Herken je als medewerker bij een woningcorporatie één van deze situaties?
- Kost het schrijven van brieven en e-mails te veel tijd, omdat je onzeker bent over de opbouw en woordkeuze?
- Bevatten e-mails en brieven naar huurders te veel vakjargon (en zou je liever in heldere eigentijdse taal schrijven)?
- Krijg je regelmatig vragen van huurders naar aanleiding van een brief of e-mail, omdat ze niet snappen wat er van ze wordt verwacht?
- Worden veel e-mails en brieven voor huurders eerst herschreven door de communicatieafdeling voordat ze de deur uitgaan?
Ik leer medewerkers van woningcorporaties heldere positieve e-mails en brieven schrijven. Na de training typ je sneller en vol zelfvertrouwen een tekst die huurders begrijpen en die aanspoort tot de juiste actie.
Duidelijke e-mails en brieven schrijven naar huurders is te leren
Als medewerker bij een woningcorporatie ben je niet opgeleid als tekstschrijver. Toch wordt er ook van een debiteurenbeheerder of medewerker van het klantcontactcentrum verwacht dat ze een klantvriendelijke en duidelijk e-mail naar huurders kunnen sturen …
Misschien heb je weleens tips gevraagd aan een collega met meer ‘taalgevoel’. Of de communicatieafdeling gevraagd je tekst te herschrijven omdat je de juiste woorden niet kon vinden. Op dat moment heel fijn, maar het levert geen inzicht op hoe je zélf sneller en met meer zelfvertrouwen schrijft.
“Ik zie dat veel medewerkers bij woningcorporaties het druk hebben. Daarom is het belangrijk dat ze meer vertrouwen krijgen in hoe ze schrijven. Dat gaat tijd opleveren omdat ze weten hoe ze een duidelijke mail en brief opstellen. En doordat hun tekst zo helder is, krijgen ze ook sneller antwoord of een reactie van een huurder.”
- Paula van Gemen, jouw schrijftrainer
“Ik zie dat veel medewerkers bij woningcorporaties het druk hebben. Daarom is het belangrijk dat ze meer vertrouwen krijgen in hoe ze schrijven. Dat gaat tijd opleveren omdat ze weten hoe ze een duidelijke mail en brief opstellen. En doordat hun tekst zo helder is, krijgen ze ook sneller antwoord of een reactie van een huurder.”
- Paula van Gemen, jouw schrijftrainer
Jouw resultaat na het volgen van de training
Het resultaat voor de woningcorporatie
Ook deze cursisten raden deze schrijftraining aan
Wat kun je verwachten van de training Huurdergerichte Brieven en E-mails Schrijven?
Het maakt niet uit of je debiteurenbeheerder, medewerker van het klantcontactcentrum of communicatiemedewerker bent bij een woningcorporatie. Deze training is voor ambitieuze medewerkers die de schriftelijke communicatie naar huurders moderner willen maken. Duidelijk, in de taal van huurders én positief.
On demand lessen
De training bestaat uit 5 modules. Gedurende 4 weken krijg je elke week toegang tot nieuwe lessen vol video’s, voorbeelden en oefeningen. Per week ben je er zo’n 1,5 uur mee bezig.
Certificaat
Elke deelnemer aan de online training ontvangt een certificaat bij goede resultaten. Maar dat komt vast goed, want je mag altijd vragen stellen en krijgt volop voorbeelden.
De inhoud van de training
Alle lessen staan in onze online leeromgeving. Je vindt hier 24/7 video’s, voorbeelden voor woningcorporaties en praktijkgerichte oefeningen.
Module 1. Kennismaking
Ik stel me voor en laat zien hoe je de online leeromgeving gebruikt. Natuurlijk hoor ik ook graag wie jij bent!
Module 2. Structuur van een duidelijke tekst
Jouw brieven en e-mails hebben een overzichtelijke opbouw nodig zodat huurders aandachtig lezen. Pas de methodes uit deze module toe om jouw tekst duidelijk in te delen.
- Je leert overzicht aan te brengen bij een lange boodschap.
- Je ontdekt waarom opsommingen en kopjes zo goed werken.
- Je gaat aan de slag om een persoonlijke inleiding en vriendelijke slotalinea te schrijven.
Module 3. Schrijfstijl
Een fijne schrijfstijl zorgt ervoor dat huurders je brief of e-mail met gemak lezen. Zeg maar vaarwel tegen ouderwetse clichés en lange zinnen met vakjargon. We verwelkomen de ‘gewonemensentaal’.
- Je begrijpt waarom je met verzorgde spreektaal eerder je doel bereikt.
- Je ontdekt waarom als-dan-zinnen lastig zijn voor de huurder.
- Je gaat aan de slag om lange zinnen te herschrijven naar korte varianten.
Module 4. Schrijven met gevoel
Je laat als woningcorporatie zien dat je er bent voor huurders door ze vriendelijk en positief aan te spreken. Zelfs bij slecht nieuws motiveert dat huurders eerder in actie te komen.
- Je leert hoe je de huurder centraal zet in je brief of e-mail.
- Je ontdekt met de ‘perspectiefcheck’ of jouw tekst vriendelijk overkomt.
- Je weet wanneer je ‘wij’ en wanneer je ‘ik’ gebruikt in de tekst.
Module 5. Voorbeelden & eindtoets
Neem tekstvoorbeelden door en doe inspiratie op voor jouw woningcorporatie. Kijk hoe je standaardbrieven opstelt en huurdergerichte e-mails stuurt.
- Lees de voorbeeldbrief ‘Sleuteloverdracht: waar moet de huurder allemaal aan denken?’
- Bekijk de voorbeeldmail ‘De automatische incasso is niet gelukt’.
- En leer van twee voorbeelden over het afhandelen van een klantvraag.
Op naar de eindtoets! Show je kennis en kunde en ontvang bij goed resultaat je certificaat.
Deelnemers geven deze training gemiddeld een 9,8
Schrijftraining voor woningcorporaties
Huurdergerichte Brieven en E-mails Schrijven
Al meer dan 18.060 professionals hebben dit programma succesvol afgerond.
- 5 modules die jou helpen vriendelijke, duidelijke brieven en e-mails te schrijven naar huurders
- online lesmateriaal: video’s, tekstvoorbeelden en een werkboek vol oefeningen
- krijg feedback van schrijfcoach Paula
- onbeperkt vragen stellen
- 4 weken, 1,5 uur per week
- 1 jaar toegang tot de training
- certificaat bij goede resultaten
€ 749
€ 549,-
excl. btw
Start over 5 minuten
PS Inclusief 14-dagen-niets-geleerd-geld-terug-
Met je team of hele organisatie de training volgen? We maken een scherpe offerte en adviseren je over de succesfactoren. Stuur een mailtje naar Paula of bel +31 6 50 481 484.
Jouw schrijftrainer
Ik ben Paula van Gemen, tekstspecialist en schrijftrainer.
Sinds 2002 geef ik schrijftrainingen. Ik leer woningcorporaties een denkomslag te maken. Ik laat zien hoe je brieven en e-mails schrijft waarin de huurder centraal staat. Ik vertel hoe je duidelijk, overzichtelijk én positief je boodschap overbrengt.
Talrijke medewerkers van woningcorporaties hebben de online training Huurdergerichte Brieven en E-mails Schrijven afgerond. Mag ik jou ook helpen om hartelijke teksten te schrijven die prettig leesbaar zijn voor huurders?
Of zoek je juist een schrijftraining om met meer collega’s te volgen? Vanuit Tekstmodel Schrijftrainingen bieden we deze training ook incompany aan. Bijvoorbeeld in combinatie met een kick-off en live dagen.
Neem gerust contact op. Dan hebben we het over je wensen.
Jouw schrijftrainer
Ik ben Paula van Gemen, tekstspecialist en schrijftrainer.
Sinds 2002 geef ik schrijftrainingen. Ik leer woningcorporaties een denkomslag te maken. Ik laat zien hoe je brieven en e-mails schrijft waarin de huurder centraal staat. Ik vertel hoe je duidelijk, overzichtelijk én positief je boodschap overbrengt.
Talrijke medewerkers van woningcorporaties hebben de online training Huurdergerichte Brieven en E-mails Schrijven afgerond. Mag ik jou ook helpen om hartelijke teksten te schrijven die prettig leesbaar zijn voor huurders?
Of zoek je juist een schrijftraining om met meer collega’s te volgen? Vanuit Tekstmodel Schrijftrainingen bieden we deze training ook incompany aan. Bijvoorbeeld in combinatie met een kick-off en live dagen.
Neem gerust contact op. Dan hebben we het over je wensen.
Veelgestelde vragen
Alles wat je wilt weten over de schrijftraining Huurdergerichte Brieven en E-mails Schrijven voor woningcorporaties.
Hey scroller! Heb je nog een vraag, stel 'm gerust per mail of bel +31 6 50 481 484.
Betaal direct online en start al over 5 minuten
Ook deze cursisten raden de training aan
CONTACTGEGEVENS
tekstmodel schrijftraining
Goorstraat 37, 6027 NB Soerendonk
telefoon: +31 6 50 481 484
info@tekstmodel.nl
KvK-nummer: 92613446
Tekstmodel is een erkende onderwijsinstelling
© 2002-2024 tekstmodel.nl - Schrijftraining met voor helder en positief schrijven