Heldere communicatie is belangrijk ...
Je beantwoordt een e-mail van een collega. Je verstuurt een offerte naar een potentiële klant. En ondertussen komen er tickets binnen met vragen van klanten. Binnen een ICT-bedrijf wordt dagelijks veel geschreven. Daar is geen ontkomen aan.
… maar hoe zet je de boodschap duidelijk op papier?
Veel medewerkers in ICT-bedrijven lopen tegen dezelfde issues aan. Een technisch correct antwoord geven is geen probleem. Maar hoe leg je het in simpele woorden uit aan een klant? Je wil voorkomen dat je eindeloos heen weer mailt omdat de klant nog vragen heeft. Maar hoe weet je zeker dat je bericht in één keer duidelijk is? En dan ‘moet’ het ook nog hartelijk en klantvriendelijk overkomen wat je schrijft.
Denk jij ook weleens …
- Ik ben te veel tijd kwijt om te bedenken hóe ik iets opschrijf.
- Ons bedrijf wil klantvriendelijk communiceren, maar wat moet ik dan zeggen?
- Wat kan ik doen om sneller een reactie te krijgen op mijn e-mail?
- Ik twijfel er soms aan of mijn antwoord niet te technisch is voor klanten.
- Hoe schrijf ik duidelijker zodat ik achteraf minder vragen krijg?
Het schrijven van een klantgerichte en duidelijke tekst is niet ingewikkeld met de juiste aanpak. In onze schrijftrainingen voor de ICT maak je een denkomslag. Je kijkt helder aan tegen klantcontact en schrijft daardoor sneller. Maar nog belangrijker: je teksten zijn duidelijk, positief en verwoord in gewonemensentaal.
Dit is wat ICT-bedrijven nodig hebben voor betere communicatie
Onze trainingen zijn afgestemd op medewerkers die veel e-mails schrijven, tickets beantwoorden, offertes maken of de interne communicatie verzorgen. Bijvoorbeeld medewerkers van het klantcontactcentrum, debiteurenbeheerders, projectleiders, salesmensen, HR-medewerkers.
“Ik vind dat je niet alleen moet kijken naar woordgebruik en de tekstopbouw. Het is ook belangrijk om je lezer te begrijpen. Je hebt dan prettiger contact én je kan hem beter motiveren om in actie te komen. Daar zoomen mijn trainingen voor de ICT ook op in.”
- Paula van Gemen, jouw schrijftrainer
“Ik vind dat je niet alleen moet kijken naar woordgebruik en de tekstopbouw. Het is ook belangrijk om je lezer te begrijpen. Je hebt dan prettiger contact én je kan hem beter motiveren om in actie te komen. Daar zoomen mijn trainingen voor de ICT ook op in.”
- Paula van Gemen, jouw schrijftrainer
5 schrijftrainingen voor ICT-bedrijven
Tickets & E-mails Schrijven
Schrijf positief en activeer de lezer om snel te reageren
Extreem Helder Schrijven (B1)
Schrijf extreem duidelijke teksten op taalniveau B1
Masterclass voor Schrijfcoaches
Geef positief en opbouwend feedback aan je team of collega's
Spelling & Grammatica
Schrijf foutloos zonder te twijfelen
.
De Winnende Offerte Schrijven
Schrijf overtuigende, klantgerichte offertes die meer succes hebben!
Nog hulp nodig bij je keuze? De snelste oplossing is bellen: 06 50 481 484.
Maar ik houd je niet tegen als je liever een mailtje stuurt: info@tekstmodel.nl.
Voor deze medewerkers in de ICT maken teksten het verschil…
Veelgestelde vragen door ICT-bedrijven
Alles wat je wil weten over de schrijftrainingen voor medewerkers in ICT-bedrijven
Wil je als ICT-bedrijf positief opvallen door heldere en klantgerichte communicatie?
Als je eenmaal doorhebt hoe je hartelijk en klantgericht schrijft, dan kun je niet meer terug. Je schrijfvaardigheid is blijvend verbeterd!
Bekijk de trainingen voor ICT-bedrijven: Tickets & E-mails Schrijven, Extreem Helder Schrijven op Taalniveau B1, Winnende Offertes Schrijven en Opfristraining Spelling & Grammatica
CONTACTGEGEVENS
tekstmodel schrijftraining
Goorstraat 37, 6027 NB Soerendonk
telefoon: +31 6 50 481 484
info@tekstmodel.nl
KvK-nummer: 92613446
Tekstmodel is een erkende onderwijsinstelling
© 2002-2024 tekstmodel.nl - Schrijftraining met voor helder en positief schrijven