Schrijftraining van tekstmodel

Schrijftraining voor het bedrijfsleven en de (semi-)overheid. Leer extreem helder schrijven. Bekijk alle trainingen.

  • Alle trainingen
  • Inspiratie
    • Inspiratieblog
    • Podcast over heldere taal
  • Over
    • Mijn verhaal
    • Klantervaringen
  • Contact
  • Inloggen
  • mijn ACADEMIE
    • Dashboard
    • Inloggen
  • Gratis training?
Home » Blog » Klantcommunicatie » Gedraag je alsof je verliefd bent op je klant!

Gedraag je alsof je verliefd bent op je klant!

door Paula van Gemen, jouw schrijftrainer

Klantvriendelijke teksten

Leestijd: 2 minuten

Ben je wel eens verliefd geweest?

Wat doe je dan?

Je laat de ander voelen dat hij of zij het centrum van de wereld is.

Toch?

Dat is exact het gevoel dat jouw klant zou moeten hebben als hij een brief of e-mail van jou krijgt.

Verliefde mensen schrijven ongelooflijk vriendelijke teksten!

Je kunt je verliefdheid op elk moment inzetten. Ook meteen in de eerste alinea.

Leef je in, leef mee en toon emotie. De klant voelt zich geliefd.

Als je dat in jouw teksten toepast:

  • doen mensen sneller wat je van hen vraagt;
  • luisteren ze beter naar je;
  • reageren ze vriendelijker op je.

Kijk, dit is klantvriendelijk schrijven:

Stel je voor dat jouw centrale verwarming niet goed werkt. Het is ijskoud in huis en je belt de verhuurder. Even later krijg je een mail van hem. Van welk antwoord krijg jij het warmer?

Van een mail die zo begint:

Naar aanleiding van uw reparatieverzoek, delen wij u als volgt mede …

Of spreekt dit meer aan:

U liet mij vanmorgen weten dat uw cv-installatie niet goed werkt. Ik kan me voorstellen dat dit erg vervelend voor u is. Ik heb meteen overlegd met onze verwarmingsinstallateur. Hieronder leest u wat we voor u gaan doen om de problemen zo snel mogelijk op te lossen.

Ik denk dat iedereen blij wordt van antwoord twee. Inlevend, persoonlijk, menselijk. Het is dus niet zo moeilijk om klantvriendelijk te schrijven.

Ik wens je veel succes (en liefde)!

Hoe vermijd je ouderwetse woorden in jouw teksten?

Dat ontdek je in het gratis rapport van tekstmodel: Ouderwetse woorden of heldere taal?

Vrolijke groet,

Paula van Gemen
tekstspecialist & schrijftrainer

Credits: de foto is gemaakt door Jill, Pin ‘m gerust.

Delen
Delen
Delen
E-mail
Delen
Delen
32 Shares

Categorie: Klantcommunicatie Lees meer over: Klantgerichte communicatie

Anderen bekeken ook

Structureer jij volgens het piramideprincipe? Heel efficiënt!

piramideprincipe

Leestijd: 3 minuten

Doe jij ook altijd je best om efficiënt te schrijven? Wil jij je mailtjes kort houden? En stop je dan maar zoveel mogelijk inhoud in een zo kort mogelijke tekst?

Oftewel wil jij veel zeggen met weinig woorden?

Dat is niet vreemd.

Er is echter één nadeel: het lijkt vaak heel efficiënt, maar dat is het niet per definitie.

Lees verder » Structureer jij volgens het piramideprincipe? Heel efficiënt!

Gewoon even tweeten: ‘U heeft uw rekening van 1.200 euro nog niet betaald …

Leestijd: 4 minuten

Betaalt je klant niet?

Gewoon even tweeten: ‘U heeft uw rekening van 1.200 euro nog niet betaald. Voorkom extra kosten, betaal vandaag nog, #wanbetaler!’

Natuurlijk gaat dit te ver.

Toch zijn er veel marketingtechnieken die je kunt gebruiken om niet-betalende klanten te veranderen in betalende klanten. Ze kwamen allemaal aan bod tijdens de Credit Marketing Conference, een initiatief van EuroSystems.

Lees verder: Gewoon even tweeten: ‘U heeft uw rekening van 1.200 euro nog niet betaald … »

Paula van Gemen

Over Paula van Gemen

Plaats een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

© 2002-2024 tekstmodel.nl - Schrijftraining met heart voor helder en positief schrijven

whatsapp
Waarom wachten? 🚀🚀🚀 Vertel me wat je nodig heb! Klik hier of bel +31 6 50 481 484. 🙌
Dit is een verplichte cookiemelding

Door op 'Accepteren' te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies zoals omschreven in onze privacyverklaring.

Noodzakelijk:

Deze cookies zijn noodzakelijk om onze website te gebruiken. Ze worden gebruikt voor basisfuncties en zonder deze cookies kan de website niet functioneren.

Statistieken:

Statistische cookies worden gebruikt om anoniem informatie te verzamelen over het gedrag van een bezoeker op de website.

Marketing:

Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen op de website. Hierdoor kunnen website-eigenaren relevante advertenties tonen gebaseerd op het gedrag van deze bezoeker.

Wat doen deze cookies

  • Tailor information and advertising to your interests base.
  • Gather personal identity info like public name or location.

Wat doen deze cookies niet

  • Remember any of you private user info.