Leestijd: 2 minuten
Ben je wel eens verliefd geweest?
Wat doe je dan?
Je laat de ander voelen dat hij of zij het centrum van de wereld is.
Toch?
Dat is exact het gevoel dat jouw klant zou moeten hebben als hij een brief of e-mail van jou krijgt.
Verliefde mensen schrijven ongelooflijk vriendelijke teksten!
Je kunt je verliefdheid op elk moment inzetten. Ook meteen in de eerste alinea.
Leef je in, leef mee en toon emotie. De klant voelt zich geliefd.
Als je dat in jouw teksten toepast:
- doen mensen sneller wat je van hen vraagt;
- luisteren ze beter naar je;
- reageren ze vriendelijker op je.
Kijk, dit is klantvriendelijk schrijven:
Stel je voor dat jouw centrale verwarming niet goed werkt. Het is ijskoud in huis en je belt de verhuurder. Even later krijg je een mail van hem. Van welk antwoord krijg jij het warmer?
Van een mail die zo begint:
Of spreekt dit meer aan:
Ik denk dat iedereen blij wordt van antwoord twee. Inlevend, persoonlijk, menselijk. Het is dus niet zo moeilijk om klantvriendelijk te schrijven.
Ik wens je veel succes (en liefde)!
Hoe vermijd je ouderwetse woorden in jouw teksten?
Dat ontdek je in het gratis rapport van tekstmodel: Ouderwetse woorden of heldere taal?
Vrolijke groet,
Paula van Gemen
tekstspecialist & schrijftrainer
Plaats een reactie