Schrijftraining van tekstmodel

Schrijftraining voor het bedrijfsleven en de (semi-)overheid. Leer extreem helder schrijven. Bekijk alle trainingen.

  • Alle trainingen
  • Inspiratie
    • Inspiratieblog
    • Podcast over heldere taal
  • Over
    • Mijn verhaal
    • Klantervaringen
  • Contact
  • Inloggen
  • mijn ACADEMIE
    • Dashboard
    • Inloggen
  • Gratis training?
Home » Blog » Klantcommunicatie

De favoriete radiozender van jouw klant. Ben jij ingetuned?

door Paula van Gemen, jouw schrijftrainer

Afstemmen op jouw klant

Leestijd: 1 minuut

WII fm … ooit van gehoord? Is dat mijn nieuwe radiozender?

Nee hoor.

Het is de favoriete zender van jouw klant! (WII fm -> What’s in it for me)

Lees verder » De favoriete radiozender van onze klant. Ben jij ingetuned?

Categorie: Klantcommunicatie

Positief schrijven (Hoe het jouw klantcommunicatie versterkt)

door Paula van Gemen, jouw schrijftrainer

Positief schrijven

Leestijd: 2 minuten

Met een glimlach bereik je meer. Daar ben ik van overtuigd!

Dat geldt ook voor je teksten. Het is leuk voor jezelf én prettig voor je lezer.

Tip: Lees dit blog over positieve woorden: “Een zonnige lach ‘hoor’ je in jouw tekst”

De techniek van positief schrijven

De techniek is heel eenvoudig … Tegenover elke ‘nee’ staat een ‘ja’!

Als iets niet kan, is er ook altijd iets wat wel kan.
Als een deur dicht kan zijn, kan hij ook open zijn.
Als iets niet compleet kan zijn, kan het ook wel compleet zijn.

Lees verder » Positief schrijven (Hoe het jouw klantcommunicatie versterkt)

Categorie: Klantcommunicatie Lees meer over: Positief schrijven

4 alternatieven voor ‘naar aanleiding van’ waardoor je brief persoonlijker wordt

door Paula van Gemen, jouw schrijftrainer

Vorige week gaf ik een kick-off bij een klant van me.

Ik vroeg iedereen om zijn of haar leerdoel voor de schrijftraining op te schrijven.

Wat denk je? Wat stond er met stip op nummer één?

Het begin van een brief!

Ik weet dat heel veel mensen met de inleiding worstelen. Daarom deel ik in dit blog een stukje uit de training om je op weg te helpen.

Lees verder » 4 alternatieven voor ‘naar aanleiding van’ waardoor je brief persoonlijker wordt

Categorie: Klantcommunicatie Lees meer over: adviesrapport schrijven, Hoe schrijf je een inleiding?, Inleiding van een brief

Eigen tekst redigeren? Houd je hersens voor de gek!

door Paula van Gemen, jouw schrijftrainer

Eigen tekst redigeren

Leestijd: 2 minuten

In dit blog lees je over één van de vele technieken om je eigen tekst na te kijken (= redigeren.)

Stel je voor: je staat op het punt om op vakantie te gaan.

Je moet nog een belangrijke nota versturen. Je collega is er niet. En je wilt zeker weten dat de tekst foutloos is.

Alleen … je hebt de nota zelf geschreven. En je hebt hem al tig keer bekeken. En je merkt dat je een beetje blind bent voor je eigen fouten.

Wat kun je dan doen?

Lees verder » Je eigen tekst redigeren? Houd je hersens voor de gek!

Categorie: Klantcommunicatie

Zo bezorg je jouw klant een fijne dag. (Gevoelens zijn namelijk niet standaard.)

door Paula van Gemen, jouw schrijftrainer

Klant

Leestijd: 2 minuten

Laatst meldde ik me bij de receptioniste van een klant.

In plaats van achter haar bureau te blijven zitten, stond ze op.

Ze liep naar me toe en gaf mij een hand, terwijl ze vriendelijk zei: ‘Goedemorgen mevrouw Van Gemen, goed dat u er bent’.

Wat een leuke binnenkomst was dat. De toon was gezet!

Lees verder » Zo bezorg je jouw klant een fijne dag. (Gevoelens zijn namelijk niet standaard.)

Categorie: Klantcommunicatie Lees meer over: Klantvriendelijk schrijven

Structureer jij volgens het piramideprincipe? Heel efficiënt!

door Paula van Gemen, jouw schrijftrainer

piramideprincipe

Leestijd: 3 minuten

Doe jij ook altijd je best om efficiënt te schrijven? Wil jij je mailtjes kort houden? En stop je dan maar zoveel mogelijk inhoud in een zo kort mogelijke tekst?

Oftewel wil jij veel zeggen met weinig woorden?

Dat is niet vreemd.

Er is echter één nadeel: het lijkt vaak heel efficiënt, maar dat is het niet per definitie.

Lees verder » Structureer jij volgens het piramideprincipe? Heel efficiënt!

Categorie: Klantcommunicatie Lees meer over: Piramideprincipe, Piramideschrijven, Structureren

Stijlbreuk! ‘Gelukkig niks ergs’, dachten we nog …

door Paula van Gemen, jouw schrijftrainer

Stijlbreuk

Leestijd: 4 minuten

Weet je wat stijlbreuk is?

Het is een breuk in je stijl. En in jouw en mijn geval gaat het natuurlijk om de schrijfstijl. Om hoe je de klant benadert.

Misschien heeft jouw bedrijf wel een mooie, nieuwe website. En heb je besloten om bijvoorbeeld in de jij-vorm te communiceren met klanten. Denk er dan ook aan dat je de teksten ‘aan de achterkant’ omzet in de jij-vorm.

Lees verder » Stijlbreuk! ‘Gelukkig niks ergs’, dachten we nog …

Categorie: Klantcommunicatie Lees meer over: stijlbreuk

  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende

Positief & motiverend schrijven?

 
 

Verbeter jezelf vandaag nog!

Heldere Brieven en E-mails Schrijven

De Winnende offerte schrijven

B1-schrijven

  • E-mail
  • Facebook
  • LinkedIn

Onderwerpen

De favoriete radiozender van jouw klant. Ben jij ingetuned?

Wat als je geen klik met de klant voelt?

Een serieuze offerteaanvraag? Of een relatie om te janken!

Positief schrijven (Hoe het jouw klantcommunicatie versterkt)

4 alternatieven voor ‘naar aanleiding van’ waardoor je brief persoonlijker wordt

Laat de klant naar jou verlangen

Eigen tekst redigeren? Houd je hersens voor de gek!

Zo bezorg je jouw klant een fijne dag. (Gevoelens zijn namelijk niet standaard.)

Een klantgerichte offerte zie je zelden. (Dus deze kans is voor jou!)

Structureer jij volgens het piramideprincipe? Heel efficiënt!

Stijlbreuk! ‘Gelukkig niks ergs’, dachten we nog …

Is het bij deze of bij dezen?

Doe de quiz | Hoe goed scoren jouw offertes?

De drie grootste valkuilen in HR-brieven

Een schrijfstijl kopiëren … of je eigen schrijfstijl toepassen?

Als B1-schrijven niet is wat je denkt dat het is …

Korte zinnen: zet eens wat vaker een punt

Offerte schrijven? Onverwachte resultaten + wat ik absoluut NIET doe!

Burgergericht schrijven en het gemak van de PEP-formule

Kijk hoe makkelijk je jouw afwezigheidsassistent verbetert!

Deze 3 schrijftechnieken helpen jou om leesbare teksten te schrijven

Ouderwetse woorden of heldere taal? Gebruik deze populaire lijst …

Gedraag je alsof je verliefd bent op je klant!

De kracht van een persoonlijke boodschap bij een functiewisseling ( + gratis voorbeeldbrief)

Spreektaal of schrijftaal: hoe schrijf je over gevoelige onderwerpen?

Help! Ik heb het ‘sollicitatiebrief-stress-syndroom’

Is een factuur het einde van een zakelijke relatie?

Hoe krijg je jouw klanten zover dat ze naar jou luisteren?

Een zonnige lach ‘hoor’ je in jouw tekst (En de kracht van positieve woorden)

Gewoon even tweeten: ‘U heeft uw rekening van 1.200 euro nog niet betaald …

© 2002-2024 tekstmodel.nl - Schrijftraining met heart voor helder en positief schrijven

whatsapp
Waarom wachten? 🚀🚀🚀 Vertel me wat je nodig heb! Klik hier of bel +31 6 50 481 484. 🙌
Dit is een verplichte cookiemelding

Door op 'Accepteren' te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies zoals omschreven in onze privacyverklaring.

Noodzakelijk:

Deze cookies zijn noodzakelijk om onze website te gebruiken. Ze worden gebruikt voor basisfuncties en zonder deze cookies kan de website niet functioneren.

Statistieken:

Statistische cookies worden gebruikt om anoniem informatie te verzamelen over het gedrag van een bezoeker op de website.

Marketing:

Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen op de website. Hierdoor kunnen website-eigenaren relevante advertenties tonen gebaseerd op het gedrag van deze bezoeker.

Wat doen deze cookies

  • Tailor information and advertising to your interests base.
  • Gather personal identity info like public name or location.

Wat doen deze cookies niet

  • Remember any of you private user info.