Schrijftraining van tekstmodel

Schrijftraining voor het bedrijfsleven en de (semi-)overheid. Leer extreem helder schrijven. Bekijk alle trainingen.

  • Alle trainingen
  • Inspiratie
    • Inspiratieblog
    • Podcast over heldere taal
  • Over
    • Mijn verhaal
    • Klantervaringen
  • Contact
  • Inloggen
  • Gratis training?
Home » Blog » Klantcommunicatie » Gedraag je alsof je verliefd bent op je klant!

Gedraag je alsof je verliefd bent op je klant!

door Paula van Gemen, jouw schrijftrainer

Klantvriendelijke teksten

Leestijd: 2 minuten

Ben je wel eens verliefd geweest?

Wat doe je dan?

Je laat de ander voelen dat hij of zij het centrum van de wereld is.

Toch?

Dat is exact het gevoel dat jouw klant zou moeten hebben als hij een brief of e-mail van jou krijgt.

Verliefde mensen schrijven ongelooflijk vriendelijke teksten!

Je kunt je verliefdheid op elk moment inzetten. Ook meteen in de eerste alinea.

Leef je in, leef mee en toon emotie. De klant voelt zich geliefd.

Als je dat in jouw teksten toepast:

  • doen mensen sneller wat je van hen vraagt;
  • luisteren ze beter naar je;
  • reageren ze vriendelijker op je.

Kijk, dit is klantvriendelijk schrijven:

Stel je voor dat jouw centrale verwarming niet goed werkt. Het is ijskoud in huis en je belt de verhuurder. Even later krijg je een mail van hem. Van welk antwoord krijg jij het warmer?

Van een mail die zo begint:

Naar aanleiding van uw reparatieverzoek, delen wij u als volgt mede …

Of spreekt dit meer aan:

U liet mij vanmorgen weten dat uw cv-installatie niet goed werkt. Ik kan me voorstellen dat dit erg vervelend voor u is. Ik heb meteen overlegd met onze verwarmingsinstallateur. Hieronder leest u wat we voor u gaan doen om de problemen zo snel mogelijk op te lossen.

Ik denk dat iedereen blij wordt van antwoord twee. Inlevend, persoonlijk, menselijk. Het is dus niet zo moeilijk om klantvriendelijk te schrijven.

Ik wens je veel succes (en liefde)!

Hoe vermijd je ouderwetse woorden in jouw teksten?

Dat ontdek je in het gratis rapport van tekstmodel: Ouderwetse woorden of heldere taal?

Vrolijke groet,

Paula van Gemen
tekstspecialist & schrijftrainer

Credits: de foto is gemaakt door Jill, Pin ‘m gerust.

Delen
Delen
Delen
E-mail
Delen
Delen
32 Shares

Categorie: Klantcommunicatie Lees meer over: Klantgerichte communicatie

Anderen bekeken ook

4 alternatieven voor ‘naar aanleiding van’ waardoor je brief persoonlijker wordt

Vorige week gaf ik een kick-off bij een klant van me.

Ik vroeg iedereen om zijn of haar leerdoel voor de schrijftraining op te schrijven.

Wat denk je? Wat stond er met stip op nummer één?

Het begin van een brief!

Ik weet dat heel veel mensen met de inleiding worstelen. Daarom deel ik in dit blog een stukje uit de training om je op weg te helpen.

Lees verder » 4 alternatieven voor ‘naar aanleiding van’ waardoor je brief persoonlijker wordt

Naar aanleiding van of na aanleiding van?

naar aanleiding van of na aanleiding van

Leestijd: 2 minuten

‘Naar aanleiding van de persconferentie van vandaag, hebben wij besloten om … ‘

Makkelijk hè, om zo te beginnen.

Althans, als ik uit mag gaan van het aantal brieven en e-mails dat ik voorbij zie komen die zo beginnen.

Of is het na aanleiding van? Wat is nu de juiste manier van schrijven?

Lees verder » Naar aanleiding van of na aanleiding van?

Paula van Gemen

Over Paula van Gemen

Plaats een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

© 2002-2024 tekstmodel.nl - Schrijftraining met heart voor helder en positief schrijven

whatsapp
Waarom wachten? 🚀🚀🚀 Vertel me wat je nodig heb! Klik hier of bel +31 6 50 481 484. 🙌
Dit is een verplichte cookiemelding

Door op 'Accepteren' te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies zoals omschreven in onze privacyverklaring.

Noodzakelijk:

Deze cookies zijn noodzakelijk om onze website te gebruiken. Ze worden gebruikt voor basisfuncties en zonder deze cookies kan de website niet functioneren.

Statistieken:

Statistische cookies worden gebruikt om anoniem informatie te verzamelen over het gedrag van een bezoeker op de website.

Marketing:

Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen op de website. Hierdoor kunnen website-eigenaren relevante advertenties tonen gebaseerd op het gedrag van deze bezoeker.

Wat doen deze cookies

  • Tailor information and advertising to your interests base.
  • Gather personal identity info like public name or location.

Wat doen deze cookies niet

  • Remember any of you private user info.