Leestijd: 1 minuut
WII fm … ooit van gehoord? Is dat mijn nieuwe radiozender?
Nee hoor.
Het is de favoriete zender van jouw klant! (WII fm -> What’s in it for me)
Lees verder » De favoriete radiozender van onze klant. Ben jij ingetuned?
Schrijftraining van tekstmodel
Schrijftraining voor het bedrijfsleven en de (semi-)overheid. Leer extreem helder schrijven. Bekijk alle trainingen.
door Paula van Gemen, jouw schrijftrainer
Leestijd: 1 minuut
WII fm … ooit van gehoord? Is dat mijn nieuwe radiozender?
Nee hoor.
Het is de favoriete zender van jouw klant! (WII fm -> What’s in it for me)
Lees verder » De favoriete radiozender van onze klant. Ben jij ingetuned?
door Paula van Gemen, jouw schrijftrainer
Leestijd: 2 minuten
Met een glimlach bereik je meer. Daar ben ik van overtuigd!
Dat geldt ook voor je teksten. Het is leuk voor jezelf én prettig voor je lezer.
De techniek is heel eenvoudig … Tegenover elke ‘nee’ staat een ‘ja’!
Als iets niet kan, is er ook altijd iets wat wel kan.
Als een deur dicht kan zijn, kan hij ook open zijn.
Als iets niet compleet kan zijn, kan het ook wel compleet zijn.
Lees verder » Positief schrijven (Hoe het jouw klantcommunicatie versterkt)
door Paula van Gemen, jouw schrijftrainer
Vorige week gaf ik een kick-off bij een klant van me.
Ik vroeg iedereen om zijn of haar leerdoel voor de schrijftraining op te schrijven.
Wat denk je? Wat stond er met stip op nummer één?
Het begin van een brief!
Ik weet dat heel veel mensen met de inleiding worstelen. Daarom deel ik in dit blog een stukje uit de training om je op weg te helpen.
Lees verder » 4 alternatieven voor ‘naar aanleiding van’ waardoor je brief persoonlijker wordt
door Paula van Gemen, jouw schrijftrainer
Leestijd: 2 minuten
In dit blog lees je over één van de vele technieken om je eigen tekst na te kijken (= redigeren.)
Je moet nog een belangrijke nota versturen. Je collega is er niet. En je wilt zeker weten dat de tekst foutloos is.
Alleen … je hebt de nota zelf geschreven. En je hebt hem al tig keer bekeken. En je merkt dat je een beetje blind bent voor je eigen fouten.
Wat kun je dan doen?
Lees verder » Je eigen tekst redigeren? Houd je hersens voor de gek!
door Paula van Gemen, jouw schrijftrainer
Leestijd: 2 minuten
Laatst meldde ik me bij de receptioniste van een klant.
In plaats van achter haar bureau te blijven zitten, stond ze op.
Ze liep naar me toe en gaf mij een hand, terwijl ze vriendelijk zei: ‘Goedemorgen mevrouw Van Gemen, goed dat u er bent’.
Wat een leuke binnenkomst was dat. De toon was gezet!
Lees verder » Zo bezorg je jouw klant een fijne dag. (Gevoelens zijn namelijk niet standaard.)
door Paula van Gemen, jouw schrijftrainer
Leestijd: 3 minuten
Doe jij ook altijd je best om efficiënt te schrijven? Wil jij je mailtjes kort houden? En stop je dan maar zoveel mogelijk inhoud in een zo kort mogelijke tekst?
Oftewel wil jij veel zeggen met weinig woorden?
Dat is niet vreemd.
Er is echter één nadeel: het lijkt vaak heel efficiënt, maar dat is het niet per definitie.
Lees verder » Structureer jij volgens het piramideprincipe? Heel efficiënt!
door Paula van Gemen, jouw schrijftrainer
Leestijd: 4 minuten
Het is een breuk in je stijl. En in jouw en mijn geval gaat het natuurlijk om de schrijfstijl. Om hoe je de klant benadert.
Misschien heeft jouw bedrijf wel een mooie, nieuwe website. En heb je besloten om bijvoorbeeld in de jij-vorm te communiceren met klanten. Denk er dan ook aan dat je de teksten ‘aan de achterkant’ omzet in de jij-vorm.
Lees verder » Stijlbreuk! ‘Gelukkig niks ergs’, dachten we nog …
Door op 'Accepteren' te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies zoals omschreven in onze privacyverklaring.
Deze cookies zijn noodzakelijk om onze website te gebruiken. Ze worden gebruikt voor basisfuncties en zonder deze cookies kan de website niet functioneren.
Statistische cookies worden gebruikt om anoniem informatie te verzamelen over het gedrag van een bezoeker op de website.
Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen op de website. Hierdoor kunnen website-eigenaren relevante advertenties tonen gebaseerd op het gedrag van deze bezoeker.
Wat doen deze cookies
Wat doen deze cookies niet