Wat is een klantvriendelijke brief?
Een klantvriendelijke brief is een brief die vlot en vriendelijk geschreven is met enkel en alleen aandacht voor je klant.
Je schrijft een klantvriendelijke brief met een positieve blik, in begrijpelijke taal. Op die manier heeft de klant na het lezen ál z’n vragen beantwoord gekregen.
Vaak is het schrijven van de inleiding van een brief lastig. Maar als je die klantvriendelijke en klantgerichte inleiding hebt dan schrijft de rest van de brief al veel makkelijker.
Wat staat er in een klantvriendelijke brief?
Dat verschilt natuurlijk per persoon en per organisatie. In grote lijnen kom je de volgende punten tegen in een klantvriendelijke brief:
Een klantvriendelijke brief is:
- geschreven in gewonemensentaal;
- leest makkelijk weg;
- is in één keer te begrijpen;
- geeft de lezer een goed gevoel (zélfs als de boodschap minder leuk is);
- zet de lezer, als dat nodig is, aan tot handelen.
Experimenteer met klantvriendelijk schrijven
Een leuke manier om een klantvriendelijke brief te schrijven is door te doen alsof je verliefd op ‘m bent! Dat klinkt misschien een beetje gek. Toch creëer je met die insteek de meest klantvriendelijke teksten.
Een succesvolle zakelijke brief schrijven, is niet wat jij ooit op school geleerd hebt
Plaats een reactie