Schrijftraining van tekstmodel

Schrijftraining voor het bedrijfsleven en de (semi-)overheid. Leer extreem helder schrijven. Bekijk alle trainingen.

  • Als jij je positief wilt onderscheiden op je werk »
  • Korte schrijftraining (Gratis)
Home » Blog » Klantcommunicatie » Naar aanleiding van of na aanleiding van?

Naar aanleiding van of na aanleiding van?

door Paula van Gemen, jouw schrijftrainer

naar aanleiding van of na aanleiding van

Leestijd: 2 minuten

‘Naar aanleiding van de persconferentie van vandaag, hebben wij besloten om … ‘

Makkelijk hè, om zo te beginnen.

Althans, als ik uit mag gaan van het aantal brieven en e-mails dat ik voorbij zie komen die zo beginnen.

Of is het na aanleiding van? Wat is nu de juiste manier van schrijven?

Is het niet een stuk praktischer om de afkorting n.a.v. te gebruiken? Of zijn er misschien heel goede alternatieven?

Dit is correct

De juiste manier is naar aanleiding van. Waarom doen veel mensen het dan fout? Misschien omdat je in de gesproken taal de ‘r’ van ‘naar’ niet goed hoort?

Als jij je inleidingen zo wilt schrijven dat jouw lezer de tekst wordt ingezogen, lees dan dit hele artikel uit. Ik geef namelijk nog iets heel bijzonders weg.

Wanneer gebruik je naar aanleiding van eigenlijk?

Men gebruikt de uitdrukking om aan te geven dat je iets doet naar aanleiding van iets anders. Kijk maar:

Naar aanleiding van uw brief, waarin u vraagt of wij restitutie kunnen verlenen voor het teveel betaalde abonnementsgeld, delen wij u als volgt mede.

Tijdens de vorige vergadering hebben we afgesproken dat we naar aanleiding van de uitkomsten van het onderzoek zouden kijken welke vervolgstappen noodzakelijk zijn.

Heb je vaker dingen waar te tegenaan loopt als je een brief of een mail schrijft? Bekijk nog even deze video.

 

Voordat je verder leest:
Ik heb een training Spelling & Grammatica voor jou. klik hier! (alleen vandaag 15 euro in plaats van 128 euro met de kortingscode ‘SNG2021’.)

 

Leuk als je hieronder antwoord geeft op deze vragen:

1. Wat voor tekst moet je op dit moment schrijven? (brief/e-mail/rapport/iets anders?)
2. Hoe belangrijk is een goede inleiding volgens jou?
3. Zijn er nog andere soortgelijke schrijfvragen? Stel ze direct.

Ik kijk ernaar uit je te helpen.

Vrolijke groet!

Paula

 

B1-challenge
Delen
Delen
Delen
E-mail
Delen
Delen

Categorie: Klantcommunicatie, Offerte opstellen

Anderen bekeken ook

Gedraag je alsof je verliefd bent op je klant!

Klantvriendelijke teksten

Leestijd: 2 minuten

Ben je wel eens verliefd geweest?

Wat doe je dan?

Je laat de ander voelen dat hij of zij het centrum van de wereld is.

Toch?

Lees verder » Gedraag je alsof je verliefd bent op je klant!

Is een factuur het einde van een zakelijke relatie?

factuur

Leestijd: 3 minuten

Het project is afgerond. De mensen getraind. De interim-klus beëindigd. De traploper gelegd. Het boek verstuurd. Klaar.

En als het goed is, heb je een tevreden klant.

Nu moet je de factuur maken. Een stap waar veel mensen wat minder aandacht aan besteden. Een administratieve handeling. Een moetje.

Of … kan een factuur bijdragen aan waardevol relatiebeheer?

Lees verder » Een factuur is niet het einde van een zakelijke relatie

Paula van Gemen

Over Paula van Gemen

Reacties

  1. Paula van GemenPaula van Gemen schrijft:

    oktober 13, 2020 at 6:54 PM

    Dag Sander,

    Veel succes met je schoolwerk!
    Ik hoor het wel als je een vraag hebt.

    Vrolijke groet,
    Paula

    Beantwoorden

Plaats een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

© 2002-2024 tekstmodel.nl - Schrijftraining met heart voor helder en positief schrijven

whatsapp
Waarom wachten? 🚀🚀🚀 Vertel me wat je nodig heb! Klik hier of bel +31 6 50 481 484. 🙌
Dit is een verplichte cookiemelding

Door op 'Accepteren' te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies zoals omschreven in onze privacyverklaring.

Noodzakelijk:

Deze cookies zijn noodzakelijk om onze website te gebruiken. Ze worden gebruikt voor basisfuncties en zonder deze cookies kan de website niet functioneren.

Statistieken:

Statistische cookies worden gebruikt om anoniem informatie te verzamelen over het gedrag van een bezoeker op de website.

Marketing:

Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen op de website. Hierdoor kunnen website-eigenaren relevante advertenties tonen gebaseerd op het gedrag van deze bezoeker.

Wat doen deze cookies

  • Tailor information and advertising to your interests base.
  • Gather personal identity info like public name or location.

Wat doen deze cookies niet

  • Remember any of you private user info.