblue is dan het bewijs dat je over ingewikkelde dingen ook vlotte en duidelijke teksten kan schrijven.

In deze schrijftraining leer ik cursisten anders kijken naar de e-mails die je schrijft en tickets die je afhandelt. Na de lessen kan jij ook in gewonemensentaal en op een positieve manier communiceren met klanten.”

- Paula van Gemen, jouw schrijftrainer

Jouw resultaat na het volgen van de training

De training Klantgerichte Tickets en E-mails Schrijven helpt medewerkers in de ICT om duidelijker en met meer vertrouwen te schrijven.

  • Je schrijft in minder tijd vlotte e-mails aan klanten en collega’s.
  • Je krijgt sneller antwoord op e-mails en tickets omdat deze duidelijk, positief en activerend zijn.
  • Je weet hoe je met minder vaktaal en technische woorden goed uitlegt wat een klant moet doen.
  • Je antwoorden op tickets en chats zijn klantvriendelijk en meedenkend. Hierdoor heb je fijner contact met klanten.
Goede brief schrijven op taalniveau b1

Het resultaat voor het bedrijf

Maasterclass voor Schrijfcoaches
  • Onderscheid je van andere bedrijven in de ICT. Laat zien dat je niet alleen vakkennis hebt, maar dat je óók in gewonemensentaal praat met klanten.
  • Het contact met klanten is helder, klantgericht en positief. Je laat zien dat je ze snapt.
  • Je krijgt minder vragen van klanten (wat veel tijd scheelt), omdat de e-mails en tickets superduidelijk worden beantwoord in eigentijdse taal.

Ook deze cursisten raden deze schrijftraining aan

MARIELLE HENDRIKSEN - Schrijftraining voor het onderwijs

MARIELLE HENDRIKSEN

Schoolleider, CNS Basisschool Cavaljé

“Vóór de training schreef ik duidelijk, maar ook erg zakelijk. Ik maakte lange zinnen en gebruikte veel schrijftaal. Ik structureer mijn teksten nu beter waardoor ze nóg duidelijker zijn. Daarnaast lukt het mij beter persoonlijker en meer klantgericht te schrijven.

Ik heb veel positieve reacties gekregen van ouders (mijn klanten). Ik krijg van hen terug dat mijn brieven duidelijk en vriendelijk zijn.

Paula, ik vond je training heel leuk en inspirerend! Je denkt mee, je bent persoonlijk in je reacties op berichtjes en draagt kennis zichtbaar met plezier aan mensen over.

Ik ben ook zó blij met de gratis 26 schrijftips. Het is iedere keer weer een feestje om de mailtjes met tips te openen! Dankjewel!”.

Marjolein

MARJOLEIN EEKHOF

Accountmanager Binnendienst, IT4SUCCES

“In mijn schrijfstijl gebruikte ik niet meer de hele ouderwetse woorden. Ik gebruikte ook al wel alinea’s, maar deze manier met kopjes is echt nieuw en ik pas het ook toe in mijn mailtjes. Ik vind het er zo netjes uitzien.

Nu let ik veel meer op dat ik geen te lange zinnen gebruik en te veel zinnen daar weer achter zet. En de kopjes vind ik helemaal super. Pas ik ook toe uiteraard.

Door kleine wijzigingen heb je al een compleet betere stijl. En kom je veel vriendelijker over op de klant. En dat is uiteindelijk waar je naartoe wilt.

Het is zeker de moeite om de training te volgen”.

Alice

ALICE LINTHUIS

kwaliteitscoördinator en interne auditor, Jongerius Gerechtsdeurwaarders

“Voordat ik met de training begon schreef ik vrij formeel. Lange zinnen, clichés en moeilijke woorden, gewoon afstandelijk.

Ik heb de training over een aantal weken uitgesmeerd en ontdekte dat er steeds meer dingen goed bleven hangen. Vooral het positief blijven is een uitdaging. Maar ik vind het wel een stuk fijner zo.

In de cursus was ik blij met alle voorbeelden, tips en aandachtspunten. Ik denk dat in onze branche het van belang is dat de mensen (die het toch al moeilijk hebben) zoveel mogelijk positief benaderd worden. Ik denk dat we daar als bedrijf een goede stap in hebben gezet.

Fijne training!! Heel erg bedankt daarvoor.”

Direct bestellen

Wat kun je verwachten van de training Klantgerichte Tickets en E-mails Schrijven?

Deze training is geschikt als je in de ICT werkt en regelmatig contact hebt met klanten. Bijvoorbeeld een debiteurenbeheerder, medewerker van het klantcontactcentrum, projectleider, salesmedewerker of administratief medewerkers. En met name als je behoefte hebt om de schriftelijke communicatie met klanten meer van deze tijd te maken. Helder, positief en in duidelijk taal.

Online training

Wil je snel je schrijfvaardigheid verbeteren? Je kan over 5 minuten starten! Je kiest zelf waar en wanneer je de lessen volgt, zodat je met volle focus bezig bent.

On demand lessen

De training bestaat uit 5 modules. Elke week krijg je toegang tot 1 nieuwe module met video’s en oefeningen. De online training duurt zo’n 6 uur, alles bij elkaar opgeteld.

Snel resultaat

De schrijftraining is to the point en bevat talrijke voorbeeldteksten specifiek voor ICT-bedrijven die je mag kopiëren. Al na de eerste lessen gaat het je steeds makkelijker af om duidelijke e-mails te sturen en tickets van klanten af te handelen.

Persoonlijke begeleiding

De online training is heel helder en compleet. Heb je toch een vraag of ben je toe aan feedback op je tekst? Meld je in de online leeromgeving. Ik geef snel en uitgebreid antwoord.

Certificaat

Elke deelnemer aan de online training ontvangt een certificaat bij goede resultaten. Maar dat komt vast goed, want je mag onbeperkt vragen stellen en krijgt volop voorbeelden.

14 dagen garantie

Ik hou van tevreden cursisten. Volg je de online training en is het toch niet wat je zoekt? Laat het binnen 14 dagen weten, dan krijg je je geld terug.

De inhoud van de training

Alle lessen staan in onze online lesomgeving. Je vindt hier 24/7 video’s, praktijkgerichte oefeningen en voorbeelden van standaardteksten die veel ICT-bedrijven gebruiken.

Module 1. Kennismaking

Ik stel me voor en laat zien hoe je de online lesomgeving gebruikt. Natuurlijk hoor ik ook graag wie jij bent!

Module 2. Structuur van een duidelijke tekst

Zorg dat klanten je e-mail of het ticket aandachtig lezen. Ik laat zien met welke overzichtelijke opbouw je dat bereikt.

  • Je leert een ingewikkeld antwoord duidelijk te verwoorden.
  • Je gebruikt opsommingen voor meer overzicht in de tekst.
  • Je ontdekt welke tussenkopjes wel en niet goed werken.
  • Je gaat aan de slag om een vriendelijke inleiding en een activerend slot te schrijven voor e-mails.

Module 3. Schrijfstijl

Een vlotte schrijfstijl zorgt voor prettiger contact met klanten. En door bewust je woorden te kiezen komt je boodschap beter over.

  • Je ontdekt hoe je minder ICT-termen gebruikt zodat je klant begrijpt wat je vertelt.
  • Je leert schrijven in verzorgde spreektaal. En ja, dit is ook geschikt in de ICT!
  • Je kan lange zinnen ombouwen tot korte zinnen die superduidelijk zijn.
  • Je gaat aan de slag met actief en helder schrijven.

Module 4. Schrijven met gevoel

Laat zien dat ook ICT’ers met empathie kunnen communiceren. Ik laat zien hoe je met kleine aanpassingen in de tekst klantvriendelijk en positief overkomt.

  • Je leert de tekst te schrijven vanuit de klantvraag.
  • Je laat de klant voelen dat je naar hem luistert.
  • Je ontdekt een manier om sneller reactie te krijgen op mails.
  • Je gaat aan de slag met de ‘perspectief-check’ om razendsnel te bepalen of je tekst klantvriendelijk overkomt.

Module 5. Voorbeelden & eindtoets

Veel ICT-bedrijven gebruiken standaardreacties op tickets en klantvragen. In deze module behandel ik veelgebruikte standaardteksten. Laat je inspireren en gebruik mijn voorbeelden als template om eigen teksten te herschrijven.

 

Op naar de eindtoets! Show je kennis en kunde en ontvang bij goed resultaat je certificaat.

Deelnemers geven deze training gemiddeld een 9,8

Schrijftraining voor ICT-bedrijven

Klantgerichte Tickets en E-mails Schrijven

Al meer dan 18.00 professionals hebben dit programma succesvol afgerond.

  • 5 modules die jou helpen klantvriendelijk tickets af te handelen en duidelijke mails te sturen.
  • Online lesmateriaal: video’s, tekstvoorbeelden voor ICT en werkboeken
  • Onbeperkt vragen stellen
  • Krijg feedback van schrijfcoach Paula
  • 4 weken, 1,5 uur per week
  • 1 jaar toegang tot de training
  • Certificaat bij goede resultaten

€ 749

€ 549,-

excl. btw

Aanmelden voor de online training

Start over 5 minuten

PS Inclusief 14-dagen-niets-geleerd-geld-terug-garantie. Niet tevreden? Je kunt opzeggen zonder reden en krijgt je geld terug.

Met je team of hele organisatie de training volgen? We maken een scherpe offerte en adviseren je over de succesfactoren. Stuur een mailtje naar Paula of bel +31 6 50 481 484.

Jouw schrijftrainer

Ik ben Paula van Gemen, tekstspecialist en schrijftrainer.

Sinds 2002 geef ik schrijftrainingen en begeleid ik ICT-bedrijven. Ik leer ze positief, klantvriendelijk en superduidelijk communiceren met klanten.

Mijn missie ontstond vlak na mijn studie Algemene Letteren (lang geleden). Ik ging aan de slag bij een groot telecombedrijf. De manier waarop zij met hun klanten communiceerden vond ik vreselijk. Afstandelijk, onvriendelijk en vaak onnodig complex.

“Dat kan anders”, dacht ik. Elke klant kreeg van mij wat hij verdiende: hartelijke, positieve en vooral heel duidelijke antwoorden op vragen. Regelmatig kreeg ik een bedankje terug van de klant.

Ik besloot jaren later om medewerkers in ICT-bedrijven te training in hun communicatie met klanten. Ik wil ze met een nieuwe blik naar teksten en klantcontact laten kijken. ICT’ers zijn vaak geneigd om feitelijk te zijn en hebben minder oog voor het hartelijke, positieve stuk in communicatie met klanten. Maar als ze anders gaan denken over klantcontact, gaan ze ook anders schrijven. Ze leggen daardoor makkelijker een fijne verbinding met klanten.

Talrijke ICT-bedrijven hebben mij al ingehuurd voor schrijftrainingen.

Mag ik jou (of jullie) ook helpen? Ik neem je aan de hand, ben laagdrempelig, denk mee en ben een positief mens. Ik beloof je een levendige online training en ik beantwoord persoonlijk elke vraag die je hebt.

Zoek je geen individuele training, maar eentje om met meer collega’s te volgen? Vanuit Tekstmodel Schrijftrainingen bieden we deze training ook incompany aan. Bijvoorbeeld in combinatie met een kick-off en live dagen.

Neem gerust contact op als je de training met meer collega’s wil volgen. Dan hebben we het over je wensen.

Jouw schrijftrainer

Paula van Gemen

Ik ben Paula van Gemen, tekstspecialist en schrijftrainer.

 Sinds 2002 geef ik schrijftrainingen en begeleid ik ICT-bedrijven. Ik leer ze positief, klantvriendelijk en superduidelijk communiceren met klanten.

Mijn missie ontstond vlak na mijn studie Algemene Letteren (lang geleden). Ik ging aan de slag bij een groot telecombedrijf. De manier waarop zij met hun klanten communiceerden vond ik vreselijk. Afstandelijk, onvriendelijk en vaak onnodig complex.

“Dat kan anders”, dacht ik. Elke klant kreeg van mij wat hij verdiende: hartelijke, positieve en vooral heel duidelijke antwoorden op vragen. Regelmatig kreeg ik een bedankje terug van de klant.

Ik besloot jaren later om medewerkers in ICT-bedrijven te training in hun communicatie met klanten. Ik wil ze met een nieuwe blik naar teksten en klantcontact laten kijken. ICT’ers zijn vaak geneigd om feitelijk te zijn en hebben minder oog voor het hartelijke, positieve stuk in communicatie met klanten. Maar als ze anders gaan denken over klantcontact, gaan ze ook anders schrijven. Ze leggen daardoor makkelijker een fijne verbinding met klanten.

Talrijke ICT-bedrijven hebben mij al ingehuurd voor schrijftrainingen.
Mag ik jou (of jullie) ook helpen? Ik neem je aan de hand, ben laagdrempelig, denk mee en ben een positief mens. Ik beloof je een levendige online training en ik beantwoord persoonlijk elke vraag die je hebt.

Zoek je geen individuele training, maar eentje om met meer collega’s te volgen? Vanuit Tekstmodel Schrijftrainingen bieden we deze training ook incompany aan. Bijvoorbeeld in combinatie met een kick-off en live dagen.

Neem gerust contact op als je de training met meer collega’s wil volgen. Dan hebben we het over je wensen.

Veelgestelde vragen

Alles wat je wil weten over de schrijftraining Klantgerichte Tickets en E-mails Schrijven voor ICT-medewerkers.

Kan ik de online training in 1 dag volgen?

De online training bevat 6 uur aan lesmateriaal. Dat zijn video’s, tekstvoorbeelden en werkboeken met oefeningen. In theorie kan je dus de schrijftraining in 1 dag volgen. Maar ik vind dat zelf geen verstandige keuze. Je overspoelt je brein dan met héél veel informatie. Dat is best heftig. Ik vraag me hardop af of je dan alles meekrijgt. Vooral aan het eind van de dag is het lastiger om je focus te behouden en de tips op te slaan.

Mijn advies is om 1 module per week te volgen. Dan ben je 1,5 uur per week bezig met de training. Je neemt de lessen beter op. Je zal merken dat je elke week opnieuw makkelijker e-mails schrijft en tickets afhandelt. Elke week zet je een klein stapje. Na 4 weken heb je alle video’s gezien en oefeningen gedaan. Als je terugkijkt is het duidelijk dat je een enorme sprong hebt gemaakt.

Wil je tóch alles in 1 dag leren? Stuur me een mailtje na aanmelding. Dan regel ik dat je alle lessen direct kan bekijken.

Kan ik deze training volgen met collega’s?

Dat is afhankelijk van wat je koopt. Op deze pagina is de online training te bestellen voor één deelnemer.

Wil je met meer collega’s leren om duidelijk e-mails te schrijven en klantvriendelijk en helder tickets te beantwoorden? Neem dan contact met me op. Dan hebben we het over je wensen. Bijvoorbeeld om met meer deelnemers de online training te volgen, of om er een incompany training van te maken met een livedag of vragenuurtje.

We kunnen ook andere onderwerpen toevoegen, zoals extreem helder schrijven op B1-niveau en het schrijven van winnende offertes. Afhankelijk van je wensen en doelen maak ik een offerte op maat.

Ik weet niet of ik de focus heb om zelf de training te volgen…

Je doet de training online, maar zeker niet alleen. Ik neem je aan de hand, denk met je mee en ben een vriendelijke schrijfcoach (al zeg ik ’t zelf). Bovendien weet ik wat er speelt in de ICT omdat ik veel ervaring heb in deze branche. Dus stel gerust al je schrijfvragen. Ik beantwoord ze allemaal persoonlijk.

Vind je het lastig om de training te plannen in je drukke agenda? Dat kan ik niet voor je oplossen. Wel kan ik zeggen dat de online training zo is opgebouwd dat je steeds stapjes vooruit maakt. Als je elke week 1,5 uur vrijmaakt, dan ben je in 4 weken klaar met de hele training. Lukt dat niet? Je hebt 1 jaar toegang tot de lessen. Is het even te druk of heb je vakantie? Dan ga je gewoon op een ander moment verder. Dat is het voordeel van een online on demand training!

Ik heb mijn twijfels over een online schrijftraining. Werkt het wel?

Ho, stop deze gedachte! Klantgerichte E-mails en Tickets Schrijven is net een live training. Alleen sta ik op je beeldscherm te stralen in plaats van in levende lijve. En waarschijnlijk vind je het wel lekker dat jij bepaalt wanneer je me aan- en uitzet, haha. Je krijgt van mij dus geen lappen tekst om doorheen te ploegen. Je kijkt to the point video’s en je doet oefeningen om je schrijfvaardigheid te verbeteren.

En als ik zo vrij mag zijn… Het fijne van een online training is dat het nooit te snel of langzaam gaat. Er zijn geen mensen met stomme vragen die de boel vertragen. 😉 Je bekijkt de training op je eigen tempo én je krijgt de persoonlijke begeleiding die je verdient. Ik beantwoord persoonlijk je vragen en geef feedback op je teksten.

Ik twijfel tussen een online schrijftraining en een live training

Dat kan ik me best voorstellen. Vanuit Tekstmodel geven wij zowel online als live trainingen. Maar stiekem hebben we een voorkeur voor online trainingen. Onderzoek toont namelijk aan dat je van een live training slechts 3 tot 7 tips onthoudt.

Tijdens zo’n live workshop wordt je overladen met informatie en je neemt je voor alles te gaan gebruiken. Maar in de praktijk pas je maar een paar dingen toe. De rest vergeet je. Dat vinden wij erg jammer, omdat je daardoor minder resultaat behaalt dan mogelijk is.

In een online training ga je aan de slag als jij voldoende tijd hebt. Je kijkt met volle focus de video’s en gaat rustig aan de slag met de schrijfoefeningen. Hierdoor wordt je stap voor stap beter en zelfverzekerder over je teksten. En heb je ondertussen een vraag? Dan stel je ‘m online en heb je in een mum van tijd persoonlijk antwoord.

Ik wil wel meedoen maar heb nu geen tijd

Uit ervaring weet ik dat het in de ICT altijd druk is. Daarom is de training Klantgerichte E-mails en Tickets Schrijven in slechts 6 uur te volgen. Van begin tot eind. Je kan nu aan de slag, maar ook volgende maand of in de zomerperiode als het rustiger is. Jij kiest het moment want de training is on demand.

Je hebt 1 jaar toegang tot het lesmateriaal om 6 uur aan lesmateriaal door te nemen. Dat moet toch lukken. Zeker omdat je na elke module sneller e-mails schrijft, vlotter tickets beantwoordt en met meer gemak je antwoorden formuleert in een chat met klanten. Hoe verder je in de training bent, des te meer tijdwinst je behaalt met schrijven.

Hoe gaat het contact als ik een online training volg?

Als schrijftrainer sta ik altijd voor je klaar. Je kan me onbeperkt vragen stellen in de online lesomgeving. Deze beantwoord ik persoonlijk en snel zodat we samenwerken aan jouw schrijfvaardigheid. Je krijgt dus een heel persoonlijke leerervaring, maar dan online.

Kan de schrijftraining niet goedkoper; je hebt ‘m toch al gemaakt?

Tja, ik snap dat je deze vraag stelt. Het liefst zou ik al mijn kennis gratis weggeven. ICT’ers die beter willen communiceren vind ik helden. En dat beloon ik graag. Tegelijkertijd begrijp je vast dat ik niet van gebakken lucht kan leven. Bovendien sta ik continu voor je klaar in de online lesomgeving. Ik beantwoord vragen en geef feedback op je teksten.

Deze schrijftraining voor de ICT is elke euro waard. De lessen in de training staan gelijk aan 3 dagdelen live training. En je weet hoe prijzig die zijn… Dan is deze online training ineens heel scherp geprijsd.

Wat als ik de online training niet goed vind?

Dat zou heel jammer zijn. Voor mij, maar vooral voor jou. Je volgt met een reden een schrijftraining. Je wil de communicatie verbeteren bij e-mails, chats en tickets. En je wil geen gedoe met lang heen en weer mailen omdat het eerste antwoord voor de klant te technisch was.

Door mijn jarenlange ervaring in de ICT-sector weet ik wat de succesfactoren zijn van goede teksten in jouw branche. Hierdoor heb ik gelukkig alleen maar tevreden cursisten. Ben jij toch ontevreden? Bel of mail binnen 14 dagen. Dan stort ik je geld terug. No hard feelings.

Wanneer moet ik deze schrijftraining eigenlijk niet volgen?

Dat is een interessante vraag. Ik draai het om. De training Klantgerichte E-mails en Tickets Schrijven past bij je als je openstaat om je schrijfvaardigheid te verbeteren. Je bent gemotiveerd om nieuwe kennis op te doen en hiermee te oefenen. Ook zoek je bevestiging dat je klanten duidelijk én vriendelijk antwoord geeft op vragen. Of deze nou binnenkomen via de mail, chat of dat het een ticket is.

Ik ben dyslectisch en kan niet schrijven. Heeft deze training überhaupt nut voor mij?

Geen zorgen! Sinds 2002 geef ik schrijftrainingen. En heb ik gezien dat iedereen kan leren schrijven. Dyslectische mensen kunnen net zo goed een heldere boodschap overbrengen. Misschien vind je het wel prettiger dat een collega de tekst controleert op foutjes. Maar dat is vast te regelen.

Krijg ik nog een bewijs dat ik de schrijftraining gevolgd heb?

Zeker! Je krijgt een certificaat voor de training Klantgerichte E-mails en Tickets Schrijven voor ICT-bedrijven. Het is wel zo logisch dat je eerst alle lessen bekijkt en oefeningen doet. Rond je die succesvol af? Dan is het welverdiende certificaat van jou!

Maar het mooiste bewijs is natuurlijk dat je vlot e-mails, chats en tickets beantwoordt van klanten. Je merkt dat het klantcontact positiever is en dat jij technische termen makkelijker ombouwt naar begrijpelijke taal voor klanten.

Hey scroller! Heb je nog een vraag, stel 'm gerust per mail of bel +31 6 50 481 484.

Wil je als medewerker in de ICT beter worden in klantcommunicatie?

Met mijn bewezen succesvolle aanpak laat ik je anders kijken naar klantcontact. Ik leer je geen schrijftrucjes maar een denkomslag. Hierdoor ga je makkelijker schrijven op een klantgerichte en hartelijke manier. Ook weet je 100% zeker dat de klant jouw antwoord snapt. Zelfs als het een lastig technisch verhaal is.

Jij kan na de training in gewonemensentaal je boodschap op papier zetten. Ideaal dus voor iedereen die in de ICT werkt en een schrijftraining zoekt specifiek voor deze branche.

Aanmelden voor de online training

Betaal direct online en start al over 5 minuten

Ook deze cursisten raden deze schrijftraining aan

Mascha

MASCHA VREDEBREGT

Medewerker Communicatie, SallandWonen

“Ik schreef met een hoop vakjargon en afkortingen. Soms zelfs oude taal omdat ik dit chique vond. Ik schreef in een taal die ik zelf begreep, maar keek veel te weinig naar de behoefte van de lezer.

Mijn grootste inzicht is dat simpel niet betekent dat de tekst onprofessioneel is of betuttelend. Het is juist een middel waardoor iedereen (ongeacht taalniveau) op een prettige manier de tekst kan lezen. Volg deze training. Het zet dingen in een ander daglicht.”

Eveline

EVELINE MAAS

Medewerker coördinatie Verkoop & schrijfcoach, Woonstichting Casade

“Ik merk dat ik het heel leuk vind om zo met taal bezig te zijn. En dat ik dit enthousiasme ook over weet te brengen op collega’s. Na het volgen van deze Masterclass ga je echt op een andere manier om met het schrijven van brieven en e-mails. Het is leuker voor jezelf om zo te schrijven, en vast ook veel leuker voor de ontvanger om deze brieven te lezen. Heldere, duidelijke taal en de kernboodschap bovenaan. To the point.”

Ciska

CISKA PROOS

Marketing Communications Manager, B. Braun Medical

“De training helpt niet alleen met klantgericht schrijven, je volledige content- en tekstbeleving wordt anders. Ik vind echt dat de titel ‘Klantgericht E-mailen’ de training tekort doet. Content verbeteren, zo noem ik het als iemand er nu naar vraagt. Ik krijg complimenten en sowieso meer en betere respons”

CONTACTGEGEVENS
tekstmodel schrijftraining
Goorstraat 37, 6027 NB Soerendonk
telefoon: +31 6 50 481 484
info@tekstmodel.nl
KvK-nummer: 92613446

Contactformulier »

Algemene voorwaarden en Privacyverklaring

LogoNRTO

​​Lid van ​Clarity International​

Clarity

Tekstmodel is een erkende onderwijsinstelling

CRKBO

Lid van Plain Language Association InterNational

plainlanguage

© 2002-2025 tekstmodel.nl - Schrijftraining met heart voor helder en positief schrijven

Delen
Delen
E-mail
Delen
Delen
Delen

© 2002-2024 tekstmodel.nl - Schrijftraining met heart voor helder en positief schrijven

whatsapp
Waarom wachten? 🚀🚀🚀 Vertel me wat je nodig heb! Klik hier of bel +31 6 50 481 484. 🙌
Dit is een verplichte cookiemelding

Door op 'Accepteren' te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies zoals omschreven in onze privacyverklaring.

Noodzakelijk:

Deze cookies zijn noodzakelijk om onze website te gebruiken. Ze worden gebruikt voor basisfuncties en zonder deze cookies kan de website niet functioneren.

Statistieken:

Statistische cookies worden gebruikt om anoniem informatie te verzamelen over het gedrag van een bezoeker op de website.

Marketing:

Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen op de website. Hierdoor kunnen website-eigenaren relevante advertenties tonen gebaseerd op het gedrag van deze bezoeker.

Wat doen deze cookies

  • Tailor information and advertising to your interests base.
  • Gather personal identity info like public name or location.

Wat doen deze cookies niet

  • Remember any of you private user info.