Leestijd: 1 minuut
WII fm … ooit van gehoord? Is dat mijn nieuwe radiozender?
Nee hoor.
Het is de favoriete zender van jouw klant! (WII fm -> What’s in it for me)
Lees verder » De favoriete radiozender van onze klant. Ben jij ingetuned?
Schrijftraining van tekstmodel
Schrijftraining voor het bedrijfsleven en de (semi-)overheid. Leer extreem helder schrijven. Bekijk alle trainingen.
Kies een onderwerp: » Klantcommunicatie » Offertes » Schrijfstijl » Spelling & Grammatica » B1-schrijven » Podcast.
door Paula van Gemen, jouw schrijftrainer
Leestijd: 1 minuut
WII fm … ooit van gehoord? Is dat mijn nieuwe radiozender?
Nee hoor.
Het is de favoriete zender van jouw klant! (WII fm -> What’s in it for me)
Lees verder » De favoriete radiozender van onze klant. Ben jij ingetuned?
door Paula van Gemen, jouw schrijftrainer
Leestijd: 3 minuten
Ik heb even een vraagje over als je geen klik met de klant voelt.
Wat doe jij als iemand een offerte aanvraagt, maar die persoon wil geen gesprek – niet telefonisch en niet live. Die persoon wil gewoon dat je even iets op de mail zet.
Geef jij dan zomaar je prijs door? Maak je meteen een mooi plan van aanpak? Of een uitgebreide offerte?
door Paula van Gemen, jouw schrijftrainer
Leestijd: 4 minuten
Stel, je ontvangt een offerteaanvraag …
Hoe weet je dan of een klant echt interesse heeft in jouw product of dienst?
Of dat hij gewoon aan het ‘offerteshoppen’ is?
Ik zal je uitleggen wat ik bedoel.
Soms heeft iemand allang een andere offerte liggen, of zelfs al een deal met een andere partij. En toch heeft hij nog even een offerte nodig om aan de directie te laten zien: ‘Kijk, ik heb meerdere offertes aangevraagd, maar dit was echt de beste.’
Lees verder » Een serieuze offerteaanvraag? Of een relatie om te janken!
door Paula van Gemen, jouw schrijftrainer
Leestijd: 2 minuten
Met een glimlach bereik je meer. Daar ben ik van overtuigd!
Dat geldt ook voor je teksten. Het is leuk voor jezelf én prettig voor je lezer.
De techniek is heel eenvoudig … Tegenover elke ‘nee’ staat een ‘ja’!
Als iets niet kan, is er ook altijd iets wat wel kan.
Als een deur dicht kan zijn, kan hij ook open zijn.
Als iets niet compleet kan zijn, kan het ook wel compleet zijn.
Lees verder » Positief schrijven (Hoe het jouw klantcommunicatie versterkt)
door Paula van Gemen, jouw schrijftrainer
Vorige week gaf ik een kick-off bij een klant van me.
Ik vroeg iedereen om zijn of haar leerdoel voor de schrijftraining op te schrijven.
Wat denk je? Wat stond er met stip op nummer één?
Het begin van een brief!
Ik weet dat heel veel mensen met de inleiding worstelen. Daarom deel ik in dit blog een stukje uit de training om je op weg te helpen.
Lees verder » 4 alternatieven voor ‘naar aanleiding van’ waardoor je brief persoonlijker wordt
door Paula van Gemen, jouw schrijftrainer
Leestijd: 4 minuten
In dit blog over een offerte opstellen lees je:
Wist je dat jouw klant “Ja” wil zeggen op jouw offerte? Jouw klant, of jouw potentiële klant wil dolgraag met jou in zee. Maar jouw klant wil ook overtuigd worden dat jij de beste partij bent.
Laat de volgende twee gedachtes eens samenkomen:
Lees verder » Laat de klant naar jou verlangen
door Paula van Gemen, jouw schrijftrainer
Leestijd: 2 minuten
In dit blog lees je over één van de vele technieken om je eigen tekst na te kijken (= redigeren.)
Je moet nog een belangrijke nota versturen. Je collega is er niet. En je wilt zeker weten dat de tekst foutloos is.
Alleen … je hebt de nota zelf geschreven. En je hebt hem al tig keer bekeken. En je merkt dat je een beetje blind bent voor je eigen fouten.
Wat kun je dan doen?
Lees verder » Je eigen tekst redigeren? Houd je hersens voor de gek!
Door op 'Accepteren' te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies zoals omschreven in onze privacyverklaring.
Deze cookies zijn noodzakelijk om onze website te gebruiken. Ze worden gebruikt voor basisfuncties en zonder deze cookies kan de website niet functioneren.
Statistische cookies worden gebruikt om anoniem informatie te verzamelen over het gedrag van een bezoeker op de website.
Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen op de website. Hierdoor kunnen website-eigenaren relevante advertenties tonen gebaseerd op het gedrag van deze bezoeker.
Wat doen deze cookies
Wat doen deze cookies niet