Schrijftraining van tekstmodel

Schrijftraining voor het bedrijfsleven en de (semi-)overheid. Leer extreem helder schrijven. Bekijk alle trainingen.

  • Andere branche? 👆
  • Alle trainingen
    • Alle trainingen
    • Extreem Helder Schrijven (B1)
    • Huurdergericht schrijven
    • Masterclass voor Schrijfcoaches
    • Spelling & Grammatica
  • Inspiratie
    • Inspiratieblog
    • Podcast over heldere taal
  • Over
    • Over tekstmodel
    • Ontmoet ons team
    • Klantervaringen
  • Contact
  • Inloggen
  • mijn ACADEMIE
    • Dashboard
    • Inloggen
Home » Andere Branche? » Woningcorporaties

Woningcorporaties

Schrijftrainingen voor woningcorporaties

SCHRIJF HELDER, POSITIEF EN HUURDERGERICHT

SCHRIJF HELDER, POSITIEF EN HUURDERGERICHT

Bekijk alle trainingen »

"Casade is een communicatieve corporatie. Via schrijfambassadeurs en schrijfcoaches motiveerden we al onze medewerkers de training te volgen. Inmiddels heeft 85% van de 140 medewerkers de training met succes afgerond. En spreken en schrijven wij nu in heldere taal: de taal van onze huurder."

Angela

Angela Jansens

medewerker Communicatie bij woonstichting Casade

casade
Sallandwonen
ladies@work
Stadlander

Duidelijke communicatie met huurders is belangrijk ...

Je stuurt een nieuwe huurder zijn contract. Je mailt dat de automatische incasso is mislukt. En dat bericht naar de glazenwasser waarmee jullie werken schrijft zich ook niet vanzelf. Bij een woningcorporatie worden dagelijks veel brieven en e-mails verzonden. Daar is geen ontkomen aan.

… maar hoe zet je de boodschap helder op papier?

Veel medewerkers van woningcorporaties lopen tegen dezelfde vragen aan. Ze worstelen om de juiste woorden te vinden. Of ze vinden het lastig om ingewikkelde procedures uit te leggen met zo min mogelijk vakjargon. De huurder moet immers snappen wat er van hem wordt verwacht.

Denk jij ook weleens …

  • Hoe weet ik zeker dat huurders mijn tekst begrijpen?
  • Ik ben te veel tijd kwijt om te bedenken hóe ik iets opschrijf.
  • Wat kan ik doen om sneller een reactie te krijgen op mijn e-mail?
  • Ik heb soms slecht nieuws voor een huurder. Hoe kom ik toch meedenkend over?
  • Hoe breng ik de boodschap beter over waardoor ik achteraf minder vragen krijg?

Het schrijven van heldere brieven en e-mails is niet ingewikkeld met de juiste aanpak. In onze schrijftrainingen voor woningcorporaties leer je methodes om duidelijk, huurdergericht en positief te communiceren. Je schrijft daarna met meer zelfvertrouwen én sneller.

schrijftraining -
Bekijk alle schrijftrainingen voor woningcorporaties »

Dit is wat een woningcorporatie nodig heeft

Onze schrijftrainingen voor woningcorporaties zijn geschikt voor medewerkers die positief, glashelder en huurdergericht willen schrijven. Bijvoorbeeld de debiteurbeheerder, de medewerker van het klantcontactcentrum of de communicatiemedewerker die teksten herschrijft voordat ze naar huurders gaan.

On demand lessen

Ideaal als je direct wil starten om je schrijfvaardigheid te verbeteren. Leer waar en wanneer je wilt. Thuis, op kantoor of in de trein. De lessen staan altijd voor je klaar. Kies een training en meld je direct online aan. Over 5 minuten kan je beginnen.

Persoonlijke begeleiding

De schrijftrainingen zijn heel helder, compleet en met tekstvoorbeelden gericht op woningcorporaties. Heb je toch een vraag? Of ben je toe aan feedback op een tekst? Meld je in de online leeromgeving. Je krijgt snel een uitgebreid antwoord.

Incompany training

Samen bepalen we het ideale programma om jullie doelen te behalen. Wil je het schrijfniveau van medewerkers verhogen, een schrijfwijzer maken of een schrijfcoach binnen je woningcorporatie opleiden? Het kan allemaal!

Snel resultaat

Al na de eerste lessen verandert je zienswijze op teksten. Je weet hoe je brieven, mails en andere teksten op een heldere en positieve manier verwoordt. Je schrijft zo duidelijk dat huurders van elk niveau je boodschap snappen.

Bekijk alle schrijftrainingen voor woningcorporaties »

“Ik leer je om anders te denken en daardoor ga je ook anders schrijven. Dus geen trucjes maar een denkomslag. Als je eenmaal doorhebt hoe je hartelijk en huurdergericht schrijft, dan kun je niet meer terug. Daarmee is het resultaat dus blijvend goed!”

- Paula van Gemen, jouw schrijfcoach

Paula van Gemen

“Ik leer je om anders te denken en daardoor ga je ook anders schrijven. Dus geen trucjes maar een denkomslag. Als je eenmaal doorhebt hoe je hartelijk en huurdergericht schrijft, dan kun je niet meer terug. Daarmee is het resultaat dus blijvend goed!”

- Paula van Gemen, jouw schrijfcoach

4 schrijftrainingen voor woningcorporaties

Met mijn 22 jaar ervaring als schrijftrainer kan ik je alles vertellen over het schrijven van heldere teksten. Ik heb veel ervaring met het begeleiden van schrijfprojecten in woningcorporaties. Ik weet exact wat medewerkers nodig hebben om e-mails en andere teksten van hoge kwaliteit te schrijven naar huurders, collega’s en externe partijen.

Klantgericht E-mailen - schrijftraining

Huurdergericht schrijven

Schrijf positief en activeer de lezer om snel te reageren

Lees verder »
Extreem Helder Schrijven op taalniveau B1 - schrijftraining

Extreem Helder Schrijven (B1)

Schrijf extreem duidelijke teksten op taalniveau B1

Lees verder »
Masterclass voor Schrijfcoaches - schrijftraining

Masterclass voor Schrijfcoaches

Geef positief en opbouwend feedback aan je team of collega's

Lees verder »
Spelling & Grammatica - schrijftraining

Spelling & Grammatica

Schrijf foutloos zonder te twijfelen
.

Lees verder »

Nog hulp nodig bij je keuze? De snelste oplossing is bellen: 06 50 481 484.
Maar ik houd je niet tegen als je liever een mailtje stuurt: info@tekstmodel.nl.

Voor deze medewerkers van woningcorporaties maken teksten het verschil…

Else

ELSE SANTERRE

projectleider Ladies@Work

“Ik merk dat ik het nog steeds lastig vind om kort en helder te schrijven. Door er nu heel bewust mee bezig te zijn, lukt het me wel om de belangrijkste dingen uit een tekst te halen. Vooral de tip om je tekst net zo te schrijven als in een telefoongesprek helpt mij enorm.

Op dit moment heb ik veel mailcontact. Door de mail nu anders te schrijven krijg ik andere reacties. Ik heb reacties terug gehad van: ‘Bedankt voor de heldere uitleg, hier kan ik wat mee!’ etc ...

Ik vond de filmpjes heel leerzaam, met goede voorbeelden. Het tempo vond ik ook prettig.

Hartelijk dank voor deze fijne, leerzame cursus!”

Mascha

MASCHA VREDEBREGT

medewerker Communicatie, SallandWonen

“Ik schreef met een hoop vakjargon en afkortingen. Soms zelfs oude taal omdat ik dit chique vond. Ik schreef in een taal die ik zelf begreep, maar keek veel te weinig naar de behoefte van de lezer.

Mijn grootste inzicht is dat simpel niet betekent dat de tekst onprofessioneel is of betuttelend. Het is juist een middel waardoor iedereen (ongeacht taalniveau) op een prettige manier de tekst kan lezen. Volg deze training. Het zet dingen in een ander daglicht.”

Eveline

EVELINE MAAS

medewerker coördinatie Verkoop & schrijfcoach, Woonstichting Casade

“Ik ben erg blij met de training. Het houd mij scherp bij elke mail of brief die ik schrijf. Het zet mij iedere keer tot nadenken waardoor ik fijnere tekst op papier krijg.

Heel fijn dat de training nog een jaar toegankelijk is. Zo kan ik altijd mijn geheugen opfrissen wanneer dit nodig is.”

Veelgestelde vragen door woningcorporaties

Alles wat je wil weten over de schrijftrainingen voor medewerkers van woningcorporaties.

Kan ik de training volgen met collega’s?

Dat ligt eraan wat je koopt. Online kun je een training bestellen voor één persoon. Daarmee kan je direct online lessen volgen om heldere teksten te schrijven. Wil je dat collega’s meedoen, dan kunnen zij ook de online training volgen.

Zijn er veel collega’s die de training willen volgen? Neem dan contact op om te informeren naar de mogelijkheden voor een incompany training. Je kan dan ook -in overleg- een schrijftraining samenstellen die exact bij de wensen en doelen van jouw woningcorporatie past.

Ik twijfel tussen een online schrijftraining en een live training

Onderzoek wijst uit dat je van een live training maar 3 tot 7 dingen kunt onthouden. Je wordt overladen met informatie en je denkt: ja, ga ik allemaal doen! Maar in de praktijk doe je maar een paar dingen en vergeet je de rest.

Het is een bewuste keuze dat wij alle belangrijke informatie in onze online lesomgeving aanbieden. Je kijkt de video’s op het moment dat jij er tijd voor hebt. Je oefent met volle focus om de geleerde kennis in praktijk te brengen. Je leert stap voor stap waardoor het beter blijft hangen. En heb je een vraag, dan stel je die gewoon online. Vaak heb je zo snel antwoord dat ik net zo goed naast je had kunnen staan. 😉

Hoe gaat het contact met jou bij een incompany training?

Ik ga graag met je in gesprek over de mogelijkheden van een incompany training. Ik kan langskomen voor een gesprek, bellen of Zoomen. Wat jij prettig vindt. Hebben we een klik en ga je ervoor? Dan maken we samen een succes van het project. Het is voor mij minstens zo belangrijk dat het slaagt en medewerkers klantgericht, zelfstandig en helder schrijven. Daarom doe ik er echt alles aan om de projectleider en de deelnemers te helpen en begeleiden. Je kan op mijn kunde vertrouwen, want ik heb ruim 20 jaar ervaring als trainer en schrijfcoach en heb al veel woningcorporaties mogen helpen met hun teksten.

Hoe gaat het contact als ik een online training volg?

Je hebt gewoon online contact met mij. Je mag zelfs onbeperkt vragen stellen in de lesomgeving. Deze beantwoord ik snel. Je leert en communiceert dus online, maar je hebt toch een persoonlijke leerervaring.

Wil je als woningcorporatie helder en klantgericht communiceren met huurders?

Als je eenmaal doorhebt hoe je hartelijk en kristalhelder schrijft, dan kun je niet meer terug. Je blijft teksten schrijven op deze succesvolle wijze.

Bekijk de trainingen voor woningcorporaties: Huurdergerichte brieven en e-mails schrijven, Extreem Helder Schrijven op Taalniveau B1, Opfristraining Spelling & Grammatica, Masterclass voor Schrijfcoaches.

Onze schrijftips, ook voor woningcorporaties

Afstemmen op jouw klant

Leestijd: 1 minuut

WII fm … ooit van gehoord? Is dat mijn nieuwe radiozender?

Nee hoor.

Het is de favoriete zender van jouw klant! (WII fm -> What’s in it for me)

Lees verder » De favoriete radiozender van onze klant. Ben jij ingetuned?

Positief schrijven

Leestijd: 2 minuten

Met een glimlach bereik je meer. Daar ben ik van overtuigd!

Dat geldt ook voor je teksten. Het is leuk voor jezelf én prettig voor je lezer.

Tip: Lees dit blog over positieve woorden: “Een zonnige lach ‘hoor’ je in jouw tekst”

De techniek van positief schrijven

De techniek is heel eenvoudig … Tegenover elke ‘nee’ staat een ‘ja’!

Als iets niet kan, is er ook altijd iets wat wel kan.
Als een deur dicht kan zijn, kan hij ook open zijn.
Als iets niet compleet kan zijn, kan het ook wel compleet zijn.

Lees verder » Positief schrijven (Hoe het jouw klantcommunicatie versterkt)

CONTACTGEGEVENS
tekstmodel schrijftraining
Goorstraat 37, 6027 NB Soerendonk
telefoon: +31 6 50 481 484
info@tekstmodel.nl
KvK-nummer: 92613446

Contactformulier »

Algemene voorwaarden en Privacyverklaring

LogoNRTO

​​Lid van ​Clarity International​

Clarity

Tekstmodel is een erkende onderwijsinstelling

CRKBO

Lid van Plain Language Association InterNational

plainlanguage

© 2002-2025 tekstmodel.nl - Schrijftraining met heart voor helder en positief schrijven

Delen
Delen
E-mail
Delen
Delen
Delen

© 2002-2024 tekstmodel.nl - Schrijftraining met heart voor helder en positief schrijven

whatsapp
Waarom wachten? 🚀🚀🚀 Vertel me wat je nodig heb! Klik hier of bel +31 6 50 481 484. 🙌
Dit is een verplichte cookiemelding

Door op 'Accepteren' te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies zoals omschreven in onze privacyverklaring.

Noodzakelijk:

Deze cookies zijn noodzakelijk om onze website te gebruiken. Ze worden gebruikt voor basisfuncties en zonder deze cookies kan de website niet functioneren.

Statistieken:

Statistische cookies worden gebruikt om anoniem informatie te verzamelen over het gedrag van een bezoeker op de website.

Marketing:

Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen op de website. Hierdoor kunnen website-eigenaren relevante advertenties tonen gebaseerd op het gedrag van deze bezoeker.

Wat doen deze cookies

  • Tailor information and advertising to your interests base.
  • Gather personal identity info like public name or location.

Wat doen deze cookies niet

  • Remember any of you private user info.