Schrijftraining van tekstmodel

Schrijftraining voor het bedrijfsleven en de (semi-)overheid. Leer extreem helder schrijven. Bekijk alle trainingen.

  • Alle trainingen
  • Inspiratie
    • Inspiratieblog
    • Podcast over heldere taal
  • Over
    • Mijn verhaal
    • Klantervaringen
  • Contact
  • Inloggen
  • mijn ACADEMIE
    • Dashboard
    • Inloggen
  • Gratis training?
Home » Blog

Inspiratieblog & schrijftools

Kies een onderwerp: » Klantcommunicatie » Offertes » Schrijfstijl » Spelling & Grammatica » B1-schrijven » Podcast.


Zo bezorg je jouw klant een fijne dag. (Gevoelens zijn namelijk niet standaard.)

door Paula van Gemen, jouw schrijftrainer

Klant

Leestijd: 2 minuten

Laatst meldde ik me bij de receptioniste van een klant.

In plaats van achter haar bureau te blijven zitten, stond ze op.

Ze liep naar me toe en gaf mij een hand, terwijl ze vriendelijk zei: ‘Goedemorgen mevrouw Van Gemen, goed dat u er bent’.

Wat een leuke binnenkomst was dat. De toon was gezet!

Lees verder » Zo bezorg je jouw klant een fijne dag. (Gevoelens zijn namelijk niet standaard.)

Categorie: Klantcommunicatie Lees meer over: Klantvriendelijk schrijven

Een klantgerichte offerte zie je zelden. (Dus deze kans is voor jou!)

door Paula van Gemen, jouw schrijftrainer

Klantgerichte-offerte

Lees ervaringen met Tekstmodel.nl op Springest…

Leestijd: 6 minuten

In dit blog lees je waarom het slim is om klantgerichte en heldere taal te gebruiken in jouw offerte. Ik geef voorbeelden hoe jij het hart van je klant raakt. En hoe je een klantgerichte offerte schrijft.

Dat is de oplossing voor mijn probleem!

Denk eens terug aan offertes die je zelf hebt gekregen. Meestal zit er wel één offerte bij die er met kop en schouders bovenuit steekt. Waarvan je denkt: zij heeft de oplossing voor mijn probleem!

Waar komt dat toch door? Hoe komt het dat sommige offertes je meteen raken? En hoe komt het dat je bij die andere offertes die klik NIET voelt?

Lees verder » Een klantgerichte offerte zie je zelden. (Dus deze kans is voor jou!)

Categorie: Offerte opstellen Lees meer over: Klantgerichte offerte, Offerte schrijven voorbeeld, Winnende Offerte Schrijven

Structureer jij volgens het piramideprincipe? Heel efficiënt!

door Paula van Gemen, jouw schrijftrainer

piramideprincipe

Leestijd: 3 minuten

Doe jij ook altijd je best om efficiënt te schrijven? Wil jij je mailtjes kort houden? En stop je dan maar zoveel mogelijk inhoud in een zo kort mogelijke tekst?

Oftewel wil jij veel zeggen met weinig woorden?

Dat is niet vreemd.

Er is echter één nadeel: het lijkt vaak heel efficiënt, maar dat is het niet per definitie.

Lees verder » Structureer jij volgens het piramideprincipe? Heel efficiënt!

Categorie: Klantcommunicatie Lees meer over: Piramideprincipe, Piramideschrijven, Structureren

Stijlbreuk! ‘Gelukkig niks ergs’, dachten we nog …

door Paula van Gemen, jouw schrijftrainer

Stijlbreuk

Leestijd: 4 minuten

Weet je wat stijlbreuk is?

Het is een breuk in je stijl. En in jouw en mijn geval gaat het natuurlijk om de schrijfstijl. Om hoe je de klant benadert.

Misschien heeft jouw bedrijf wel een mooie, nieuwe website. En heb je besloten om bijvoorbeeld in de jij-vorm te communiceren met klanten. Denk er dan ook aan dat je de teksten ‘aan de achterkant’ omzet in de jij-vorm.

Lees verder » Stijlbreuk! ‘Gelukkig niks ergs’, dachten we nog …

Categorie: Klantcommunicatie Lees meer over: stijlbreuk

Is het bij deze of bij dezen?

door Paula van Gemen, jouw schrijftrainer

Is het bij deze of bij dezen?

Leestijd: 2 minuten

In dit blog lees je hoe je ‘bij deze’ of ‘bij dezen’ spelt. Ook geef ik je alternatieven voor ‘bij deze’ of ‘bij dezen’.

Is het bij deze of bij dezen? Heb jij je dat wel eens afgevraagd?

Je bent niet de enige. Ik krijg deze vraag regelmatig van cursisten.

Ik zeg dan altijd dat ik het niet weet.

Niet omdat ik het niet weet, maar omdat ik het niet wil weten. Ik zal je vertellen waarom.

Lees verder » Hoe spel je ‘bij deze’ of ‘bij dezen’?

Categorie: Spelling & Grammatica

Doe de quiz | Hoe goed scoren jouw offertes?

door Paula van Gemen, jouw schrijftrainer

Beantwoord de volgende 5 vragen.

Waarom is het belangrijk dat je de klant heel veel vragen stelt?

Hoe belangrijk is de prijs in jouw offerte?

Maak deze zin af. Als je twijfelt tijdens het schrijven van je offerte dan ...

Wat zou jij nooit doen in een offerte?

Hoe overtuig je de klant dat hij voor jou moet kiezen?

 

 

Categorie: Offerte opstellen Lees meer over: Offerte schrijven voorbeeld

De drie grootste valkuilen in HR-brieven

door Paula van Gemen, jouw schrijftrainer

Leestijd: 1 minuut

“Wij willen een schrijftraining want de kwaliteit van onze klantcommunicatie moet omhoog.”

Die opmerking hoor ik vaak.

Steevast vraag ik hoe de interne communicatie verloopt.

Waarom?

Lees verder: De drie grootste valkuilen in HR-brieven »

Categorie: Klantcommunicatie Lees meer over: Hr-brieven, HR-brieven voorbeeld

  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende

Positief & motiverend schrijven?

 
 

Verbeter jezelf vandaag nog!

Heldere Brieven en E-mails Schrijven

De Winnende offerte schrijven

B1-schrijven

  • E-mail
  • Facebook
  • LinkedIn

Onderwerpen

De favoriete radiozender van jouw klant. Ben jij ingetuned?

Wat als je geen klik met de klant voelt?

Een serieuze offerteaanvraag? Of een relatie om te janken!

Positief schrijven (Hoe het jouw klantcommunicatie versterkt)

4 alternatieven voor ‘naar aanleiding van’ waardoor je brief persoonlijker wordt

Laat de klant naar jou verlangen

Eigen tekst redigeren? Houd je hersens voor de gek!

Zo bezorg je jouw klant een fijne dag. (Gevoelens zijn namelijk niet standaard.)

Een klantgerichte offerte zie je zelden. (Dus deze kans is voor jou!)

Structureer jij volgens het piramideprincipe? Heel efficiënt!

Stijlbreuk! ‘Gelukkig niks ergs’, dachten we nog …

Is het bij deze of bij dezen?

Doe de quiz | Hoe goed scoren jouw offertes?

De drie grootste valkuilen in HR-brieven

Een schrijfstijl kopiëren … of je eigen schrijfstijl toepassen?

Als B1-schrijven niet is wat je denkt dat het is …

Korte zinnen: zet eens wat vaker een punt

Offerte schrijven? Onverwachte resultaten + wat ik absoluut NIET doe!

Burgergericht schrijven en het gemak van de PEP-formule

Kijk hoe makkelijk je jouw afwezigheidsassistent verbetert!

Deze 3 schrijftechnieken helpen jou om leesbare teksten te schrijven

Ouderwetse woorden of heldere taal? Gebruik deze populaire lijst …

Gedraag je alsof je verliefd bent op je klant!

De kracht van een persoonlijke boodschap bij een functiewisseling ( + gratis voorbeeldbrief)

Spreektaal of schrijftaal: hoe schrijf je over gevoelige onderwerpen?

Help! Ik heb het ‘sollicitatiebrief-stress-syndroom’

Is een factuur het einde van een zakelijke relatie?

Hoe krijg je jouw klanten zover dat ze naar jou luisteren?

Een zonnige lach ‘hoor’ je in jouw tekst (En de kracht van positieve woorden)

Gewoon even tweeten: ‘U heeft uw rekening van 1.200 euro nog niet betaald …

© 2002-2024 tekstmodel.nl - Schrijftraining met heart voor helder en positief schrijven

whatsapp
Waarom wachten? 🚀🚀🚀 Vertel me wat je nodig heb! Klik hier of bel +31 6 50 481 484. 🙌
Dit is een verplichte cookiemelding

Door op 'Accepteren' te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies zoals omschreven in onze privacyverklaring.

Noodzakelijk:

Deze cookies zijn noodzakelijk om onze website te gebruiken. Ze worden gebruikt voor basisfuncties en zonder deze cookies kan de website niet functioneren.

Statistieken:

Statistische cookies worden gebruikt om anoniem informatie te verzamelen over het gedrag van een bezoeker op de website.

Marketing:

Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen op de website. Hierdoor kunnen website-eigenaren relevante advertenties tonen gebaseerd op het gedrag van deze bezoeker.

Wat doen deze cookies

  • Tailor information and advertising to your interests base.
  • Gather personal identity info like public name or location.

Wat doen deze cookies niet

  • Remember any of you private user info.