Schrijftraining van tekstmodel

Schrijftraining voor het bedrijfsleven en de (semi-)overheid. Leer extreem helder schrijven. Bekijk alle trainingen.

  • Alle trainingen
  • Inspiratie
    • Inspiratieblog
    • Podcast over heldere taal
  • Over
    • Mijn verhaal
    • Klantervaringen
  • Contact
  • Inloggen
  • mijn ACADEMIE
    • Dashboard
    • Inloggen
  • Gratis training?
Home » Blog » Klantcommunicatie

Hoe krijg je jouw klanten zover dat ze naar jou luisteren?

door Paula van Gemen, jouw schrijftrainer

Positief Schrijven

Leestijd: 2 minuten

Heb jij ook wel eens irritaties over wat mensen tegen jou zeggen?

En dan vooral … de manier waarop ze iets zeggen?

Vorig jaar oktober zat mijn vriendin Edna op het terras van een tapasbar in Barcelona. Haar oog viel op een uitklapbord dat goed zichtbaar voor het terras stond.

De cafébaas had een oplossing gevonden.

Lees verder » Zo krijg je jouw klanten zover dat ze naar jou luisteren.

Categorie: Klantcommunicatie Lees meer over: Positief schrijven, Positieve boodschap, Positieve woorden

Een zonnige lach ‘hoor’ je in jouw tekst (En de kracht van positieve woorden)

door Paula van Gemen, jouw schrijftrainer

Leestijd: 2 minuten

Als je lacht, komen er endorfines en dopamines vrij in je hersenen.

Je ontspant, wordt positiever en kiest automatisch positieve woorden.

Vandaar de tip die je in telefoontrainingen krijgt: glimlach tijdens je gesprekken. Want de klant hoort dat aan jouw stem.

Nou betrapte ik me er laatst op dat ik glimlach tijdens het schrijven.

En ik ben ervan overtuigd dat je dat ook ‘hoort’ in mijn teksten.

Lees verder » Een zonnige lach ‘hoor’ je in jouw tekst.

Categorie: Klantcommunicatie Lees meer over: Positief schrijven, Positieve boodschap, Positieve woorden

Gewoon even tweeten: ‘U heeft uw rekening van 1.200 euro nog niet betaald …

door Paula van Gemen, jouw schrijftrainer

Leestijd: 4 minuten

Betaalt je klant niet?

Gewoon even tweeten: ‘U heeft uw rekening van 1.200 euro nog niet betaald. Voorkom extra kosten, betaal vandaag nog, #wanbetaler!’

Natuurlijk gaat dit te ver.

Toch zijn er veel marketingtechnieken die je kunt gebruiken om niet-betalende klanten te veranderen in betalende klanten. Ze kwamen allemaal aan bod tijdens de Credit Marketing Conference, een initiatief van EuroSystems.

Lees verder: Gewoon even tweeten: ‘U heeft uw rekening van 1.200 euro nog niet betaald … »

Categorie: Klantcommunicatie Lees meer over: Marketingtechnieken

Een overtuigende tekst schrijven is meer dan argumenten geven

door Paula van Gemen, jouw schrijftrainer

overtuigende-tekst

Leestijd: 3 minuten

In dit blog lees je waarom een overtuigende tekst schrijven meer is dan argumenten geven.

Ken je dat? Je hebt een afspraak en bent al wat laat.

En juist op zo’n moment rijdt er een opa voor je.

Begrijp me niet verkeerd: ik houd van opa’s. En van oma’s. Maar als er een ‘schlomo’ voor me rijdt, mopper ik al snel: ‘wat een opa’.

Vandaag gebeurde het weer. Alleen liep het dit keer anders dan anders.

Lees verder » Een overtuigende tekst schrijven is meer dan argumenten geven

Categorie: Klantcommunicatie Lees meer over: Argumenteren, Overtuigen, Overtuigende tekst, Overtuigende tekst voorbeeld

Naar aanleiding van of na aanleiding van?

door Paula van Gemen, jouw schrijftrainer

naar aanleiding van of na aanleiding van

Leestijd: 2 minuten

‘Naar aanleiding van de persconferentie van vandaag, hebben wij besloten om … ‘

Makkelijk hè, om zo te beginnen.

Althans, als ik uit mag gaan van het aantal brieven en e-mails dat ik voorbij zie komen die zo beginnen.

Of is het na aanleiding van? Wat is nu de juiste manier van schrijven?

Lees verder » Naar aanleiding van of na aanleiding van?

Categorie: Klantcommunicatie, Offerte opstellen

  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3

Positief & motiverend schrijven?

 
 

Verbeter jezelf vandaag nog!

Heldere Brieven en E-mails Schrijven

De Winnende offerte schrijven

B1-schrijven

  • E-mail
  • Facebook
  • LinkedIn

Onderwerpen

De favoriete radiozender van jouw klant. Ben jij ingetuned?

Wat als je geen klik met de klant voelt?

Een serieuze offerteaanvraag? Of een relatie om te janken!

Positief schrijven (Hoe het jouw klantcommunicatie versterkt)

4 alternatieven voor ‘naar aanleiding van’ waardoor je brief persoonlijker wordt

Laat de klant naar jou verlangen

Eigen tekst redigeren? Houd je hersens voor de gek!

Zo bezorg je jouw klant een fijne dag. (Gevoelens zijn namelijk niet standaard.)

Een klantgerichte offerte zie je zelden. (Dus deze kans is voor jou!)

Structureer jij volgens het piramideprincipe? Heel efficiënt!

Stijlbreuk! ‘Gelukkig niks ergs’, dachten we nog …

Is het bij deze of bij dezen?

Doe de quiz | Hoe goed scoren jouw offertes?

De drie grootste valkuilen in HR-brieven

Een schrijfstijl kopiëren … of je eigen schrijfstijl toepassen?

Als B1-schrijven niet is wat je denkt dat het is …

Korte zinnen: zet eens wat vaker een punt

Offerte schrijven? Onverwachte resultaten + wat ik absoluut NIET doe!

Burgergericht schrijven en het gemak van de PEP-formule

Kijk hoe makkelijk je jouw afwezigheidsassistent verbetert!

Deze 3 schrijftechnieken helpen jou om leesbare teksten te schrijven

Ouderwetse woorden of heldere taal? Gebruik deze populaire lijst …

Gedraag je alsof je verliefd bent op je klant!

De kracht van een persoonlijke boodschap bij een functiewisseling ( + gratis voorbeeldbrief)

Spreektaal of schrijftaal: hoe schrijf je over gevoelige onderwerpen?

Help! Ik heb het ‘sollicitatiebrief-stress-syndroom’

Is een factuur het einde van een zakelijke relatie?

Hoe krijg je jouw klanten zover dat ze naar jou luisteren?

Een zonnige lach ‘hoor’ je in jouw tekst (En de kracht van positieve woorden)

Gewoon even tweeten: ‘U heeft uw rekening van 1.200 euro nog niet betaald …

© 2002-2024 tekstmodel.nl - Schrijftraining met heart voor helder en positief schrijven

whatsapp
Waarom wachten? 🚀🚀🚀 Vertel me wat je nodig heb! Klik hier of bel +31 6 50 481 484. 🙌
Dit is een verplichte cookiemelding

Door op 'Accepteren' te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies zoals omschreven in onze privacyverklaring.

Noodzakelijk:

Deze cookies zijn noodzakelijk om onze website te gebruiken. Ze worden gebruikt voor basisfuncties en zonder deze cookies kan de website niet functioneren.

Statistieken:

Statistische cookies worden gebruikt om anoniem informatie te verzamelen over het gedrag van een bezoeker op de website.

Marketing:

Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen op de website. Hierdoor kunnen website-eigenaren relevante advertenties tonen gebaseerd op het gedrag van deze bezoeker.

Wat doen deze cookies

  • Tailor information and advertising to your interests base.
  • Gather personal identity info like public name or location.

Wat doen deze cookies niet

  • Remember any of you private user info.